AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #1 Skrevet 1. desember 2023 Jeg er i slutten av 30-årene, og jeg har aldri turt å få kjæreste. Jeg ønsker en kjæreste, og jeg har mye kjærlighet å gi, men jeg kan ikke se for meg at noen vil forelske seg i meg. «Alt» er liksom galt med meg. Jeg har ikke utseendet med meg. Ikke at utseendet er alt, men fysisk tiltrekning er jo viktig. Personlighetsmessig føler jeg nesten at jeg ikke har noen personlighet. Jeg er ikke en interresant person rett og slett. Oppå det igjen har jeg opplevd mye dritt i livet, jeg har dårlig selvfølelse, jeg har få venner, tør ikke ha (har ikke?) egne meninger, bor i en ett-roms i Oslo. Hvem vil vel like meg? Jeg har positive sider også, det vet jeg. Jeg er snill og god, omtenksom og har potensiale til å blomstre tror jeg. Har vært på noen dater, og de fleste ville møte meg igjen. Så et visst greit inntrykk har jeg vel gitt. Men jeg ser i så fall ikke det de eventuelt ser. Har noen vært i samme situasjon som meg, og fått en kjæreste? Anonymkode: af855...fd2
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #2 Skrevet 1. desember 2023 37 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg er i slutten av 30-årene, og jeg har aldri turt å få kjæreste. Jeg ønsker en kjæreste, og jeg har mye kjærlighet å gi, men jeg kan ikke se for meg at noen vil forelske seg i meg. «Alt» er liksom galt med meg. Jeg har ikke utseendet med meg. Ikke at utseendet er alt, men fysisk tiltrekning er jo viktig. Personlighetsmessig føler jeg nesten at jeg ikke har noen personlighet. Jeg er ikke en interresant person rett og slett. Oppå det igjen har jeg opplevd mye dritt i livet, jeg har dårlig selvfølelse, jeg har få venner, tør ikke ha (har ikke?) egne meninger, bor i en ett-roms i Oslo. Hvem vil vel like meg? Jeg har positive sider også, det vet jeg. Jeg er snill og god, omtenksom og har potensiale til å blomstre tror jeg. Har vært på noen dater, og de fleste ville møte meg igjen. Så et visst greit inntrykk har jeg vel gitt. Men jeg ser i så fall ikke det de eventuelt ser. Har noen vært i samme situasjon som meg, og fått en kjæreste? Anonymkode: af855...fd2 Jeg har uthevet det jeg fikk ut av dette som sannsynligvis er sant, og regner med at resten er bullshit tanker du har konstruert opp selv fordi du har opplevd mye dritt og er ekstremt selvkritisk. Du fortjener å ha det bra like mye som ale andre og du burde definitivt tørre å ha kjæreste. Egentlig bør du stålsette deg på at du bør prøve fler før du blir kjent med deg selv og hvordan du fungerer i et forhold. Ikke kleng deg fast på den første. Du har helt rett i at tidligere traumer og dårlige selvbilder kan bidra til å ødelegge en relasjon. Mest fordi de med traumer og mentale utfordringer tror det gir dem en rett til å ta det ut over partneren, projisere dritt, bli sjalu, abusive eller på andre måter forsure forholdet. Den andre måten å takle det på er å ha respekt for partneren, værne om ham/henne emosjonelt og innse at din dritt er din dritt og at du ikke må projisere på partneren. Dernest er det lurt å snakke sammen åpent om dine issues slik at partneren forstår deg best mulig og at dere samn kan bygge trygghet på hverandre. Det aller smarteste er å oppsøke psykolog. Du kan også Google tilknytningsstiler og kjlighetspråk og begynne å bli bevisst på hvem du er. Jeg synes du skal ta steget. Den rette personen er den som får deg til å like den du er sammen med ham. Anonymkode: 7e002...1f4
Engel Skrevet 1. desember 2023 #3 Skrevet 1. desember 2023 Du bør jobbe med å bedre selvfølelsen din. Ta noen søk på nettet og finn tips til å bli mer glad i deg selv. Så vil nok du også etter hvert se det de ser.❤️ 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #4 Skrevet 1. desember 2023 Hadde samme innstilling som deg og endte i et voldelig forhold. Visste ikke han var voldelig før etter en stund, men nedbrytningen startet tidlig bare at jeg ikke gjenkjente det fordi jeg hadde så dårlig selvfølelse om meg selv fra før så når ham rakket ned på meg tenkte jeg bare at han hadde rett, og når han lovebombet meg så følte jeg meg så heldig for at noen kunne like MEG at jeg ga hele meg til han og klamret meg fast til han som et lite barn som lengtet etter kjærlighet. Anbefaler deg sterkt å begynne hos psykolog og begynne med aktiviteter som gir deg mestringsfølelse og bedre selvfølelse. For ellers vil du aldri få et sunt forhold eller godt liv. Jeg har gjort den jobben i etterkant av det voldelige forholdet men hadde jeg gjort den tidligere så hadde jeg slullet å få livet i ettertid ødelagt av traumer og heller satt grense for meg selv første gangen han var nedbrytende Anonymkode: 62d6e...310 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #5 Skrevet 1. desember 2023 Jeg tenker at de tingene du skriver i hovedinnlegget er symptomer på dårlig selvfølelse, så stedet å starte er nok med selvfølelsen. Anonymkode: 1c517...e8c 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå