AnonymBruker Skrevet 30. november 2023 #1 Skrevet 30. november 2023 Han satt først fire uker med brev og besøksforbud, så da vet jeg jo at han ikke får liv å ringe. Han fikk fire nye uker i varetekt og etter tre av de har han fortsatt ikke ringt meg, Jan har ikke engang ringt sin mor! De er veldig close. Får man ikke ringe når man sitter i varetekt selv om de ikke lenger har brev og brsøksforbud? Kan jeg sende han en julegave? Anonymkode: aa2d7...a5c 2
AnonymBruker Skrevet 30. november 2023 #2 Skrevet 30. november 2023 Hvorfor i alle dager vil du være sammen med en som dette? Anonymkode: e375a...a96 17 4
AnonymBruker Skrevet 30. november 2023 #3 Skrevet 30. november 2023 Det kommer an på avdelingen han sitter på, press fra andre innsatte, om han har penger til å kjøpe ringetid, om han har fått godkjent å ringe ditt telefonnummer fra kriminalomsorgen (søknadsprosess) osv. Er stor sannsynlighet for at det ikke står på viljen Anonymkode: 0695f...f14 4 3
AnonymBruker Skrevet 30. november 2023 #4 Skrevet 30. november 2023 Det er ikke enkelt å få ringt ut av fengsel. Man må bruke fengselets telefon, og der er det kø. Samtaler blir avlyttet. Og når man ringer, så blir det opplyst at samtalen er fra fengsel, og blir avlyttet. Mange innsatte synes dette er et problem i forhold til nære og kjære. Det er også fengselet som vurderer og bestemmer om han får ringe ut. Som en annen her skrev, det står ikke om viljen Anonymkode: 7ac51...97e
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #5 Skrevet 1. desember 2023 Han har mulighet til å ringe og å skrive brev. Ja, det er en mulighet for at telefonen blir avlyttet og brev gjennomlest. Han må ha penger på "fengselskontoen" til å kjøpe ringetid og frimerker. Er det krise lar det seg kanskje gjør å få en sosialsamtale. Anonymkode: dece3...e0a
Fiske Skrevet 1. desember 2023 #6 Skrevet 1. desember 2023 Mulig jeg tenker feil her. Men du skriver at han hadde besøksforbud de første fire ukene, så da er det opphevet nå? Da sitter kanskje han og lurer på hvorfor du ikke dukker opp? Skal se på at dere begge to sitter og venter på at den andre skal ta kontakt først… Tenker også at han kanskje ikke vet hva han skal si, eller hvordan du skal reagere? Når det er brev og besøksforbud inne i bildet regner jeg med det hele har skjedd ganske brått. Han vet gjerne ikke engang om du fortsatt ser på ham som kjæresten din eller vil snakke mer med han etter dette? Kanskje du burde skrive brev eller ringe eller besøke først? Istedenfor å sitte å vente? 2
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #7 Skrevet 1. desember 2023 Fiske skrev (3 timer siden): Mulig jeg tenker feil her. Men du skriver at han hadde besøksforbud de første fire ukene, så da er det opphevet nå? Da sitter kanskje han og lurer på hvorfor du ikke dukker opp? Skal se på at dere begge to sitter og venter på at den andre skal ta kontakt først… Tenker også at han kanskje ikke vet hva han skal si, eller hvordan du skal reagere? Når det er brev og besøksforbud inne i bildet regner jeg med det hele har skjedd ganske brått. Han vet gjerne ikke engang om du fortsatt ser på ham som kjæresten din eller vil snakke mer med han etter dette? Kanskje du burde skrive brev eller ringe eller besøke først? Istedenfor å sitte å vente? Nei. Man kan ikke bare møte opp på besøk i fengsel. Den innsatte må selv søke om å få lov til å motta besøk av personen, dersom søknaden blir innvilget får den besøkende informasjon fra kriminalomsorgen om at hen har anledning til å booke tid for besøk. Pårørende får gjort veldig lite før de hører noe fra den innsatte/kriminalomsorgen. Anonymkode: 0695f...f14 3 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #8 Skrevet 1. desember 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Må si jeg også er litt nyskjerrig på det. Det skal en del til for at man blir sittende i varetekt i mer enn fire uker. Anonymkode: 45f94...863 Nysgjerrig heter det. Anonymkode: 52444...345 2 3
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #9 Skrevet 1. desember 2023 Du kan søke om besøksklarering: https://www.kriminalomsorgen.no/soek-om-besoeksklarering.6573593-573135.html Her kan du lese mer om telefon og besøk: https://www.kriminalomsorgen.no/besoek-telefoni-og-post.518709.no.html Kanskje du vil starte med å skrive et lite brev? Anonymkode: 576bd...019 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #10 Skrevet 1. desember 2023 Det er ikke alle som ønsker kontakt med de utenfor. Vet om en som har sittet inne for to drap og andre voldshandlinger. Han valgte, av hensyn til kjæresten, å ikke ha kontakt de årene han satt inne. For hadde det kommet ut at han hadde en han var glad i, ville hun mest sannsynlig blitt utsatt for hevnangrep. Anonymkode: 3df4d...d9f 1 2
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #11 Skrevet 1. desember 2023 Angående å sende julegave, kan du lese mer om det her https://www.kriminalomsorgen.no/besoek-telefoni-og-post.518709.no.html Husk at det er regler på hva du kan gi også. Og de ulike fengslene kan ha ulike regler, så google fengslet han sitter i og se om de står noe om sånne regler der. Anbefaler deg og moren hans til å kontakte «for fangers pårørende», for ytterligere råd og veiledning. På Kvinneguiden vil du dessverre, som du ser, også få mange dømmende og/eller nysgjerrige svar. Mange her inne vil ikke evne å holde seg til spørsmålet ditt, og heller føle at de heller bare mååå ytre sin mening og få utløp for sin nysgjerrighet. Og det er vel ikke akkurat det du trenger nå? https://ffp.no Masse lykke til fremover, jeg håper du har god støtte og hjelp rundt deg❤️ Anonymkode: 888a8...768 1 1
Fiske Skrevet 1. desember 2023 #12 Skrevet 1. desember 2023 (endret) 7 hours ago, AnonymBruker said: Nei. Man kan ikke bare møte opp på besøk i fengsel. Den innsatte må selv søke om å få lov til å motta besøk av personen, dersom søknaden blir innvilget får den besøkende informasjon fra kriminalomsorgen om at hen har anledning til å booke tid for besøk. Pårørende får gjort veldig lite før de hører noe fra den innsatte/kriminalomsorgen. Anonymkode: 0695f...f14 Det var ikke slik da en i familien min var i fengsel, så det visste jeg ikke. Da er jo saken en annen. (Altså man kunne skrive brev først. Svaret mitt er til siste avsnittet ditt, at hun ikke kan gjøre noe før dem hører fra den innsatte). Endret 1. desember 2023 av Fiske
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #13 Skrevet 1. desember 2023 Fiske skrev (3 timer siden): Det var ikke slik da en i familien min var i fengsel, så det visste jeg ikke. Da er jo saken en annen. (Altså man kunne skrive brev først. Svaret mitt er til siste avsnittet ditt, at hun ikke kan gjøre noe før dem hører fra den innsatte). Det må være lenge siden? Mulig det er forskjell fra fengsel til fengsel. Jeg snakker av erfaring fra et av Norges største høysikkethetsfengsler siste 20 år. Anonymkode: 0695f...f14 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #14 Skrevet 1. desember 2023 Jo de får ringe. Har han ikke ringt betyr det at han ikke vil. At han ikke orker å forholde seg til noen på utsiden. Så da var du ikke så viktig for han alikvel. Anonymkode: dae14...899 2 2
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #15 Skrevet 1. desember 2023 Du kan sende julegave til fengselet men når han ikke engang vil ringe deg blir det ganske pressende å gjøre Anonymkode: dae14...899 1 2
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #16 Skrevet 1. desember 2023 Han ringer ikke fordi han nå har avslørt sitt sanne jeg og tåler ikke snakke med noen av dere han har spilt skuespill for for han vet ikke hvordan han kan bortforklare og forsvare seg for det han har gjort. Nå vet du hvem han er og du er dum om du fortsetter forholdet. Om du innser det nå eller senere vil du komme til den konklusjonen at jeg har 100% rett Anonymkode: dae14...899 5
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #17 Skrevet 1. desember 2023 Ta det fra en som har hatt kjæreste i fengsel og kjenner minst 20 andre jenter som har hatt det : det er ditt livs mest bortkastet tid. Ikke tro at akuratt deres forhold er unikt eller at han bare gikk på en glipp eller skal skjerpe seg. Anonymkode: dae14...899 5 7
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2023 #18 Skrevet 2. desember 2023 Huff TS, du er verdt mye mer enn å være sammen med en kriminell idiot. Håper du kommer til deg selv igjen og tar til fornuft. Anonymkode: f950f...9d0 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2023 #19 Skrevet 2. desember 2023 Dessverre elsker kvinner menn de skal prøve å "fixe" 🤣 Anonymkode: f950f...9d0 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2023 #20 Skrevet 2. desember 2023 AnonymBruker skrev (På 1.12.2023 den 19.10): Du kan sende julegave til fengselet men når han ikke engang vil ringe deg blir det ganske pressende å gjøre Anonymkode: dae14...899 Han har vel sittet på brev og besøksforbud og da får de vel ikke lov til å ringe noen. Anonymkode: 22d0d...ab3 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå