Gå til innhold

Varmepumpe og livskvalitet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan vel være at varmepumpa er gammel og dårlig. Mamma har varmepumpe man overhodet ikke hører, og den er strategisk plassert slik at det ikke blåser rett på en. 

Du har flere typer varmepumpe også. Jeg opplever at varmepumpe kan gi ørr luft, så jeg bruker luftrenser i tillegg. Men alle oppvarmingskilder gjør forøvrig det. Jeg vil gjerne ha varmepumpe.

Kjøp en gulvovn fra Mill på romjul/nyttårssalg, så får du rolig og behagelig oppvarming. 

Anonymkode: 882f7...651

Skrevet
2 hours ago, Vikarsykepleier said:

Jeg skal ikke bo her så lenge til så jeg skal gi beskjed til huseier når jeg flytter. Men når det er så mye styr med noe kjenner jeg at det ikke har vært god reklame for at det er noe jeg skal vurdere hos meg selv. 
Ikke at det var aktuelt altså. 

I de fleste tilfeller slår man den på i oktober og av igjen i mai, og rører den ikke ellers. Men som alt annet som snurrer rundt må det ha litt vedlikehold. Alt i huset trenger vedlikehold, rengjøring og kjærlighet. Ellers går det i stykker 

• Liker 1
Skrevet
Vikarsykepleier skrev (På 30.11.2023 den 17.20):

Har man varmepumpe kun for å varme opp rimeligst mulig? 
Jeg leier en leilighet med varmepumpe og syns det er noe ordentlig herk. Er den på bråker (suser) det kontinuerleg, er den ikke på blir det bråkaldt, sitter man i nærheten svetter man, sitter man rundt et hjørne fryser man. Jeg har aldri hatt så tørre slimhinner før. 
Er det sånn det skal være å bo i et hjem med varmepumpe? 

Vel da har du en billig eller gammel varmepumpe dessverre. Vår er helt ny og av god kvalitet og vi har ikke det problemet. Men selvsagt er det varmere å sitte rett under varmepumpa enn ikke. 

Anonymkode: 4f8c9...bd6

Skrevet

Vi har varmepumpe i stua, og jeg kjenner ikke dette igjen. Det er riktignok ingen hjørner like i nærheten av den. Merker ikke noe til tørr luft, og den lager bare mye lyd på noen av innstillingene. Den er effektiv uten at vi bruker dem. Vi bruker det fordi det er effektivt og sparer strøm.

Der vi bodde før, med balansert ventilasjonssystem og null utveksling av luft med utsiden av huset, derimot, var det knusktørt og ble et problem for meg. Hadde ikke varmepumpe der. Det var et TEK10-hus. 

Skrevet

Kan du ta bilde av innstillingene på fjernkontrollen? 

Vi har to stk, en Daikin Stylish II og en Daikin gulvmodell og de varmer begge veldig bra uten for mye støy. Begge har forøvrig allergi filter.

Skrevet

Har dere hatt service på den i det siste?

Jeg synes egentlig varme i gulv gir den mest behagelige varmen, men bruker varmepumpe i tillegg. Merker ikke at det verken bråker eller blåser, med unntak av når vi har den på aircon. Har du sjekket innstillinger og at den står på det som er mest hensiktsmessig?

Skrevet
14 hours ago, K.B. said:

Kan du ta bilde av innstillingene på fjernkontrollen? 

Vi har to stk, en Daikin Stylish II og en Daikin gulvmodell og de varmer begge veldig bra uten for mye støy. Begge har forøvrig allergi filter.

Det som forundrer meg mest med varmepumper er de merkelige fjernkontrollene. Jeg husker samme design, layout og farge på fjernkontrollen første gang jeg var i syden på begynnelsen av 90-tallet. Da hadde hotellrommet aircon. 

Produserte de en milliard fjernkontroller på slutten av 80-tallet og fortsatt bruker av det lageret? 

Skrevet
newman01 skrev (48 minutter siden):

Det som forundrer meg mest med varmepumper er de merkelige fjernkontrollene. Jeg husker samme design, layout og farge på fjernkontrollen første gang jeg var i syden på begynnelsen av 90-tallet. Da hadde hotellrommet aircon. 

Produserte de en milliard fjernkontroller på slutten av 80-tallet og fortsatt bruker av det lageret? 

De er dritstygge og svære, skjønner ikke vitsen.🙄

Anonymkode: 040e6...0e2

Skrevet

Jeg har en dyr modell fra Samsung som ble montert i 2021. Hadde service på den i sommer fordi den stoppet. I følge montøren må den stå på høy viftehastighet hele tiden, så nå bråker den mye. Før hadde jeg den på lav viftehastighet og hørte ikke altfor mye til den. 

Anonymkode: 37150...bf0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...