Gå til innhold

Er det umoderne å bruke perlesmykke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har arvet et perlesmykke. Kunne tenke meg å bruke dem fordi jeg synes det er synd at de bare blir liggende ubrukt når de sikkert betød en del for min oldemor og jeg tror det var en av de fineste/mest verdifulle smykkene hun eide. 

Det er ganske langt og man legger det dobbelt og da blir det sånn: 

image.thumb.png.52b3f8b1a27630449dff79d439528378.png

Hva tenker dere? Jeg er 29 år hvis det skulle spille noen rolle, og ser jo ingen på min alder som bruker slikt.

Anonymkode: 56302...6b2

Skrevet

Jeg synes perler er nydelig.

Anonymkode: e5558...0e8

• Liker 4
Skrevet

Perler blir aldri umoderne.  Klassisk og elegant. 

Anonymkode: 96324...a6e

• Liker 12
  • Hjerte 1
Skrevet

Perler er tidløst:)

• Nyttig 1
Skrevet

Perler går aldri av moten!

• Liker 1
Skrevet

Den type perler som på bildet er kanskje ikke så veldig i motebilde nå, men vintage er absolutt på moten.

Det å bruke arvestykker som har sentimental verdi kan også inspirere andre til å skape en egen stil i stedet for å prøve å se ut som alle andre. Det er bra for miljøet, bra for sjelen og sikkert også bra for vårt eget selvbilde. Dessuten synes jeg perler er magiske. Vinn-vinn-vinn her altså 🙂

Anonymkode: 14af6...a2c

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Perlesmykker er klassisk og tidløst. 😊

Jeg ønsket meg perler til konfirmasjonen min, som var på midten av 80-tallet, fordi jeg ville ha smykker som ikke var motepreget og som jeg kunne ha glede av livet ut. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Jeg ser ofte damer og jenter i perlesmykker, bruker det av og til selv også. Gå med det du. 

Anonymkode: 7b046...2d1

• Liker 1
Skrevet

Ikke min kopp med te og jeg ville nok aldri tatt på meg noe slikt om det ble aldri så populært men gjør som du vil. Synes du det er fint spiller det vel liten rolle hva andre måtte mene.

Anonymkode: dab64...e05

Skrevet

Perler er nydelig og tidløst❤️

• Hjerte 1
Skrevet

Det finnes vel ikke noe som er så tidløst og anvendelig som ekte perler. 

Anonymkode: 19401...a79

• Liker 3
Skrevet

Kjempefint smykke ❤️

Anonymkode: 56e67...6d9

• Hjerte 1
Skrevet

perler er tidløst som mange sier, og så vil det jo som alle andre ting duppe opp og ned på motenes bølger, slik at de vil være mer eller mindre trendy i ulike perioder. Akkurat nå har jo perler vært veldig populært ganske lenge, men ikke akkurat i denne stilen som du viser her. Så kanskje neste trendbølge er en videreutvikling av perletrenden til denne tidløse stilen? det ville i såfall gått hånd i hanske med quiet luxury trenden som gjelder akkurat nå.

Men personlig synes jeg et langt perlekjede er finere å bære langt enn dobbelt, hvis det er over en hvit topp. Hva med å bære det langt utenpå en hvit ullgenser eller t-skjorte som kontrast?

Et gammelt bilde, men godt eksempel på hva jeg mener med hvitt på hvitt:

6 MAY 1986: PRINCESS DIANA FAINTS AT THE EXPO '86 EXHIBITION ...

Anonymkode: 216fd...69b

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

perler er tidløst som mange sier, og så vil det jo som alle andre ting duppe opp og ned på motenes bølger, slik at de vil være mer eller mindre trendy i ulike perioder. Akkurat nå har jo perler vært veldig populært ganske lenge, men ikke akkurat i denne stilen som du viser her. Så kanskje neste trendbølge er en videreutvikling av perletrenden til denne tidløse stilen? det ville i såfall gått hånd i hanske med quiet luxury trenden som gjelder akkurat nå.

Men personlig synes jeg et langt perlekjede er finere å bære langt enn dobbelt, hvis det er over en hvit topp. Hva med å bære det langt utenpå en hvit ullgenser eller t-skjorte som kontrast?

Et gammelt bilde, men godt eksempel på hva jeg mener med hvitt på hvitt:

6 MAY 1986: PRINCESS DIANA FAINTS AT THE EXPO '86 EXHIBITION ...

tilføyer: Foreslår at du styler dem med hvit t-skjorte og blazer over, eller bruker dem dobbelt inni en stor hvit herreskjorte. Gjerne layered med et gullsmykke for å dresse det ned litt.

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...