Gå til innhold

Er lett forkjøla, men testet positivt på korona nettopp. Holde meg hjemme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller gå på jobb? Formen er fin, litt slapp bare. Jobber ikke med eldre eller syke.

Anonymkode: 80b61...e5e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hold deg hjemme. Du vet aldri hvem du smitter som kan bli skikkelige syke av dette. Korona er like skadelig nå som for ett år siden. 

Anonymkode: e84b2...bf5

• Liker 20
Skrevet

Selvfølgelig skal du gå på jobb. 

• Liker 12
  • Nyttig 1
Skrevet

ER du blandt folk til og fra jobb og på jobben?

Skrevet (endret)

Hold deg hjemme, så du unngår å smitte kolleger og andre. Nå er det jo bare én dag før helg også, så det er bedre at du er hjemme nå som du er mest smittsom og heller går på jobb igjen over helga.

Endret av Grüner
  • Liker 11
Skrevet

Nei du trenger ikke holde deg hjemme. Så lenge allmenntilstanden din er fin kan du gå på jobb. Alle restriksjoner rundt korona er fjernet. Arbeidsgiver får ikke lengre ekstra støtte for ansatte som er borte pga korona lengre. 

Selv barn i bhg og skole kan sendes på skolen med korona så lenge allmenntilstanden tilsier det, så bør voksne mennekser gå på jobb også. 

Anonymkode: d9744...52b

• Liker 11
Skrevet

Bruk sunn fornuft. 

• Liker 3
Skrevet

Hold deg hjemme, mange får alvorlig corona forløp så selvom du bare er lett forkjøla kan du smitte andre som blir veldig syke og i verstefall får hele livet og fremtiden ødelagt av long covid

Anonymkode: 8042d...18a

• Liker 8
  • Nyttig 4
Skrevet

Ts her. Sprikende meninger ser jeg. Jeg er redd for å bli anklaget for skulk hvis jeg blir hjemme, men redd for å potensielt drepe noen hvis jeg drar. Hm.

Skrevet

Hold deg hjemme! Jeg ville blitt sur og grinete om noen hadde smitte og visste det, kom på jobb og smitta med. Det er snart jul, la folk få en frisk jul. 

Anonymkode: 44760...eb9

• Liker 12
  • Nyttig 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ts her. Sprikende meninger ser jeg. Jeg er redd for å bli anklaget for skulk hvis jeg blir hjemme, men redd for å potensielt drepe noen hvis jeg drar. Hm.

Drepe noen? 

• Liker 1
Skrevet

Ansatte ved sykehus er ikke hjemme ved påvist Covid19 lengre med mindre man har feber og er for syk til å fungere på jobb som ved andre forkjølelser eller infeksjoner. Dette gjelder over hele linja. Til og med intensivspl skal gå på jobb og være rundt respiratorpasienter dersom de ikke har feber eller er dårlige av C19. 

Du burde med andre ord bare gå på jobb. 

Anonymkode: 4563e...adc

• Liker 13
  • Nyttig 2
Skrevet

Selvfølgelig skal du gå på jobb. Det er enormt mange som har covid for tiden. Om alle som er smittet nå skulle holde seg hjemme så hadde samfunnet stoppet opp igjen.
Jeg testet selv positiv i forrige uke og har gått på begge jobbene mine som vanlig. Den ene som ringevikar i helsevesenet.

Anonymkode: 8e45a...878

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Hvorfor testet du når du ikke er syk? 

Gå på jobb dersom allmenntilstanden er god nok. Korona florerer uansett, og det koster samfunnet helt sinnsykt mye penger med folk som er hjemme uten å være skikkelig syke. Pass på håndhygiene, og hold avstand til andre dersom du kan. Ikke besøk gamle bestemor, men gå på jobb. 

Ja til karensdag for egenmelding, så ville kanskje slikt skulkeri blitt redusert. 

Anonymkode: 951e2...e45

• Liker 4
Skrevet

Så lenge allmenntilstanden er bra så går jeg ut jeg. Er jeg dårlig så holder jeg meg hjem slik jeg også gjorde før covid kom. Men jeg har ikke kommet til å testa meg en gang. Samme for meg hva det er. 

Anonymkode: 7abc3...5c0

• Liker 1
Skrevet

Ts her. Ok. Jeg drar på jobb.

• Liker 4
Skrevet

Det er blitt gitt beskjed om at vi ikke skal teste oss. Skjønner ikke hvorfor folk fremdeles gjør det.

Anonymkode: 7e2ca...33f

• Liker 3
Skrevet

Hvorfor har du testet deg? 

Anonymkode: d942d...6ac

• Liker 1
Skrevet

Gå på jobb om du er feberfri. Corona er ikke en grunn for å være hjemme. 

Anonymkode: 42136...4b2

• Liker 1
Skrevet

Logikken er totalt fraværende. Ikke rart smitten skyter i været. 

Anonymkode: 788f2...bb3

• Liker 13
  • Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...