Gå til innhold

Var dette merkelig sagt av ei venninne ? i sin egen bursdag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde gledet meg til å dra til min venninnes bursdag, hadde ikke spist noe, ville spare meg litt opp sult til maten, tok med gave.

Da jeg var litt forsinket, en halvtime,vgadde de allerede spist middag, og jeg ble overrasket over at det ikke var noe til meg.

Å har dere spist sa jeg , og jeg prøvde å ikke høres skuffet ut.Ja sa hun, vi har kake nå, jeg var usikker på om du hadde spist no skjønner du.

Og da tenkte jeg: hva ? her kommer jeg med gave, og så får jeg ikke spist det samme som de andre, jeg synes var merkelig.....

Anonymkode: aaa86...676

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du var forsinket, men sa ikke i fra? Det er vel egentlig det rareste.

Man kan fort tro at en som kommer etter annonsert tid ikke ville ha middag. 

Anonymkode: 81915...e0f

• Liker 38
  • Nyttig 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Da du kom var middagen over. Det er du som var uhøflig og ikke kom til avtalt tid.

Anonymkode: d1a22...3fb

Jeg sa i fra på forhånd jo i god tid,at jeg kommer etter dere andre.Hin burde jo ha laget eller hatt nok middag til alle....

• Liker 3
  • Hjerte 2
Skrevet

Kom tidligere neste gang. Problem løst 👍🏼

Anonymkode: 499ef...971

• Liker 16
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kom tidligere neste gang. Problem løst 👍🏼

Anonymkode: 499ef...971

Kom tidligere ? hva hadde du gjort da, om du hadde invitert til bursdag, ikke laget nok middag til alle ? 

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Jeg sa i fra på forhånd jo i god tid,at jeg kommer etter dere andre.Hin burde jo ha laget eller hatt nok middag til alle....

Du valgte å ikke komme til middag. Verden kretser ikke rundt deg. Frekt å forvente egen bordsetning en halvtime etter de andre. 

• Liker 29
  • Nyttig 4
Skrevet

Enten er du innen autismespekteret (som jo nesten alle er i dag) eller så skjønner du selv at du har deg selv å takke når du er en halvtime forsinket. Mange retter er best når de serveres umiddelbart og det burde være en selvfølge å stille presis om man blit invitert på middag. Punktum.

Anonymkode: 18c74...a09

• Liker 9
  • Nyttig 2
Skrevet

Nei men merkelig forventning av deg 

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Enten er du innen autismespekteret (som jo nesten alle er i dag) eller så skjønner du selv at du har deg selv å takke når du er en halvtime forsinket. Mange retter er best når de serveres umiddelbart og det burde være en selvfølge å stille presis om man blit invitert på middag. Punktum.

Anonymkode: 18c74...a09

Er ikke selvsagt å stille , når noe kom i veien, jeg synes selv at hun selvfølgelig burde lagt av litt mat  til ei venninne.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Det merkeligste er at du mente at fordi du hadde med gave forventet du å få middag.

Jeg har egentlig vanskelig for å tro på denne historien. Det er svært få bursdagsmiddager hvor gjestene setter seg til bords og spiser og er helt ferdige og alt er ryddet bort på en halv time.

Anonymkode: dd1de...579

• Liker 36
  • Nyttig 7
Skrevet

Når du sier at du blir forsinket, så sier du også indirekte at du ikke skal ha middag. Du kan faktisk ikke forvente at det er rester igjen, når du kommer.

Neste gang bør du gi tydelig beskjed, om at du kommer litt sent - men hadde satt pris på at det ble lagt igjen litt middagsrester. 

Anonymkode: 1b90a...97d

• Liker 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det merkeligste er at du mente at fordi du hadde med gave forventet du å få middag.

Jeg har egentlig vanskelig for å tro på denne historien. Det er svært få bursdagsmiddager hvor gjestene setter seg til bords og spiser og er helt ferdige og alt er ryddet bort på en halv time.

Anonymkode: dd1de...579

Sa jeg hun hadde rydde bort alt ? de satt og skulle til å spise kake da jeg kom.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Når du sier at du blir forsinket, så sier du også indirekte at du ikke skal ha middag. Du kan faktisk ikke forvente at det er rester igjen, når du kommer.

Neste gang bør du gi tydelig beskjed, om at du kommer litt sent - men hadde satt pris på at det ble lagt igjen litt middagsrester. 

Så jeg kan ikke forvente at det er rester igjen ? om hun hadde laget nok mat, så hadde ikke dette vært et problem.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

det er mulig hun trodde jeg hadde spist, men jeg hadde i hvertfall lagt igjen noe mat til en gjest som var forsinket, av godhet.

• Liker 4
Skrevet

Hvorfor kommer du for sent til varm mat? Dårlig oppdratt? 

Anonymkode: 90daf...4a1

• Liker 8
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Da du kom var middagen over. Det er du som var uhøflig og ikke kom til avtalt tid.

Forsåvidt enig, men er man uhøflig fordi man kommer for sent?? Mange steder er det vanskelig å vurdere med tanke på drosje… 

Anonymkode: 6ec7f...468

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Forsåvidt enig, men er man uhøflig fordi man kommer for sent?? Mange steder er det vanskelig å vurdere med tanke på drosje… 

Anonymkode: 6ec7f...468

Hvor gammel er du, 17?

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Hvorfor kommer du for sent til varm mat? Dårlig oppdratt? 

Jeg husker ikke hvorfor jeg kom for sent, følte meg vel ikke i form.

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvor gammel er du, 17?

Dette var det ikke jeg som skrev, jeg er TS 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...