Uglems Skrevet 30. november 2023 #1 Skrevet 30. november 2023 Hei! Visste ikke helt hvor jeg skulle plassere dette, men jeg har en sånn mopp med flaske festet til stangen og håndtak på jeg kan spraye med. Jeg vet ikke hva det heter. Uansett, jeg skulle fylle på ny såpe, men tenkte å fylle med noen dråper jif skurekrem både i moppesprayen og sprayflaske på kjøkkenet. Begge sluttet å fungere . Moppesprayen får nå bare liten svak spray til tross for at jeg har skylt og skrubbet med varmt vann. Hva kan fungere ? Gjorde det samme med klor for noen år siden, og da skjedde det samme så tenkte ikke at jif skulle være det samme. Har bare endt med å kaste sprayflaskene, men jeg har jo ikke lyst å kaste hele moppen fordi den er ganske praktisk.
NatNat Skrevet 30. november 2023 #2 Skrevet 30. november 2023 9 minutter siden, Uglems said: Hei! Visste ikke helt hvor jeg skulle plassere dette, men jeg har en sånn mopp med flaske festet til stangen og håndtak på jeg kan spraye med. Jeg vet ikke hva det heter. Uansett, jeg skulle fylle på ny såpe, men tenkte å fylle med noen dråper jif skurekrem både i moppesprayen og sprayflaske på kjøkkenet. Begge sluttet å fungere . Moppesprayen får nå bare liten svak spray til tross for at jeg har skylt og skrubbet med varmt vann. Hva kan fungere ? Gjorde det samme med klor for noen år siden, og da skjedde det samme så tenkte ikke at jif skulle være det samme. Har bare endt med å kaste sprayflaskene, men jeg har jo ikke lyst å kaste hele moppen fordi den er ganske praktisk. fortsett å skylle med veldig varmt vann ! 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #3 Skrevet 1. desember 2023 Ja, det er jo ikke rart det skjedde for skurekrem er det småpartikkler som setter seg i dysen. Men det var egentlig bra for Jif er ikke egnet til bruk på gulv! Anonymkode: 9ceed...43a 9 1
Bålkaffe Skrevet 1. desember 2023 #4 Skrevet 1. desember 2023 Det er bare å fortsette å skylle ut slangen og munnstykket til partiklene i skurekremen er borte. Men Jif skurekrem på gulv, det er ikke anbefalt. 7
newman01 Skrevet 1. desember 2023 #5 Skrevet 1. desember 2023 15 hours ago, Uglems said: Uansett, jeg skulle fylle på ny såpe, men tenkte å fylle med noen dråper jif skurekrem både i moppesprayen og sprayflaske på kjøkkenet. Vasker du gulvet med Jif skurekrem? På en sprayflaske? Ikke nødvendigvis det lureste for gulvet ditt... 2
Uglems Skrevet 1. desember 2023 Forfatter #6 Skrevet 1. desember 2023 newman01 skrev (3 timer siden): Vasker du gulvet med Jif skurekrem? På en sprayflaske? Ikke nødvendigvis det lureste for gulvet ditt... Det er sånn linoleum gulv ,både i stue og inne på badet. Men inne på badet, ja. Jeg sprayer klorin på gulvet og går over med en våt mopp og sprayer også med jif skurekrem..
newman01 Skrevet 1. desember 2023 #7 Skrevet 1. desember 2023 Hjelpes. Vasker du underlivet med Plumbo også? 4 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2023 #8 Skrevet 2. desember 2023 Du kan vurdere å bytte til vaskemiddel for gulv. Skurekrem er vel mer til utfordrende områder på fliser o.l.? Anonymkode: 9aa1d...65b 1 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2023 #9 Skrevet 2. desember 2023 Uglems skrev (12 timer siden): Det er sånn linoleum gulv ,både i stue og inne på badet. Men inne på badet, ja. Jeg sprayer klorin på gulvet og går over med en våt mopp og sprayer også med jif skurekrem.. I all verden, det er ikke bra for gulvet med hverken klor eller jif skurekrem! Slutt med det. Bruk vanlig vaskemiddel for gulv, eller bare litt zalo om du ikke har gulvvask. Anonymkode: 60005...596 2 6
Uglems Skrevet 2. desember 2023 Forfatter #10 Skrevet 2. desember 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): I all verden, det er ikke bra for gulvet med hverken klor eller jif skurekrem! Slutt med det. Bruk vanlig vaskemiddel for gulv, eller bare litt zalo om du ikke har gulvvask. Anonymkode: 60005...596 Men kjære vene da, det er baderom , det må vaskes med litt klor. 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2023 #11 Skrevet 2. desember 2023 Uglems skrev (4 minutter siden): Men kjære vene da, det er baderom , det må vaskes med litt klor. Kjære vene da, du skal ikke vaske gulvene med klor eller skurekrem. https://viivilla.no/interior/renhold-og-inneklima/5-ting-du-kan-vaske-med-klorin/ Anonymkode: 87d1b...af5 4 2
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2023 #12 Skrevet 2. desember 2023 Uglems skrev (7 minutter siden): Men kjære vene da, det er baderom , det må vaskes med litt klor. Hvorfor må du vaske gulvet med klor? Kan riktignok være lurt å vaske blant annet toalett og vask med klor i noen tilfeller, særlig om familien har smittsomme sykdommer. Anonymkode: 70a35...878 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2023 #13 Skrevet 2. desember 2023 Uglems skrev (16 timer siden): Det er sånn linoleum gulv ,både i stue og inne på badet. Men inne på badet, ja. Jeg sprayer klorin på gulvet og går over med en våt mopp og sprayer også med jif skurekrem.. Uglems skrev (3 minutter siden): Men kjære vene da, det er baderom , det må vaskes med litt klor. Jif skurekrem er noe man bruker i spesielle tilfeller der det er flekker som er vanskelige å få bort, ikke som generelt vaskemiddel. Klorin er skadelig for liv i havet (ødelegger økosystemet, som igjen går ut over oss mennesker også) og skal ikke brukes til hyppig vask av verken baderom eller resten av huset. Klorin dreper alle bakterier, inkludert gode bakterier som vi skal ha rundt oss og på oss, så å sterilisere huset ditt er ingen smart eller god løsning. Det finnes mange gode såper som gjør det gullende rent i huset uten å drepe alt av levende organismer. Anonymkode: b8dc1...86f 1 5
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2023 #14 Skrevet 2. desember 2023 Uglems skrev (På 30.11.2023 den 21.48): Hei! Visste ikke helt hvor jeg skulle plassere dette, men jeg har en sånn mopp med flaske festet til stangen og håndtak på jeg kan spraye med. Jeg vet ikke hva det heter. Uansett, jeg skulle fylle på ny såpe, men tenkte å fylle med noen dråper jif skurekrem både i moppesprayen og sprayflaske på kjøkkenet. Begge sluttet å fungere . Moppesprayen får nå bare liten svak spray til tross for at jeg har skylt og skrubbet med varmt vann. Hva kan fungere ? Gjorde det samme med klor for noen år siden, og da skjedde det samme så tenkte ikke at jif skulle være det samme. Har bare endt med å kaste sprayflaskene, men jeg har jo ikke lyst å kaste hele moppen fordi den er ganske praktisk. Hvorfor bruker du jif skurekrem og klorin.? Litt vann og fikrofiber er det beste. Bruk Litt såpe i vannet på kjøkkenet, bad og toalett. Ellers trengs det ikke Hilsen renholdsoperatør Anonymkode: 960cc...4c2 3 6
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2023 #15 Skrevet 2. desember 2023 Jiff skurekrem har vel små korn i seg (du kjenner det om du gnir en dråpe mellom fingrene) som har tettet systemet. Vet ikke om de er vannoppløslig (kanskje Google vet). Er de det så kan du prøve å fortsette skylle med varmt vann. Anonymkode: e4bf7...b16
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2023 #16 Skrevet 2. desember 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Jiff skurekrem har vel små korn i seg (du kjenner det om du gnir en dråpe mellom fingrene) som har tettet systemet. Vet ikke om de er vannoppløslig (kanskje Google vet). Er de det så kan du prøve å fortsette skylle med varmt vann. Anonymkode: e4bf7...b16 Hadde de vært vannoppløselige hadde de vært vekk før flaska kom ut av fabrikken. Anonymkode: d0e20...df6 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2023 #17 Skrevet 2. desember 2023 Uglems skrev (17 timer siden): Det er sånn linoleum gulv ,både i stue og inne på badet. Men inne på badet, ja. Jeg sprayer klorin på gulvet og går over med en våt mopp og sprayer også med jif skurekrem.. Huff! Hvorfor? Anonymkode: 9ceed...43a 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2023 #18 Skrevet 2. desember 2023 Gulvene blir ødelagt av for mye såpe. Gulvet skal være tørt innen 30 sekunder etter vask Til parkett og forskjellige typer lakkerte tregulv er det best å bruke minst mulig kjemikalier. En fuktig klut, mikrofiberklut eller mopp holder. Ubehandlete tregulv har derimot godt av litt vann og grønnsåpe. I grønnsåpen er det fett som trekker inn i treverket. På fliser på bad og kjøkken kan sterkere midler benyttes. Anonymkode: 960cc...4c2
Uglems Skrevet 2. desember 2023 Forfatter #19 Skrevet 2. desember 2023 Hør her a. Jeg bruker klorin på badet. Jif i dass. Og nå begge ting på gulvet fordi jeg ville få vekk alt av bakterier . Men jeg ville prøve å ha jif oppi sprayen fordi den lukter godt, men tydelig at det ikke fungerte. Vanligvis bruker jeg en helt vanlig Ajax universal til gulvene. 4. Desinfiser bad og toalett Klorin har en desinfiserende effekt og er perfekt til å drepe bakterier, virus og sopp. Derfor er den ideel når du vil fjerne avleiringer og bakterier. Særlig i barnefamilier, hvor omgangssyke og annet stadig følger med barna fra barnehagen, er det viktig å fjerne virus og bakterier fra toalettseter, vasker og badekar.
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2023 #20 Skrevet 2. desember 2023 Du lager små riper i gulvet. Den blir vanskeligere å holde rent og matt Anonymkode: 06a23...2c9 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå