Gå til innhold

Glemt p plaster men vurderer barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei sååå jeg har glemt p plaster etter plaster fri uke det vil si 2 uker og 2 dager uten. Er jeg beskyttet fortsatt mot graviditet? Når går det bort i kroppen? Vi vurderer barn nå så det er ikke krise om jeg ikke har noe beskyttelse nå men måtte høre. 
hvor lang tid etter kan man bli gravid? 
hadde sex for 3 dager siden er det da mulighet for graviditet selvom jeg gikk på do etterpå? Skal ta test om noen uker sefølgelig men vil høre deres erfaringer 

Anonymkode: cf0d6...27d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du tisser ikke med vaginaen din.

Anonymkode: 5b4b2...145

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hei sååå jeg har glemt p plaster etter plaster fri uke det vil si 2 uker og 2 dager uten. Er jeg beskyttet fortsatt mot graviditet? Når går det bort i kroppen? Vi vurderer barn nå så det er ikke krise om jeg ikke har noe beskyttelse nå men måtte høre. 
hvor lang tid etter kan man bli gravid? 
hadde sex for 3 dager siden er det da mulighet for graviditet selvom jeg gikk på do etterpå? Skal ta test om noen uker sefølgelig men vil høre deres erfaringer 

Anonymkode: cf0d6...27d

Ja du kan bli gravid etter sex da sperm kan leve 5 dager inni deg. Spørs når du hadde eggløsning.

Hvis du glemmer å sette på nytt plaster etter plasterfri pause, men det  har gått mindre enn 8 døgn uten plaster, er du fortsatt beskyttet mot graviditet. 

Dette gjør du: 

Sett på plaster så snart du husker det. 

Du trenger ikke bruke kondom eller ta nødprevensjon 

Men om du vil bli gravid..dropp det helt da dette innholder jo hormon 

Skrevet

Slike ting pleier å stå i pakningsvedlegget.

Men det sier seg selv: bruker du ikke prevensjon kan du risikere å bli gravid. Noe eksakt tall for sannsynlighet kan ingen gi deg.

Skrevet

Du er helt ubeskyttet mot graviditet nå, og det er en sjanse for at du blir gravid av ubeskyttet samleie nå.

Anonymkode: 4de39...b26

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...