Gå til innhold

Hva er vitsen med egen flaske i barnehagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet at noen har med egen flaske, og ene assistenten sa at det kan jo vi også gjøre. Men hvorfor, egentlig ? De har jo nok av flasker i barnehagen? Småbarnsavdeling.

Anonymkode: eeace...8d0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva slags flaske er det snakk om? Det er vel ønskelig å ha med en ren flaske av den typen barnet ditt liker hver dag?

Anonymkode: 80771...b3c

• Liker 4
Skrevet

Som mor eller ansatt? 

Jeg som jobber i barnehagen har egen flaske inkludert alle kollegene mine. Det er fordi vi ikke rekker å hente vann på kjøkkenet hvis vi er tørste. Jeg er I full aktivitet i 8 timer og trenger greit med vann gjennom dagen.

Anonymkode: e9365...675

• Liker 3
Skrevet

Hos oss har alle med seg egen drikkeflaske så de selv kan drikke når de vil i løpet av dagen. Flaskene tas med hjem til vask hver dag. 

Anonymkode: 779e6...ae9

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Vet at noen har med egen flaske, og ene assistenten sa at det kan jo vi også gjøre. Men hvorfor, egentlig ? De har jo nok av flasker i barnehagen? Småbarnsavdeling.

De har vel ikke flasker i barnehagen av den typen som barna pleier å ha med. Barnehagen har tutekopper og eventuelt tåteflasker. Barna har hver sin medbrakte drikkeflaske med vann om de skulle bli tørste i løpet av dagen.

• Liker 2
Skrevet
Thyra skrev (1 minutt siden):

De har vel ikke flasker i barnehagen av den typen som barna pleier å ha med. Barnehagen har tutekopper og eventuelt tåteflasker. Barna har hver sin medbrakte drikkeflaske med vann om de skulle bli tørste i løpet av dagen.

Der min gikk, hadde de et år drikkeflasker - eller en spesiell type kopper som ikke lakk (ikke tutkopp) - til alle barna. Disse hadde vann om de skulle bli tørste i løpet av dagen. Det var altså ikke nødvendig å ha med egen vannflaske. 

Noen barnehager har vannflasker til ungene, andre ikke. Og selv i de barnehagene som har vannflasker, er det unger som har med egen drikkeflaske - typisk fordi de har fått  en råkul/superfin flaske i gave, som de insisterer på å ha med.

Anonymkode: 4da79...379

Skrevet

Vi må ha med egen vannflaske, de ansatte skyller den godt gjennom uka, men vi må ta den med hjem for skikkelig vask hver fredag. Virkelig ikke et stort problem. 

Anonymkode: 7067f...b7b

• Liker 2
Skrevet

Vår barnehage hadde flasker til alle barna. Det var plastflasker, så jeg fikk mast meg til å få sende med egen. Lite interessert i at ungen skal spise eller drikke av plast.

Anonymkode: 72e31...a11

Skrevet
Thyra skrev (25 minutter siden):

Jo, da vi var der på tilvenning så jeg at de hadde samme type som vi bruker hjemme. 

Mener ikke at det er et stort problem, har bare ikke skjønt helt greia når de uansett har bra kopper/flasker der. 

• Liker 1
Skrevet

Her har barna med egne flasker og får vann fra dem som tørstedrikk. Helt greit, og da slipper barnehagen innkjøp av nye flakser nå og da. Dem får melk og lignende fra kopp barnehagen har. Vi tar med hjem og vasker, det er vel også et argument det tar mye tid og plass og vaske flasker for 50-100 barn per dag i tilegg til koppene. Barna vet hvem sin flaske er når dem er tørst og blander ikke og drikker fra hverandres kopper hver dag

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvorfor spurte du ikke?

Anonymkode: 066d0...f4d

• Liker 3
Skrevet

Det er vel så de skal slippe å måtte bruke unødvendig tid på å vaske ørten flasker om dagen? 

Anonymkode: 560db...81b

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Vår barnehage hadde flasker til alle barna. Det var plastflasker, så jeg fikk mast meg til å få sende med egen. Lite interessert i at ungen skal spise eller drikke av plast.

Anonymkode: 72e31...a11

og hva er din sin flaske av da? 

Anonymkode: 2b0b5...53d

Skrevet

Vi ber om drikkeflasker til barna slik at de kan drikke når de er tørste uten å måtte be om hjelp hver gang, og for å spare oppvask. Foreldrene tar hjem flaskene hver dag for vask, da de også bruker de under fruktmåltidet 14. 

Anonymkode: 9f48d...2b3

• Liker 1
Skrevet

Det er en fordel at barnet har en egen flaske som det kjenner igjen. Blir mye mindre jobb for de voksne når barna selv forsyner seg når de er tørste.

Anonymkode: 647a5...0bb

Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Hvorfor spurte du ikke?

Anonymkode: 066d0...f4d

Det var samboeren min som fikk beskjeden, men hun som sa det snakker ikke så godt norsk, så han lot være.

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Det er vel så de skal slippe å måtte bruke unødvendig tid på å vaske ørten flasker om dagen? 

Anonymkode: 560db...81b

De tilbyr melk til lunsjen, så da må det jo vaskes uansett. Hadde ikke syntes det var greit om barnet mitt fikk melk i flaska si som ble skylt litt hver dag, men ikke ble vasket skikkelig mer enn en gang i uka.

Skrevet
39 minutter siden, AnonymBruker said:

Jo, da vi var der på tilvenning så jeg at de hadde samme type som vi bruker hjemme. 

Mener ikke at det er et stort problem, har bare ikke skjønt helt greia når de uansett har bra kopper/flasker der. 

Da gjør ikke du det da. Vår bhg derimot har ikke til alle barna, så her må vi ta med selv

Anonymkode: 0f6e9...0c5

• Liker 1
Skrevet

Tror det blir litt kaos ute på lekeplassen når Sebastian er tørst og de ansatte lurer på hvilken av de 13 flaskene i småbarnsavdelingen som er hans... Sleng på frykten for at ungen din skal få omgangssjuken som herjer rundt, så er det helt ok at barn har egen flaske de kjenner igjen. 

Og med egen flaske det står navn på er det mindre sannsynlig at Sebastian og Kristian krangler om hvem sin flaske de drikker av om alle flaskene er like. Barn får overraskende fort eierskap til tingene sine, og liker ikke alltid å dele

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det var samboeren min som fikk beskjeden, men hun som sa det snakker ikke så godt norsk, så han lot være.

De tilbyr melk til lunsjen, så da må det jo vaskes uansett. Hadde ikke syntes det var greit om barnet mitt fikk melk i flaska si som ble skylt litt hver dag, men ikke ble vasket skikkelig mer enn en gang i uka.

De drikker vel melk av kopp?

Her har alle med drikkeflasker, men melk til frokost og lunsj drikker de av kopp.

Flaskene finner vi frem i løpet av dagen, tar de med ut, på tur osv, det kan vi ikke gjøre med kopper. Om det er vanlig eller tutekopp har ikke noe å si, det er umulig å vite hvilken som er hvem sin når det er 12 kopper fremme liksom...

Anonymkode: cfea9...ff3

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvorfor skulle de helle melk i flaska? Og hvorfor hadde du ventet en uke med å ta den med hjem og vaske den? Flaskene har kun vann i vår barnehage, og brukes til alle måltider, og vi tar den da vitterlig med hjem for vask hver dag. 

Anonymkode: b49a1...f45

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...