AnonymBruker Skrevet 30. november 2023 #1 Skrevet 30. november 2023 Jeg har en ekkel følelse om at de voksne ikke gir barnet mitt nok omsorg. Trøst, kos, trygghet, lek, osv. Han sier ting som gir oss ett inntrykk av at han blir tilsidesatt eller ikke blir sett. Noen som har opplevd slikt? Hvilke tegn så du og hva gjorde du? Anonymkode: feb59...248 1 2
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #2 Skrevet 1. desember 2023 De har jo veldig få ansatte i de fleste barnehager, så dette stemmer nok for flere barn. Anonymkode: 4bea6...512 3
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #3 Skrevet 1. desember 2023 Tror nok dette er realiteten for de fleste barn k barnehage, dessverre. Mine barn er 2 av 18 på avdelingen sin, 3 ansatte. Alt av rutiner, pedagogisk opplegg og alle 18 barn med ulike behob skal dekkes. Det går ikke opp. jobber selv på en avdeling med 20 barn og 4 voksne. Vi gjør så godt vi kan, men det sier seg selv at vi ikke klarer å se alle barna nok, dekket alle behovene når de oppstår osv. bemanningsnorm opp, ja! MEN jeg håper også at de setter fokus på størrelsene på barnegruppene. Areal per barn osv. det er et mer sammensatt problem enn bare for få ansatte men tenker hvis han sier veldig graverende ting så ta det opp med pedleder, men husk igså at barnet ditt er ett av mange barn med ulike behov. Anonymkode: d81f7...6fc 4
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #4 Skrevet 1. desember 2023 Ja. Mitt barn ble mobbet av ped leder. Måtte til slutt bytte barnehage. Nå ett år senere får hun fremdeles behandling i BUP, men har det heldigvis mye bedre. Anonymkode: 7217a...a02 3
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #5 Skrevet 1. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ja. Mitt barn ble mobbet av ped leder. Måtte til slutt bytte barnehage. Nå ett år senere får hun fremdeles behandling i BUP, men har det heldigvis mye bedre. Anonymkode: 7217a...a02 Hvor gammelt er barnet? Anonymkode: 66ca1...78b
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #6 Skrevet 1. desember 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg har en ekkel følelse om at de voksne ikke gir barnet mitt nok omsorg. Trøst, kos, trygghet, lek, osv. Han sier ting som gir oss ett inntrykk av at han blir tilsidesatt eller ikke blir sett. Noen som har opplevd slikt? Hvilke tegn så du og hva gjorde du? Anonymkode: feb59...248 Hvilken alder har barnet? Anonymkode: 66ca1...78b
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #7 Skrevet 1. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvilken alder har barnet? Anonymkode: 66ca1...78b 2 år. Nærmer seg 3 år da men går på småbarn. Anonymkode: feb59...248
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #8 Skrevet 1. desember 2023 2 hours ago, AnonymBruker said: Ja. Mitt barn ble mobbet av ped leder. Måtte til slutt bytte barnehage. Nå ett år senere får hun fremdeles behandling i BUP, men har det heldigvis mye bedre. Anonymkode: 7217a...a02 Hvor meldte du fra? Dette er jo ulovlig. Anonymkode: 336af...3ba
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #9 Skrevet 1. desember 2023 Da eldste var 3, nektet han brått å dra i barnehagen. Ikke bare «jeg vil ikke», men så ille at han stakk av på parkeringen der, skrek og sparka når han skulle inn osv. de hadde fått ny pedleder et halvt år før, som var veldig på han på språk og utvikling. Det vi trodde skulle være fine aktiviteter, at de skulle på biblioteket sammen osv, ble et rent mareritt. Etter en måneds tid, begynte jeg å legge merke til ting som at jeg hentet han i øsende regn uten regntøy mens de andre var fint påkledd. Med unnskyldning om at han gikk ut først… Jeg bestemte meg for å holde han hjemme en uke for å se om han kunne trenge mer mammatid. Han hadde ikke språk på den tida, annet enn enkle ord, så vanskelig å uttrykke seg. Den uka satt han i fanget mitt hele uka, han som aldri hadde tid til å kose. Han klarte å si navnet på pedleder og formidle at hun var slem. Jeg hadde og lagt merke til en endring på foreldresamtaler hvor jeg nå hele tida fikk høre at gutten min ikke var bra for de andre barna, at de splittet opp han fra vennene hans osv. jeg ringte styrer, sa at dette går ikke lenger. Og jeg tar han ut! Ringte til private barnehager i området og fikk han inn i en steinerbarnehage med en gang. Fortalte hva som hadde vært, de trygget han og en måned etterpå løsnet både språket og lekingen. Han blomstret opp og ble en helt ny gutt. Da kunne han fortelle at pedleder kløp han hvis han gjorde noe feil og at hun hadde klemt han i armen flere ganger. Anonymkode: e83fc...1a6 5
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #10 Skrevet 1. desember 2023 Jeg har og jeg byttet barnehage. Mitt barn ble ikke sett og var det "stille " barnet på på en krevende avdeling med ansatte som burde gått av for lenge siden. Barnet mitt kan fortsatt fortelle om episoder fra barnehagen flere år etterpå. Aldri angret på at jeg byttet. Anonymkode: 750ff...01f
kjærring Skrevet 1. desember 2023 #11 Skrevet 1. desember 2023 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Jeg har en ekkel følelse om at de voksne ikke gir barnet mitt nok omsorg. Trøst, kos, trygghet, lek, osv. Han sier ting som gir oss ett inntrykk av at han blir tilsidesatt eller ikke blir sett. Noen som har opplevd slikt? Hvilke tegn så du og hva gjorde du? Anonymkode: feb59...248 da snakker du med de ansatte og forteller hva du føler og hva barnet har gitt et inntrykk av . åpne en dialog med de ansatte .
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #12 Skrevet 1. desember 2023 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Jeg har en ekkel følelse om at de voksne ikke gir barnet mitt nok omsorg. Trøst, kos, trygghet, lek, osv. Han sier ting som gir oss ett inntrykk av at han blir tilsidesatt eller ikke blir sett. Noen som har opplevd slikt? Hvilke tegn så du og hva gjorde du? Anonymkode: feb59...248 Så trist. Mitt råd er å ta det opp med personalet på avdelingen. Anonymkode: 133f0...8c3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå