tvertimot Skrevet 3. desember 2023 #21 Skrevet 3. desember 2023 Fire ukers varetekt med besøksforbud, dernest nye uker i varetekt. Forteller jo enhver at det han har gjort er veldig alvorlig. Nå har dere vært uten kontakt i flere uker alt, jeg synes du skal bruke de ukene og det han har gjort til å distansere deg fra han, klart at han her ikke vil bringe stabilitet inn i ditt liv (snarere motsatt). En alt for stor prosentandel av de som fengsles, de fengsles igjen ved en senere anledning, både statistikk og all kunnskap tilsier at du bør bruke dette til å komme deg bort. Så alt er opp til deg selv, om du vil være både naiv og dum eller om du vil vise respekt for deg selv og egen fremtid, du bør definitivt avslutte dette. Forhåpentligvis vil da konsekvensene du gir dette, det vil i beste fall hjelpe han, for klart det ikke vil være enkelt for han å miste mennesker han har rundt seg (kanskje flere enn deg), noe som kan gi han motivasjon til å ville endre seg (sjansene for at han skal gjøre det uten reaksjoner fra de rundt seg er mindre, klart at de rundt han må vise at hans handlinger er uakseptable, ingen kan få han til å tenke mer over hva han gjør enn de som står han nærmest). Å miste noen kan gjøre noe med mennesker, og han her trenger virkelig en wake-up call. Gjøre deg selv den tjeneste det er å gå videre uten han her, han er kapabel til å begå svært alvorlige forbrytelser og mye indikerer da at han mangler en hel del, som også er viktig i et forhold. 1 1
AndreaJohan Skrevet 4. desember 2023 #22 Skrevet 4. desember 2023 On 11/30/2023 at 11:30 PM, AnonymBruker said: Han satt først fire uker med brev og besøksforbud, så da vet jeg jo at han ikke får liv å ringe. Han fikk fire nye uker i varetekt og etter tre av de har han fortsatt ikke ringt meg, Jan har ikke engang ringt sin mor! De er veldig close. Får man ikke ringe når man sitter i varetekt selv om de ikke lenger har brev og brsøksforbud? Kan jeg sende han en julegave? Anonymkode: aa2d7...a5c Hvis han sitter så lenge i varetekt med besøksforbud er han anklaget for noe MEGET ALVORLIG. Jeg vet ikke hva slags menneske du er. Men har du et snev av verdighet og respekt for deg selv bør du sterkt vurdere dette forholdet 1
Nuka Skrevet 4. desember 2023 #23 Skrevet 4. desember 2023 Jeg må le litt av denne tråden 😅 Til deg hi; dette er nok ikke bare småting, men det du kan gjøre og som moren hans kan gjøre er å ringe fengselet han sitter i og utrykke at dere ønsker kontakt med han. De videreformidler og da vil det være mulig med kontakt etterhvert. Hva han har gjort er uvisst, men nei man får ikke varetekt i fire uker med brev og besøksforbud med forlenget varetekt etterpå uten at det er noe rimelig alvorlig han har gjort. Ler litt også for jeg husker min far.. han ble vekket rimelig ugreit etter en fest i sine yngre dager med spark i ribbeina. Når han våkna skjønte han lite og ingenting og bråsint som han var slo han mannen som sparka han i ribbeina. Ribbeinsbrudd og sinne medfølgende hasj/marihuana i lomma og et utfall av kjevebrudd på motpart medførte at han fikk et halv år i fengsel. Han satt i varetekt først med samme utfall samt forlengelse. Det tragikomiske er at fyren som påførte min far ribbeinsbrudd ikke fikk straff fordi min far var i besittelse av rusmidler. Dumt av han, men fortsatt urettferdig. Ting er ikke svart-hvitt i samfunnet og selv om man ikke er "høykriminell" kan straffen være hard dersom lignende ting har skjedd før og/eller motpart er lovlydig slik som normalen er.. har man f.eks blitt siktet/straffet for vold (sloss i ungdomsårene osv vil man fortsatt risikere strengere straff enn først påtenkt selv om det er intill 10 år siden) og til de som tviler; jeg leste både anmeldelse og dommen han fikk. 1
Sciurus Skrevet 4. desember 2023 #24 Skrevet 4. desember 2023 Tråden er ryddet for brukerangrep og avsporinger. Sciurus, mod
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå