AnonymBruker Skrevet 30. november 2023 #1 Skrevet 30. november 2023 Jeg pleide å ha mye fester før i tiden, nå har jeg ikke invitert gjester hit på to år pga barn og oppussing men planlegger å ha en julemiddag (ikke fest) i år for å samle noen av vennene mine igjen. Det jeg lurer på er om det vil gå greit å invitere personer som ikke kjenner hverandre eller om det vil bli stivt og treg samtale rundt bordet da? Jeg har plass til åtte gjester og kunne tenke meg å be mine tre barndomsvenner som naturligvis kjenner hverandre, men også nye venninner jeg har fått via trening og trener fast med, et par gode kollegaer fra jobb som har blitt som venninner, og et nytt naboskap med en dame på samme alder som meg som jeg prater en del med. Disse andre kjenner ikke hverandre. Mange i min tidligere omgangskrets har fått barn de også og vi har sklidd fra hverandre. Jeg savner sosiale sammenkomster men er redd for at det skal bli rart når det er flere som ikke kjenner hverandre og det ikke er alkohol involvert (pga barna er hjemme)? Er det bedre å heller ta en middag med kollegaene, en middag med barndomsvennene, en middag med naboen og en middag med treningsvenninnen istedet for et felles middagsselskap? Rundt et spisebord i en sånn setting blir det sånn at bare en og en person snakker og alle hører på den, og man går runden om "hva har du gjort i det siste?" en etter en, eller er det vanlig at flere snakker sammen samtidig og med sidemannen og litt mere som på en fest hvor ting er litt mer tilfeldig og løst? Anonymkode: 35133...9cc
AnonymBruker Skrevet 30. november 2023 #2 Skrevet 30. november 2023 Inviter alle til en kveld. Voksne klarer da å ha det hyggelig, man blir kjent og prater. Har du aldri vært i en eneste sammenkomst? Man har jo flere samtaler samtidig rundt et bord, det skjer av seg selv. I en venninnes bursdag har vi ofte hatt ryktet går (den voksne grove versjonen), det er veldig gøy. Pakkelek er moro. Og dans senere på kvelden. Anonymkode: 46601...b70 1 2
AnonymBruker Skrevet 30. november 2023 #3 Skrevet 30. november 2023 Jeg tenkte gjennom hele teksten at "neida, det blir bare hyggelig å treffe noen nye folk" helt til jeg leste at det ikke blir noe alkohol. Anonymkode: 11062...ab1 1 1
AnonymBruker Skrevet 30. november 2023 #4 Skrevet 30. november 2023 Vi inviterer ofte venner og bekjente fra ulike settinger. Voksne klarer å hygge seg og prate med andre voksne. Anonymkode: feff4...f3e 2 1
AnonymBruker Skrevet 30. november 2023 #5 Skrevet 30. november 2023 De fleste voksne klarer ha ett hyggelig selskap selv om de ikke kjenner alle fra før. Men det er du som kjenner dine venner, og vet hvordan de takler å måtte spise middag med noen de ikke kjenner. Jeg har hatt stor glede og suksess av å invitere ulike vennegrupper til sosiale ting. Mine venner liker møte nye mennesker. Men, vi har aldri hatt disse sosiale settingene helt alkoholfrie. Overhode ikke fyllefester, men fortsatt ett eller to glass vin eller øl til maten til de som ønsker det, og brus til de som ønsker det. Anonymkode: f44aa...6db 2
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #6 Skrevet 1. desember 2023 Inviter alle, men du serverer selvsagt vin til maten. Anonymkode: aa247...5f0 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #7 Skrevet 1. desember 2023 Jeg ville invitert alle. Anonymkode: b7b0d...982 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå