Gå til innhold

Folk som poster ofte på SOME, er de ensomme?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg merker jeg har begynt å tenke at folk som poster veldig ofte på SOME, og da særlig på Facebook, må være ensomme. Hvis de stadig tar seg tiden, midt i hverdagen eller ferien, til å dele med alle venner på Facebook hva de holder på med, så er det kanskje et tegn på at de ikke har noen andre å snakke med hverdagen sin om? I hvert fall om de ikke poster at de gjør en aktivitet sammen med noen andre.

Andre som tenker sånn?

Anonymkode: 97557...c14

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei. Det er vitenskapelig bevist at jo mer man poster på sosiale medier jo mer avhengig av det blir man. Det er dopaminavhengighet, samme som med rusmisbruk eller spillegalskap. 

De er ikke ensomme bare fordi de poster mye på SM men det fins jo ensomme som er avhengig av den dopaminboosten også 

Anonymkode: d731b...0f2

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes sikker begge deler. Hva poster de? Det er bo en avhenighet av bekreftelse, likes osv. 

Anonymkode: f280c...5d3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei slik tenker jeg ikke. Fordi jeg ser at det kan sitte en vennegjeng på 4-5 stykker og de poserer og legger ut ting. I dag er det langt mer vanlig å sitte med mobilen når en er sammen med noen enn å ikle sitte med mobilen når en er sammen (det er jo mange som kritiserer dette her også på kg) så her tror jeg du tar rimelig feil ts.

Anonymkode: 82149...927

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har nettopp begynt å bruke dette forumet, og synes det er spennende, i alle fall i starten. 

Har Facebook, men bruker den aldri. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen er nok ensomme, og noen er ekstremt oppmerksomhetssyke😅 Har en bekjent på insta og fb som spammer med historier daglig. Det er trening, fjellturer og festing. Godt voksen singel dame, så regner med hun får en del oppmerksomhet fra menn. Mens jeg har avfulgt på insta for det blir nok😅

Anonymkode: 045f4...dde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tviler på at de som virkelig er ensomme - proklamerer det så tydelig på soMe..

For meg virker det som de som poster mest på soMe - har et umettelig behov for oppmerksomhet og bekreftelse..ofte er de ganske slitsomme i det virkelige liv også. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange bruker some for å generere salg/ promotere ting.

Selger ikk direkte på f.eks Facebook, men bruker postinger for oppmerksomhet/ tilpasset algoritmene. Så selger man via messenger.

Men mange poster bare i vilden sky uten "mål og mening".

Personlig har jeg ikke noen tolking av hvorfor noen poster mye rller lite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...