Gå til innhold

5 uker igjen og jeg er drittlei svangerskap

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sparking og hikking døgnet rundt, vondt innimellom ved bekken, dårlig sovn, halsbrann, tabletter hver morgen og klarer ikke å gå lengre enn til postkassa og tilbake - jeg ser så fram til fødsel! Gleder meg selvfølgelig å se lille blekkspruten som bor i magen, men gleder meg mest til å få kroppen min tilbake. Jeg er egentlig veldig aktiv og rastløs, gjør mange ting men føler meg fanget i egen kropp siden 3.trimester. Tenker ofte det hadde egentlig vært deilig å føde litt tidligere selvom det ikke er optimalt.
Hvordan «overlever» de siste ukene på best mulig måte og hva får humøret litt opp igjen? 

Anonymkode: 8b39a...4e4

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjenner meg sånn igjen. Nå som det er over ett år siden jeg fødte føles de siste, drittleie ukene der bare ut som et blaff om det er noen trøst ❤️

Det er tungt og tøft mens det står på, men prøv å minn deg selv på hvor lite 5 uker egentlig er, hvor syyyykt fort det egentlig går! Nå er det advent og snart jul, alle vi andre stresser rundt og føler tiden ikke strekker til, hvordan i all verdens skal man rekke alt før jul? Det er jo BARE 4 uker til! …og plutselig banker julen på døren, og DA er du så godt som fødeklar 😍

Prøv å pusle med de juleforberedelsene du orker kanskje? Jeg satt mye i sofaen og broderte for hånd, synes håndarbeid hjalp veldig. Tiden blir gjerne litt stillestående om det blir bare tv og scrolling!

Masse lykke til med innspurten - du er der før du aner det 😄

• Hjerte 1
Skrevet

Kjenner meg også igjen. Jeg har ca 6 uker igjen. Sover dårlig, stiv og støl i magen, vondt å ligge, mye press, kan ikke gå langt osv osv. Jobber forsatt 50%, men spørs å lenge det går. 

Man har liksom ikke lyst å klage, er jo takknemlig at alt har gått bra så lang. Men godt å få gjort det litt likevel! For det er tøft, å gå slik, hele døgnet. Man får ikke mye" fri ". Men jeg tenker som så at det iallefall gjør at jeg gruer meg mindre til fødsel. Man blir nok veldig klar for å få ut ungen når man blir så lei av å gå gravid! 😆

Skrevet

Åååå, nå er det ikke lenge igjen. Jeg var der du er for 1 år siden. Fødte i uke 39. 
Det jeg angrer mest på er at jeg ikke sov og slappet av mer når jeg kunne. Bruk tiden nå for slappe av, nyte i sofaen foran Netflix for det kan du bare glemme det neste året😝 

Anonymkode: dcd1e...d80

Skrevet

Føler med deg! De siste ukene er fryktelig tunge! Jeg fokuserte på å gjøre koselige ting, og tenke på at "dette kunne jeg ikke gjort dersom jeg hadde født nå". Gjøre det litt positivt, liksom. Funket ikke helt, men litt i alle fall. Så gikk jeg nesten to uker over termin også, så ble veldig lenge å vente😂

Anonymkode: 8ebd7...945

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...