AnonymBruker Skrevet 30. november 2023 #1 Skrevet 30. november 2023 Skal man oppgi diagnoser når man bestiller reiseforsikring, og hva skjer hvis man ikke har gjort det? Jeg spør fordi jeg leste i denne tråden at reiseforsikring er svindyrt når man har ADHD. Jeg har ADHD og flere forsikringer, blant annet reiseforsikring. Jeg har ikke opplyst om diagnoser, og betaler ikke noe ekstra. Betyr det at forsikringene mine ikke er gyldige, og hva kan konsekvensene bli? Anonymkode: 216ae...d99
AnonymBruker Skrevet 30. november 2023 #2 Skrevet 30. november 2023 Edit: mente denne tråden. Anonymkode: 216ae...d99
AnonymBruker Skrevet 30. november 2023 #3 Skrevet 30. november 2023 5 minutter siden, AnonymBruker said: Skal man oppgi diagnoser når man bestiller reiseforsikring, og hva skjer hvis man ikke har gjort det? Jeg spør fordi jeg leste i denne tråden at reiseforsikring er svindyrt når man har ADHD. Jeg har ADHD og flere forsikringer, blant annet reiseforsikring. Jeg har ikke opplyst om diagnoser, og betaler ikke noe ekstra. Betyr det at forsikringene mine ikke er gyldige, og hva kan konsekvensene bli? Anonymkode: 216ae...d99 Hvorfor skulle adhd påvirke reiseforsikring? Og hvorfor spør du? Ingen her vet hva det står i forsikringsvilkårene dine Anonymkode: a0acc...762
AnonymBruker Skrevet 30. november 2023 #4 Skrevet 30. november 2023 Det kommer ann på vilkårene… Men hvis du er spurt direkte om diagnoser og oppgitt nei, og det er spesifisert i vilkårene , så kan det ende opp med at forsikringen ikke kan brukes. MEN hvis du har tegnet for eksempel uføreforsikring 12 måneder FØR du begynte/ble henvist til utredning for ADHD, da er den merkelig nok gjeldende… 🤦♀️ Har jobbet med forsikringer tidligere. Hvem selskap har du? Anonymkode: 73789...f22 1
AnonymBruker Skrevet 30. november 2023 #5 Skrevet 30. november 2023 https://www.ldo.no/arkiv/klagesaker/klagesaker-2016/funksjonsevne/161326/ Anonymkode: 73789...f22
AnonymBruker Skrevet 30. november 2023 #6 Skrevet 30. november 2023 Jeg har Gjensidige. Jeg vet ikke hvorfor ADHD skulle påvirke reiseforsikringen. Det har aldri falt meg inn at det skulle ha noe å si før jeg leste dette her på KG. Det står ingenting om det i forsikringsvilkårene mine, og jeg har aldri blitt spurt om diagnoser i forbindelse med noen av forsikringene mine. Jeg håpet at noen her kanskje visste noe om det siden jeg ikke har hørt om det før. Eller kanskje vedkommende i den andre tråden kunne forklare nærmere. Anonymkode: 216ae...d99
AnonymBruker Skrevet 30. november 2023 #7 Skrevet 30. november 2023 Du finner info om dette vedr dine forsikringer i papirene dine.. diagnose koden til ADHD er F90. Og som eksempel, så kan det se slik ut på forsikrings dokumentene dine. Anonymkode: 73789...f22
AnonymBruker Skrevet 30. november 2023 #8 Skrevet 30. november 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg har Gjensidige. Jeg vet ikke hvorfor ADHD skulle påvirke reiseforsikringen. Det har aldri falt meg inn at det skulle ha noe å si før jeg leste dette her på KG. Det står ingenting om det i forsikringsvilkårene mine, og jeg har aldri blitt spurt om diagnoser i forbindelse med noen av forsikringene mine. Jeg håpet at noen her kanskje visste noe om det siden jeg ikke har hørt om det før. Eller kanskje vedkommende i den andre tråden kunne forklare nærmere. Anonymkode: 216ae...d99 Hvis du ikke er spurt om diagnoser, så er ikke det noe Gjensidige har som krav på reiseforsikringene sine.. Og er det ikke spesifikt nevnt i forsikringsdokumentene så har er urelevant for deg😊 Det vil jo variere fra selskap til selskap😊 Anonymkode: 73789...f22
AnonymBruker Skrevet 30. november 2023 #9 Skrevet 30. november 2023 Takk for svar. Da skal jeg ikke bekymre meg mer for dette👍 Anonymkode: 216ae...d99
AnonymBruker Skrevet 30. november 2023 #10 Skrevet 30. november 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Takk for svar. Da skal jeg ikke bekymre meg mer for dette👍 Anonymkode: 216ae...d99 Forsikringsdokumenter formulerer ADHD under paraplyen ; Diagnosekode F00 til F99 Så hvis ikke det er nevnt, så vil det ikke påvirke utbetalingene ved skade.. ❤️ Anonymkode: 73789...f22 1
AnonymBruker Skrevet 30. november 2023 #11 Skrevet 30. november 2023 Og jeg er personen i andre tråden forresten..😊 Anonymkode: 73789...f22 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå