Gå til innhold

Erfaring med ventilator i koketopp?

BellaMie

Anbefalte innlegg

Vi planlegger nytt kjøkken og hele romløsninger avhenger egentlig litt på hvilken utlufting/ventilator vi skal ha i kokesonen. Noen som vil dele erfaringer?  

Hva er fordelene? 

Ulempene? 

Hvilket merke har du? 

Og har du kullfilter eller løsning med utlufting? 

Bråker ventilatoren du har erfaring med? 

Tusen takk for svar 🙏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spør du om den type koketopp som har ventilator innbygget?  Sånn at man slipper å ha ventilator i taket eller fra veggen?

Vi har kjøkkenøy med ventilator hengende fra taket.  Merket er Miele.  Bråker lite, men den tar jo plass i rommet.  Vi ønsker oss en som er innebygget i koketoppen slik at vi kan fjerne ventilatoren i taket.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amossa skrev (7 timer siden):

Spør du om den type koketopp som har ventilator innbygget?  Sånn at man slipper å ha ventilator i taket eller fra veggen?

Ja, stemmer! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjøpt, men ikke fått den installert enda. Var ikke i tvil om at det var veien å gå. 

Anonymkode: c8fda...56d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har platetopp med integrert ventilator og at luften går ut. Vi kjøpte BORA Pure, den er helt fantastisk. Det beste er det lave støynivået selv når den er på høy styrke. 

Anonymkode: 7b5bb...0c1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville valgt ventilator med lufting ut. Kullfilter er en nest beste løsning der det ikke er mulig med utlufting. 

Hvis du ønsker nedfelt ventilator i benken, ville jeg derfor hatt komfyren mot (ytter)-vegg (med mindre dere skal åpne gulvet helt og har plass til lufterør under gulvet fra en kjøkkenøy).

Vi har nedfelt ventilator på hytta, den fungerer veldig bra. Den er Miele. 
Støysvak er et viktig kriterie, bråker den skrur man den ofte ned/av når den burde stått på fullt.

Skal dere ha kjøkkenøy ville jeg vurdert kun strøm i denne (feks til kjøleskuffer, og i hvertfall stikkontakt), men ikke vann og komfyr/ventilator i øyen.

Anonymkode: 676a2...78d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har stor kjøkkenøy med innebygd ventilator i åpen romløsning, og det fungerer utmerket. Kunne valgt luft ut, men byggmesteren mente at det var unødvendig, så gikk jeg for filter og luft ut i sokkel. Bråker litt på full styrke, men sjeldent at den står slik lenge, fungerer ellers veldig bra. Veldig sosialt å stå ved grytene vendt ut mot gjestene og utsikten. En av toppmodellene til AEG

Anonymkode: 46b01...673

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Har stor kjøkkenøy med innebygd ventilator i åpen romløsning, og det fungerer utmerket. Kunne valgt luft ut, men byggmesteren mente at det var unødvendig, så gikk jeg for filter og luft ut i sokkel. Bråker litt på full styrke, men sjeldent at den står slik lenge, fungerer ellers veldig bra. Veldig sosialt å stå ved grytene vendt ut mot gjestene og utsikten. En av toppmodellene til AEG

Anonymkode: 46b01...673

Tusen takk for svar! 

Veldig nyttig å høre om din erfaring. Er det mye vedlikehold med kullfilter? Rengjøring osv? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...