AnonymBruker Skrevet 2. desember 2023 #21 Skrevet 2. desember 2023 Skal ikke bruke skurekrem i toalettet. Det blir riper og da er det vanskelig å holde rent Anonymkode: 960cc...4c2 2
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2023 #22 Skrevet 2. desember 2023 20 hours ago, Uglems said: Det er sånn linoleum gulv ,både i stue og inne på badet. Men inne på badet, ja. Jeg sprayer klorin på gulvet og går over med en våt mopp og sprayer også med jif skurekrem.. Stakkars gulv Anonymkode: d7f3c...880 1
newman01 Skrevet 2. desember 2023 #23 Skrevet 2. desember 2023 Som du selv skriver TS, så er det toalett, badekar og vask som rengjøres med klor. Gulvet bør vaskes med rengjøringsmidler beregnet for gulv. Skuremidler lager små riper som gjør at møkk og bakterier setter seg mer fast
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2023 #24 Skrevet 2. desember 2023 Uglems skrev (6 timer siden): Hør her a. Jeg bruker klorin på badet. Jif i dass. Og nå begge ting på gulvet fordi jeg ville få vekk alt av bakterier . Men jeg ville prøve å ha jif oppi sprayen fordi den lukter godt, men tydelig at det ikke fungerte. Vanligvis bruker jeg en helt vanlig Ajax universal til gulvene. 4. Desinfiser bad og toalett Klorin har en desinfiserende effekt og er perfekt til å drepe bakterier, virus og sopp. Derfor er den ideel når du vil fjerne avleiringer og bakterier. Særlig i barnefamilier, hvor omgangssyke og annet stadig følger med barna fra barnehagen, er det viktig å fjerne virus og bakterier fra toalettseter, vasker og badekar. Klorin på gulvet trengs kun hvis du skal utføre kirurgiske inngrep der, og det er vel sjelden i private hjem? Når det er omgangssyke kan det brukes på toalett og vask men på gulvet ødelegger du både fliser og vinylbelegg og er helt unødvendig . Anonymkode: 9ceed...43a 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2023 #25 Skrevet 2. desember 2023 Jeg vasker også gulv med klor. Har vinyl gulv som tåler det meste. Jeg har mange katter så en gang i blant bruker jeg klor over gulvene, særlig rundt dokassene til kattene. Men det beste er å steame gulvene, det desinfiserer samtidig som det får bort allt av belegg og flekker. Bruker det også på badet og fliser, og det blir skinnende rent med bare vann damp. Damp steaming skader ikke plast gulv eller fliser Anonymkode: 5bff1...180 1
Uglems Skrevet 2. desember 2023 Forfatter #26 Skrevet 2. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Klorin på gulvet trengs kun hvis du skal utføre kirurgiske inngrep der, og det er vel sjelden i private hjem? Når det er omgangssyke kan det brukes på toalett og vask men på gulvet ødelegger du både fliser og vinylbelegg og er helt unødvendig . Anonymkode: 9ceed...43a Bare her på kg folk tror at man ikke trenger å vaske noe som helst.
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2023 #27 Skrevet 2. desember 2023 Kjøp ny. En mopp koster ikke all verden. Anonymkode: 04f49...298
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2023 #28 Skrevet 2. desember 2023 Uglems skrev (8 minutter siden): Bare her på kg folk tror at man ikke trenger å vaske noe som helst. Jeg er renholder med fagbrev så jeg vet ting pga det, ikke pga at jeg er på kg. Man trenger å holde det rent men man trenger ikke at gulv er sterile. Anonymkode: 9ceed...43a 4 1
Hmmmmmm Skrevet 2. desember 2023 #29 Skrevet 2. desember 2023 Jeg elsker lukta av klorin, så har tidligere vasket vinylgulv med klor. Men nå bruker jeg gulvvasker, den skal ha egnet såpe. 1
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2023 #30 Skrevet 3. desember 2023 Min nabo vasker ytterdøra med klorin, den er brunbeiset heltre. Anonymkode: 7f2b4...cc3
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #31 Skrevet 5. desember 2023 Hmmmmmm skrev (På 2.12.2023 den 20.20): Jeg elsker lukta av klorin, så har tidligere vasket vinylgulv med klor. Men nå bruker jeg gulvvasker, den skal ha egnet såpe. Du er klar over at du kommer til et punkt der du blir overfølsom for klorin om du driver og lukter på det? Da får du vondt i hodet hver gang du aner lukta. Dette er et reellt problem så vær obs på det og ikke bruk det mer enn når du MÅ. Anonymkode: 9ceed...43a 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #32 Skrevet 5. desember 2023 Uglems skrev (På 2.12.2023 den 11.32): Hør her a. Jeg bruker klorin på badet. Jif i dass. Og nå begge ting på gulvet fordi jeg ville få vekk alt av bakterier . Men jeg ville prøve å ha jif oppi sprayen fordi den lukter godt, men tydelig at det ikke fungerte. Vanligvis bruker jeg en helt vanlig Ajax universal til gulvene. 4. Desinfiser bad og toalett Klorin har en desinfiserende effekt og er perfekt til å drepe bakterier, virus og sopp. Derfor er den ideel når du vil fjerne avleiringer og bakterier. Særlig i barnefamilier, hvor omgangssyke og annet stadig følger med barna fra barnehagen, er det viktig å fjerne virus og bakterier fra toalettseter, vasker og badekar. Altså det er jo greit å vaske over med klor iblant som ved sykdom. Men ikke ukentlig. Anonymkode: 482ee...e59
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå