AnonymBruker Skrevet 30. november 2023 #1 Skrevet 30. november 2023 Vi har vært venner siden 2013, vært gjenom mye sammen på godt og vondt. I 2019 flyttet hun og vi sluttet å møtes på grunn av stor avstand (hun flyttet til utlandet) - men vi har holdt kontakten, kommenterte på innlegg på IG, sendte ting på Snap, og sendte meldinger på Messenger. Plutselig ser jeg at hun fjernet meg som venn over alt - og når jeg spurte hvorfor valgte hun å ignorere, det er nå tre dager siden og det gjør veldig vondt☹️ Noen som har opplevd lignende situasjon? Fikk dere noe svar på hvorfor? Jeg er ganske ensom, har ikke familie eller barn, veldig få venner - blir så paranoid og får angst av situasjonen kjenner jeg☹️ Anonymkode: 114d8...8e4 3
AnonymBruker Skrevet 30. november 2023 #2 Skrevet 30. november 2023 Kanskje hun trengte å ha fokus der hun faktisk bor nå og har tenkt til å bli boende. Hvis hun ikke kommer til å flytte tilbake er det ikke så mye vits i å vedlikeholde gamle vennskap her. Anonymkode: 52431...16b
AnonymBruker Skrevet 30. november 2023 #3 Skrevet 30. november 2023 Men hvis det skjedde nå nylig, lurer jeg på om du har postet, delt eller likt noe som viser hvilken side du står på i Israel - Palestina konflikten. Det er en eksempel på sak folk har veldig sterke meninger om, som splitter folk. Anonymkode: 52431...16b 1 2
korr Skrevet 30. november 2023 #4 Skrevet 30. november 2023 4 minutter siden, AnonymBruker said: Kanskje hun trengte å ha fokus der hun faktisk bor nå og har tenkt til å bli boende. Hvis hun ikke kommer til å flytte tilbake er det ikke så mye vits i å vedlikeholde gamle vennskap her. Anonymkode: 52431...16b du må vel ikke ha ekte venner eller? 1
AnonymBruker Skrevet 30. november 2023 #5 Skrevet 30. november 2023 Just now, korr said: du må vel ikke ha ekte venner eller? Har foreslått to mulige forklaringer på hvorfor TS sin venninne har valgt som hun gjør. Det har overhode ikke noe med meg å gjøre, og betyr ikke at jeg ville tatt samme valg som TS sin venninne, eller at jeg synes det var et lurt valg sv TS sin venninne. Anonymkode: 52431...16b 2
AnonymBruker Skrevet 30. november 2023 #6 Skrevet 30. november 2023 Kan det være noe du ha sagt eller gjort ? jeg ville tenkt at: hvis hun driter så utrolig mye i meg , så kunne hun bare fått hatt det så godt, og prøvd å skaffe meg nye venner, vier faktisk mange milliarder på denne jorda ☺️ Anonymkode: 10dac...484
korr Skrevet 30. november 2023 #7 Skrevet 30. november 2023 9 minutter siden, AnonymBruker said: Har foreslått to mulige forklaringer på hvorfor TS sin venninne har valgt som hun gjør. Det har overhode ikke noe med meg å gjøre, og betyr ikke at jeg ville tatt samme valg som TS sin venninne, eller at jeg synes det var et lurt valg sv TS sin venninne. Anonymkode: 52431...16b skjønner... hvis det stemmer at venninnen til TS fjernet henne bare fordi hun ikke kommer til å flytte tilbake må det vel ha vært et ganske overfladisk vennskap etter min mening 1
AnonymBruker Skrevet 30. november 2023 #8 Skrevet 30. november 2023 6 minutter siden, korr said: skjønner... hvis det stemmer at venninnen til TS fjernet henne bare fordi hun ikke kommer til å flytte tilbake må det vel ha vært et ganske overfladisk vennskap etter min mening Noen har vansker med å slå seg til ro i et nytt land hvis de seg for mye tilbake. En annen grunn til at folk brått "forsvinner" kan være alvorlig psykisk sykdom/psykiatri. Så det trenger ikke bety at vennskapet var overflødig. Anonymkode: 52431...16b 1 1
AnonymBruker Skrevet 30. november 2023 #9 Skrevet 30. november 2023 Enten noe du har sagt, for eks noe ang såre temer som skeivhet, transrettigheter, gaza/israel, religion, osv som hun er dypt uenig i. Eller så har hun ikke bare slettet deg men kuttet ut en del SoMe? Hvordan vet du at bare du er fjernet? Er profilene der ennå? Kan hun ha plutselig fått ny mening i noe? Ala QAnon, blitt sterkt religiøs, ekstremist osv? Eller så vil hun bare skape en hel ny person av seg selv? Veldig rart, men noen folk er sånn 🙁 Anonymkode: 66fbf...d42 2
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #10 Skrevet 1. desember 2023 Veldig spesielt tenker jeg. Jeg har ei barndomsvenninne som har bodd i London i mange år, hun er en av mine beste venninner. Vi møtes to ganger i året, og aldri om jeg hadde kuttet kontakten pga avstanden. Det er jo mange man har kontakt med på sosiale medier som man ikke møter så ofte ellers også. synes det var bra du spurte, og ja det er en sorg og bare bli kuttet ut uten noen forklaring. Da blir man sittende å lure. Men prøv rist det av deg, du er verdt mer enn dette Anonymkode: 012ca...d4c
Gjest Himalaila Skrevet 1. desember 2023 #11 Skrevet 1. desember 2023 (endret) Du skriver at dere har vært venner på godt og vondt. Hva er det vonde? Det kan ligge noe der som påvirker hennes valg. Du skriver at du er ensom og har få venner. Kan det være slik at hun har vært "venn" med deg fordi hun har følt at hun måtte og fordi hun er konfliktsky? For nå som hun ikke vil støte på deg kan hun bare kutte deg ut? Ja, jeg har opplevd det samme, flere ganger i løpet av et langt liv. Et avslutta vennskap har plagd meg litt nå og da i snart 30 år. Jeg fikk aldri vite hvorfor hun kutta meg ut. Jeg personlig har bare pausa vennskap. Det blir noen ganger konflikt ut av det, men det gjør det likevel enklere å ta opp tråden senere i livet. Du er ikke alene om å oppleve dette ts. Det er ikke din feil, og din tidligere venninne er konfliktsky. Endret 1. desember 2023 av Himalaila Skrivefeil
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #12 Skrevet 1. desember 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Vi har vært venner siden 2013, vært gjenom mye sammen på godt og vondt. I 2019 flyttet hun og vi sluttet å møtes på grunn av stor avstand (hun flyttet til utlandet) - men vi har holdt kontakten, kommenterte på innlegg på IG, sendte ting på Snap, og sendte meldinger på Messenger. Plutselig ser jeg at hun fjernet meg som venn over alt - og når jeg spurte hvorfor valgte hun å ignorere, det er nå tre dager siden og det gjør veldig vondt☹️ Noen som har opplevd lignende situasjon? Fikk dere noe svar på hvorfor? Jeg er ganske ensom, har ikke familie eller barn, veldig få venner - blir så paranoid og får angst av situasjonen kjenner jeg☹️ Anonymkode: 114d8...8e4 Forstår det er vondt. Opplevde det samme med en kjæreste og fikk angst jeg og. Tenkte det var noe jeg hadde gjort eller sagt. Fikk jo en forklaring med den hang ikke på greip. Man får masse uro av sånt men det beste er å gi slipp. Anonymkode: 8b849...fc8
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #13 Skrevet 1. desember 2023 Jeg hadde en på facebook som la ut at hun var irritert på krigen i Ukraina for strømmen ble så dyr. Dette var i fjor. Vi har tidligere vært venner, men kjente jeg måtte distansere meg. Hun fikk mye kritikk også for dette innlegget. Anonymkode: d95e7...7cd 2
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #14 Skrevet 1. desember 2023 Bare si :tusen takk for at du fjernet meg, slike dårlige venner trenger jeg ikke, ikke ta kontakt igjen, og blokkere henne Anonymkode: 10dac...484
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #15 Skrevet 1. desember 2023 Himalaila skrev (7 timer siden): Du skriver at dere har vært venner på godt og vondt. Hva er det vonde? Det kan ligge noe der som påvirker hennes valg. Du skriver at du er ensom og har få venner. Kan det være slik at hun har vært "venn" med deg fordi hun har følt at hun måtte og fordi hun er konfliktsky? For nå som hun ikke vil støte på deg kan hun bare kutte deg ut? Ja, jeg har opplevd det samme, flere ganger i løpet av et langt liv. Et avslutta vennskap har plagd meg litt nå og da i snart 30 år. Jeg fikk aldri vite hvorfor hun kutta meg ut. Jeg personlig har bare pausa vennskap. Det blir noen ganger konflikt ut av det, men det gjør det likevel enklere å ta opp tråden senere i livet. Du er ikke alene om å oppleve dette ts. Det er ikke din feil, og din tidligere venninne er konfliktsky. Så dårlig innlegg skulle det hjelpe ts på noen måte? Anonymkode: ada2d...293 2
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #16 Skrevet 1. desember 2023 Jeg sletter Facebook-venner som viser hat mot Israel. Ingen forvarsel, ingen nåde. Anonymkode: 47328...dba 1 1
Gjest Himalaila Skrevet 1. desember 2023 #17 Skrevet 1. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Så dårlig innlegg skulle det hjelpe ts på noen måte? Anonymkode: ada2d...293 Når jeg ser slike kommentarer, negative og ubegrunna, så tenker jeg at du er en moderator her inne.
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #18 Skrevet 1. desember 2023 Jeg tipper hun var venn med deg for å være grei, men hun følte ikke at dere var nære venner. Du sier st du er ensom og har ingen- det må være en grunn til det. Hvorfor? Det er ikke din venns problem Anonymkode: 175ed...7a1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #19 Skrevet 1. desember 2023 Men du må jo ha gjort, eller sagt noe? Ingen gjør sånt uten grunn vell? Har dere felles venner du kan spørre? Anonymkode: 7fa34...f1f
Rødstrupa Skrevet 1. desember 2023 #20 Skrevet 1. desember 2023 (endret) AnonymBruker skrev (11 timer siden): Kanskje hun trengte å ha fokus der hun faktisk bor nå og har tenkt til å bli boende. Hvis hun ikke kommer til å flytte tilbake er det ikke så mye vits i å vedlikeholde gamle vennskap her. Anonymkode: 52431...16b Hallo, når du plutselig blir kuttet kontakt med ligger det noe bak. Noe som venninnen sliter med for alt Ts vet. … Endret 1. desember 2023 av Rødstrupa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå