AnonymBruker Skrevet 30. november 2023 #1 Skrevet 30. november 2023 Jeg synes mannen min er kjempe gjerrig og det plager meg litt. Vi har ett barn sammen som er i barnehagealder og vi er begge 30 årene. Det er alltid jeg som kjøper klær, sko og annet utstyr til barnet vårt OG betaler barnehagen. Han begrunner det hele med at barnetrygda kommer på min konto. Det er 1600kr og barnehagen koster 3600kr. Det samme gjelder klær, sko og annet utstyr, det er bare jeg som kjøper det inn til barnet. Dere som har barn vet at det koster en del, vinterdresser, regntøy, parkdress, sko som barnet stadig vokser ut av er IKKE billig. Han vippser ikke over selv om han blir bedt om det. Synes det er kjempe irriterende. Til og med bursdager er det jeg som står for, jeg betaler for maten, pynten og gaven. Han kjøper en gave fra seg og thats it! Dette begynner å gå meg på nervene, selvom han er en god og veldig engasjert pappa. Må understreke at han er biologisk pappa til barnet, vi er gift og begge har omtrent lik inntekt. Anonymkode: 78038...d7f 2
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 30. november 2023 Populært innlegg #2 Skrevet 30. november 2023 Begynner å gå på nervene???? Du kan da ikke seriøst godta dette??? Anonymkode: 5388e...1ef 47 3
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 30. november 2023 Populært innlegg #3 Skrevet 30. november 2023 Begynn å overfør barnetrygden til han og gi han ansvar for innkjøp heretter. Han svindler deg for penger. Anonymkode: d58aa...7a9 52 15
AnonymBruker Skrevet 30. november 2023 #4 Skrevet 30. november 2023 Hvorfor krever du bare ikke at han tar halvparten, må være lettere det enn å spørre folk her inne. For her vil det komme all slags mulig dritt 😉 Anonymkode: e9107...7b6 5
AnonymBruker Skrevet 30. november 2023 #6 Skrevet 30. november 2023 Sett opp regnestykket å vis han utgiftene du har med barnet. Han bør ha en god forklaring på hvorfor det er rettferdig at du skal stå for alt når han ser tallene forran seg. Anonymkode: 08ee3...805 6
AnonymBruker Skrevet 30. november 2023 #7 Skrevet 30. november 2023 Da hadde jeg glatt vippset han de 1600,- og krevd at han stod for alt i en periode. Eventuelt begynt å sende vippskrav til han Anonymkode: 35376...097 14 2
AnonymBruker Skrevet 30. november 2023 #8 Skrevet 30. november 2023 Er det her kødd… Anonymkode: 28f54...2e3 2 1
AnonymBruker Skrevet 30. november 2023 #9 Skrevet 30. november 2023 Da må dere ha en felles barnekonto. Begge setter inn feks 1000 hver mnd. Men hvorfor deler dere ikke barnehage regningen? Jeg tar den kostnaden, men det er fordi jeg ikke betaler husleie eller strøm og bor i min manns hus gratis. Anonymkode: 7a40c...90e 3 1
Ananas. Skrevet 30. november 2023 #10 Skrevet 30. november 2023 Si at dere skal endre det, slik at det kommer på hans konto. Da vil han få oversikt også kan han vurdere om Jan synes at det er rimelig etter et par måneders tid.. Regner med at han ikke går med på det byttet, så for meg hadde en slik økonomisk fordeling vært kroken på døra. Barn er felles ansvar, felles prosjekt, felles utgifter. 8
Sansx Skrevet 30. november 2023 #11 Skrevet 30. november 2023 Husk at han får fradrag på halve bhg regninga selv om han ikke betaler. 3 6
AnonymBruker Skrevet 30. november 2023 #12 Skrevet 30. november 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Da må dere ha en felles barnekonto. Begge setter inn feks 1000 hver mnd. Men hvorfor deler dere ikke barnehage regningen? Jeg tar den kostnaden, men det er fordi jeg ikke betaler husleie eller strøm og bor i min manns hus gratis. Anonymkode: 7a40c...90e 2000 i mnd er ikke i nærheten av hva det koster å forsørge et barn. Barnehagen koster 3600,- (barnetrygden er på 1700,-) så da sitter hu igjen med 1900,- der å betale). Så skal vel ungen ha mat, klær, utstyr, aktiviteter/leker, muligens bleier og våtservietter, medisiner når barnet er syk, julegaver, bursdagsgaver osv osv Anonymkode: 28f54...2e3 4 2
AnonymBruker Skrevet 30. november 2023 #13 Skrevet 30. november 2023 Siden han nekter å vippse hadde jeg trukket hans del av summen fra din andel av fellesutgiftene. Anonymkode: 43697...aa5 5 2 5
Rucula Skrevet 30. november 2023 #14 Skrevet 30. november 2023 Shitt, utrolig hva folk finner seg i 7 3
AnonymBruker Skrevet 30. november 2023 #15 Skrevet 30. november 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg synes mannen min er kjempe gjerrig og det plager meg litt. Vi har ett barn sammen som er i barnehagealder og vi er begge 30 årene. Det er alltid jeg som kjøper klær, sko og annet utstyr til barnet vårt OG betaler barnehagen. Han begrunner det hele med at barnetrygda kommer på min konto. Det er 1600kr og barnehagen koster 3600kr. Det samme gjelder klær, sko og annet utstyr, det er bare jeg som kjøper det inn til barnet. Dere som har barn vet at det koster en del, vinterdresser, regntøy, parkdress, sko som barnet stadig vokser ut av er IKKE billig. Han vippser ikke over selv om han blir bedt om det. Synes det er kjempe irriterende. Til og med bursdager er det jeg som står for, jeg betaler for maten, pynten og gaven. Han kjøper en gave fra seg og thats it! Dette begynner å gå meg på nervene, selvom han er en god og veldig engasjert pappa. Må understreke at han er biologisk pappa til barnet, vi er gift og begge har omtrent lik inntekt. Anonymkode: 78038...d7f Kan du ikke bare ordne det slikt at han får barnetrygden og samtidig tar over alle utgifter? Det er bare noen tastetrykk på nav sine nettsider... Anonymkode: 9740a...e9a 3
Hedda-78 Skrevet 30. november 2023 #16 Skrevet 30. november 2023 Hva sier han når du tar det opp med ham? Tror han at barnetrygda dekker barnehageregninga? Spør han om han kunne tenke seg å få barnetrygda på sin konto (det er bare å gi beskjed til nav, så endrer de utbetalingene) og så betale barnehage og gjøre alle klesinnkjøp fra nå. Han burde jo synes at det er helt uproblematisk? Nå har du gjort det en stund, nå er det hans tur i 2024 og 2025. 4
AnonymBruker Skrevet 30. november 2023 #17 Skrevet 30. november 2023 Hva med alle andre regninger og mat? Når man er gift så har man jo felles økonomi, og man må jo gå gjennom økonomien sammen og bestemme for hvordan man skal gjøre det med alt. Finnes jo ikke mine og dine penger (sånn egentlig), men det er jo viktig at begge har penger til å bruke på hva enn den ønsker. Anonymkode: 550cf...0bf 3 1
AnonymBruker Skrevet 30. november 2023 #18 Skrevet 30. november 2023 Ordne med en felles konto begge har tilgang på, sett over barnetrygda der hver måned, og la han se hvor for den tømmes, og at den må fylles opp likt av begge foreldre. Med mindre den ene parten sliter med gambling avhengighet, forstår jeg ikke at et par som bor sammen, har hus og barn sammen, ikke legger alle pengene i en pott og slutter med dette tullet rundt «mine og dine» penger. Når man blir et par, og er sammen da er alt «vårt», og ikke lengre «mitt og ditt». Anonymkode: 13785...b3d 4
AnonymBruker Skrevet 30. november 2023 #19 Skrevet 30. november 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hva med alle andre regninger og mat? Når man er gift så har man jo felles økonomi, og man må jo gå gjennom økonomien sammen og bestemme for hvordan man skal gjøre det med alt. Finnes jo ikke mine og dine penger (sånn egentlig), men det er jo viktig at begge har penger til å bruke på hva enn den ønsker. Anonymkode: 550cf...0bf Dette tenkte jeg også på. Hvis du blir blakk har han et forsørgeransvar for deg. Mannen min og jeg har felle økonomi. Vi har en regningskonto barnetrygden går inn på. Vi deler utgiftene veldig tilfeldig og er den ene tom så vippser den andre slik at vi har penger til disposisjon. Hvem som betaler hva til barna tenker vi lite på, det viktige er at barna får det de trenger. Jeg forstår ikke hva jeg skal med en feit sparekonto dersom mannen min er blakk hver måned. Anonymkode: 89d8c...8d3 3 2
AnonymBruker Skrevet 30. november 2023 #20 Skrevet 30. november 2023 Hvem betaler alt det andre? Lån, forsikringer, strøm og kommunale avgifter? Og mat? Sitter du igjen med lite penger på slutten av måneden mens han sløser hemningsløst? Som ektefeller har dere felles økonomi. Hvis du ikke har noe økonomisk frihet mens han har masse må det endringer til. Anonymkode: 0cd8e...cab 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå