Gå til innhold

Storebror er syk, lillebror er frisk. ang bhg! Kan den ene gå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har da sykt barn i morgen, han på 3 er syk og vi skal prøve å få time til legen på dagen. 

Er det greit å ha lillebror i bhg da i de timene? Det blir i såfall mye kortere dag. Skulle vi ikke få time til lege kan jeg jo i prinsippet hente til lunsj, eller rett etter han våkner etter luren sin. 

Eller tenker de i bhg at hun er en dårlig mor som ikke holder bege hjemme?  Kun ene som er sykt, og vi må til legen) 

Gir det mening at jeg føler litt på det?  Spesielt når de er 3 og 1. 

Anonymkode: 856a9...bb5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det går fint det. Da får eldste ro og du kan pleie. 

Anonymkode: 7fbdb...095

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Jeg har da sykt barn i morgen, han på 3 er syk og vi skal prøve å få time til legen på dagen. 

Er det greit å ha lillebror i bhg da i de timene? Det blir i såfall mye kortere dag. Skulle vi ikke få time til lege kan jeg jo i prinsippet hente til lunsj, eller rett etter han våkner etter luren sin. 

Eller tenker de i bhg at hun er en dårlig mor som ikke holder bege hjemme?  Kun ene som er sykt, og vi må til legen) 

Det gir 0 mening å holde en frisk unge hjemme bare fordi noen andre i husstanden er syk… 

Anonymkode: 83dd4...625

• Liker 17
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Så klart broren kan gå i bhg, når han er frisk! 

• Liker 4
Skrevet

Tenker det gir mer mening å sende lillebror i barnehagen enn å ha han hjemme også. Jeg har tvillinger, og holder aldri den andre hjem hvis bare den ene er syk. Ofte så blir den andre syk likevel noen dager senere da😆

Anonymkode: e0d6b...b06

• Liker 4
Skrevet

Jeg sender friske barn i barnehagen. Det syke barnet trenger ro og ekstra omsorg, ikke et søsken som styrer og må tas hensyn til.

Hvis jeg er hjemme med et sykt barn har jeg lavere terskel for å holde søskenet hjemme, dersom det er slapp eller virker utilpass. 

Anonymkode: b6f3f...9a1

• Liker 3
Skrevet

Selvfølgelig kan du sende den friske i bhg. Når mine 2 går i bhg begge to så sendes den friske i bhg hvis den andre er syk og motsatt. 

Vi har ikke svenske tilstander her. Selv om man er hjemme med 1 barn, så trenger ikke begge være hjemme.

• Liker 1
Skrevet

Følte bare på det siden jeg likevek er hjemme, men som sagt skal forsøke å få time til legen. Så da er det jo greit lillebror er noen timer i bhg, pgså henter jeg selvsagt tidlig. 

Takk fro hyggelige svar. 

Skrevet

Vi sender og i barnehagen. Sist her var storebror hjemme en hel uke, mens lillebror holdt seg frisk. Lillebror ble bittelitt syk i helgen  påfølgende uke, og måtte få en sykedag mandag. storebror fikk da en ekstra dag å komme seg på (vi var litt i tvil om vi skulle sende eller la han hvile en dag til). Den gangen her ble lillebror aldri syk på samme måte som storebror, så ble kun den ene dagen på han.

Tenker at det er viktig at den som er syk får lov til å få litt ekstra kos og pleie. Og ikke minst ro. Den friske vil jo holde et helt annet tempo og har jo ikke forståelse for å ta hensyn til den syke. 

Lillebror synes det er helt fint å dra i barnehagen, storebror vil helst være hjemme hvis lillebror er. Men han har godt av å lære seg dette til han begynner på skolen, de som er friske drar på jobb/skole.

Anonymkode: 4b57d...bb7

• Liker 1
Skrevet

Alle disse trådene om "er jeg en dårlig mor som sender det ene barnet i barnehage". Er det så mange usikre foreldre der ute at man må logge inn på KG for å rådføre seg om slike ting?

Anonymkode: 54298...ed1

• Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Det gir 0 mening å holde en frisk unge hjemme bare fordi noen andre i husstanden er syk… 

Anonymkode: 83dd4...625

Enig

Skrevet

Hvorfor skulle ikke lillebror være i bhg hele dagen...? 

Det er jo ikke akkurat gøy for lillebror å være hjemme om han ikke får gå ut og leke eller noe som helst, pga du passer på storebror? 

Anonymkode: 24d74...27e

Skrevet

Om eldste er syk her blir yngste hjemme, men ikke omvendt. 

Yngste har godt av de rolige dagene hjemme, mens eldste er mye mer opptatt av venner og vil helst i barnehagen.

Anonymkode: 21f68...218

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Alle disse trådene om "er jeg en dårlig mor som sender det ene barnet i barnehage". Er det så mange usikre foreldre der ute at man må logge inn på KG for å rådføre seg om slike ting?

Anonymkode: 54298...ed1

Jeg følte meg faktisk usikker, er 41 år og tre barns mor. Men siden minste er så liten så har jeg den følelsen at "herregud, kunne du ikke holdt begge hjemme når du likevel er hjemme"

Mulig holdningen fra bhg da de tidligere på dagen sendte melding om fint om noen kan være hjemme med barna da vi har personalmangel i morgen. 

Skrevet

Sender alltid friskt barn i barnehagen, med mindre det er omgangssyke. Da er alle hjemme i karantene til alle har passert 48 timers regelen. Men det er jo en selvfølge. 

Anonymkode: 96cb8...50f

Skrevet

Skal du ta med det friske barnet til legen? For meg er det logisk at det friske barnet er I barnehagen og du tar kun det syke barnet til legen.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 30.11.2023 den 22.27):

Ja den som er frisk bør ha full dag i bhg slik at den som er syk kan få ro og fred og bli dulla med.

Anonymkode: bdbfd...87d

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...