Gå til innhold

Hvis legevakten gjør feil og få epikrise som viser det, tar de det opp med legen da?

Anbefalte innlegg

Skrevet

For en stund tilbake gikk jeg på legevakten med magesmerter,  ble sendt hjem med diagnosen gastroenteritt.  Magesmerter ble verre,  og jeg gikk tilbake, ble fortsatt gitt den diagnosen, men ble lagt inn for sikkerhets skyld.

Viste seg å være en akutt kirurgisk situasjon. Legen på sykehuset sa at de skulle aldri sendt meg hjem, men at de ville få epikrise som viste hva som hadde skjedd, sikkert fordi de var innleggende instans. 

Spørsmålet mitt er, blir det bare lagt i journalen min der, eller blir det tatt opp at det var gjort en feil?

Anonymkode: 2484d...512

Videoannonse
Annonse
Skrevet

trolig blir det bare raskt informert om, ingenting mer.

Må huske at helsebransjen går på stokkeklokke, de har ikke tid til å sitte og evaluere hvert eneste enkelt tilfelle. Det er ledelsen som eventuelt tar å evaluerer kritiske feil. 

Anonymkode: 41c06...14f

• Liker 1
Skrevet

Magesmerter og oppkast var det forøvrig 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

trolig blir det bare raskt informert om, ingenting mer.

Må huske at helsebransjen går på stokkeklokke, de har ikke tid til å sitte og evaluere hvert eneste enkelt tilfelle. Det er ledelsen som eventuelt tar å evaluerer kritiske feil. 

Anonymkode: 41c06...14f

Takk, legen var hyggelig, så jeg har ikke noe å si på det, jobber innen helse selv og foretrekker å få vite når jeg gjør noe feil. Men alt gikk jo grei til slutt så det var ingen katastrofe. 

Gjest theTitanic
Skrevet

Det blir nok lagt i journalen din. Og så godt som aldri skriver helsepersonell at annet helsepersonell har gjort en feil. De refererer til situasjon, hva som var og hva som er gjort. Er det gjort en feil er fokuset for neste etat å rette feilen, ikke å fordele skyld. 

Skrevet
theTitanic skrev (3 minutter siden):

Det blir nok lagt i journalen din. Og så godt som aldri skriver helsepersonell at annet helsepersonell har gjort en feil. De refererer til situasjon, hva som var og hva som er gjort. Er det gjort en feil er fokuset for neste etat å rette feilen, ikke å fordele skyld. 

Jeg tenker ikke at man skal fordele skyld, men jeg tenker at det kan være lærerikt for legen å vite han satte feil diagnose.

Gjest theTitanic
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg tenker ikke at man skal fordele skyld, men jeg tenker at det kan være lærerikt for legen å vite han satte feil diagnose.

Kan ikke tenke meg at noen opplyser han om det. 

Skrevet

et generellt problem er at helsepersonell ikke er ansvarlig for noen verdens ting de foretar seg...hvis en pilot eller sjøkaptein begår en overtredelse av bestemmelser som fører til havari etc, så vil vedkommende blitt tiltalt og domfelt... i heslesektoren så får foretaket straffen og ikke den som har begått feilen...dette resulterer i at personell som har begått alvorlige feil romsterer rundt på ulike helseforetak og pånytt begår alvorlige feil..det er en sikkerhetsrisiko, slik jeg ser det.

• Liker 1
Skrevet

Hadde jeg vært deg så ville jeg sendt inn en klage selv på legevakten.  Aldri stol på at helsevesenet er interessert i å kritisere seg selv. 

Anonymkode: fa9ef...73a

• Liker 2
Skrevet

Prøv å få det opp som kritisk info så de ikke sender deg hjem en annen gang. 

Magesmerter blir sjeldent tatt alvorlig.

Anonymkode: afaff...dab

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hadde jeg vært deg så ville jeg sendt inn en klage selv på legevakten.  Aldri stol på at helsevesenet er interessert i å kritisere seg selv. 

Anonymkode: fa9ef...73a

Jeg samarbeider en del med lv i jobben min, så det blir vanskelig...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Prøv å få det opp som kritisk info så de ikke sender deg hjem en annen gang. 

Magesmerter blir sjeldent tatt alvorlig.

He ja. Den legen som la meg inn sa at de fikk inn mange med magesmerter hver dag, og sendte hjem de aller fleste. Det er jo litt skremmende.

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg samarbeider en del med lv i jobben min, så det blir vanskelig...

He ja. Den legen som la meg inn sa at de fikk inn mange med magesmerter hver dag, og sendte hjem de aller fleste. Det er jo litt skremmende.

Og så har du de unge wannabe legene som spør "Er alt greit hjemme"

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Og så har du de unge wannabe legene som spør "Er alt greit hjemme"

Japp. Hadde gallestein engang, de sendte meg hjem og sa det var psykisk

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...