Gå til innhold

X-tra potetgull lilla pose

Girlsarebest

Anbefalte innlegg

Vært innom to extra butikker.

Minste butikken står det 20G karbohydrater per 100 G på posen

Største butikken sto det 50 eller 55g karbohydrater per 100 G på posen

hvilken stemmer? det står 20 G per 100 på den i butikken nærmest meg...mens den lengst unna har 50 eller 55 G per 100 rart...

front_nb.8.full.jpg

Endret av Girlsarebest
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har varene samme ean kode? Strekkode? Hvis de har ulike strekkoder, betyr det at de har skiftet oppskrift/innhold.

Endret av Colaboks
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du ønsker å undersøke mer er det enkleste å høre med produsenten. Det kan være ny oppskrift som gjør at det nå er mindre, men av erfaring skjer det fort feil med merkingen på emballasjen; som også da kan være grunnen for forskjellen.

Anonymkode: 9fb7b...70b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det må være en feil. Hvis det er samme mengde energi, fett og protein, må det også være samme mengde karbohydrat.

Anonymkode: 54052...74f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

image.thumb.png.c52c55d2a748f7a2892c5e1abc250f97.png
Veldig spesielt, ja.. Bildet hentet jeg fra https://no.openfoodfacts.org/produkt/7025110210029/potetchips-salt-og-pepper-x-tra

Anonymkode: 01c7f...013

Men da stemmer ikke 501 kalorier heller. 

28g fett X 9 (kalorier per gram) = 252

26,4g karbs+prot X 4 (kalorier per gram) = 105,6 

252 + 105,6 = 357,6 kalorier per 100 gram og ikke 501. Legger vi til 30 gram karbohydrat blir det 30 X 4 = 120, totalt 477 per 100 gram. 

Her må det være en skrivefeil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må være en feil. Hvis det er samme mengde energi, fett og protein, må det også være samme mengde karbohydrat.

Energimengde fett 28,5*9 = 257

Energimengde protein 6,4*4 = 26

Energimengde karbohydrat 53*4 = 212

Det kan umulig være 20 gram karbohydrater når total Energimengde er 501

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ugresset skrev (9 timer siden):

20 kan umulig stemme, så lite karbohydrater er det ikke i potetchips. Dette står på posen jeg har:

Snapchat-139964864.jpg

Står 20 g under næringsinnhold på min men øverst på posen står det "karbohydrat 53 g" i liten svart skrift jeg har misforstått og trodd at de mente at det er totalt 53 g karbohydrater i hele posen... 

Endret av Girlsarebest
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tenkselv skrev (9 timer siden):

Energimengde fett 28,5*9 = 257

Energimengde protein 6,4*4 = 26

Energimengde karbohydrat 53*4 = 212

Det kan umulig være 20 gram karbohydrater når total Energimengde er 501

Står 20 g under næringsinnhold men øverst på posen står det "karbohydrat 53 g" i liten svart skrift jeg har misforstått og trodd at de mente at det er totalt 53 g karbohydrater i hele posen... 

Endret av Girlsarebest
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

image.thumb.png.c52c55d2a748f7a2892c5e1abc250f97.png
Veldig spesielt, ja.. Bildet hentet jeg fra https://no.openfoodfacts.org/produkt/7025110210029/potetchips-salt-og-pepper-x-tra

Anonymkode: 01c7f...013

Står 20 g under næringsinnhold men øverst på posen står det "karbohydrat 53 g" i liten svart skrift jeg har misforstått og trodd at de mente at det er totalt 53 g karbohydrater i hele posen... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Girlsarebest skrev (2 minutter siden):

Står 20 g under næringsinnhold men øverst på posen står det "karbohydrat 53 g" i liten svart skrift jeg har misforstått og trodd at de mente at det er totalt 53 g karbohydrater i hele posen... 

Poenget er at det kan ikke være bare 20g per 100g. Regnestykket viser at det er feil, mens 53 g stemmer.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Poenget er at det kan ikke være bare 20g per 100g. Regnestykket viser at det er feil, mens 53 g stemmer.

Hvilket potetgull har minst karbohydrater av alle typer?.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Girlsarebest skrev (2 timer siden):

Hvilket potetgull har minst karbohydrater av alle typer?.

Det sier seg selv at POTETgull har mye karbohydrat. Hvis du liker baconsvor inneholder bacongull bare 2,4g karbohydrat per 100g. Mange på lavkarbo spiser dette i stedet for potetchips.

Endret av Ugresset
Skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...