Gå til innhold

Dere med barn, serverer dere fortsatt oppdrettslaks?

Anbefalte innlegg

Gjest Vikarsykepleier
Skrevet

Da laks ble hverdagsmat for tyve år siden var det en fin inngang til fisk for barna mine. Men nå, når det er så mye trøbbel rundt oppdrettslaksen, serverer foreldre fortsatt laks for å få barna til å spise fisk? 
Jeg spør fordi jeg er nysgjerrig. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja innimellom.. ikke så ofte da de kjempe dyre og det er så små biter...vi er 4

• Liker 1
Skrevet

Ja det gjør jeg 

• Liker 1
Skrevet

Det er ikke prisen, det er hvor forferdelig laksen blir behandlet. Det er jo også levende vesener, men vi bryr oss ikke

• Liker 3
Skrevet
Muskath skrev (23 minutter siden):

Det er ikke prisen, det er hvor forferdelig laksen blir behandlet. Det er jo også levende vesener, men vi bryr oss ikke

Det kommer litt an på fra hvilken oppdrettere en kjøper fra

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Just now, Fru Uperfekt said:

Det kommer litt an på fra hvilken oppdrettere en kjøper fra

Nei, de fleste er like ille

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Nei, så vondt vil jeg hverken fisken eller barna mine. Jeg regner vel den fisken nærmest som avfall. Dyremishandling, fullt av tungmetaller og samtidig forurensende. Det finnes ekstremt mye annet å spise enn den søpla der, jeg ville i alle fall ALDRI servert det til barn. 

Anonymkode: 866ee...777

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Muskath skrev (3 minutter siden):

Nei, de fleste er like ille

Beklager å måtte skuffe deg de skikkelige finnes enda. Men jo de som er eid av store firmaer er verstinger 

• Liker 1
Skrevet

Nei, er generelt ikke glad i rød fisk, så vi spiser ikke det uansett.

Skrevet

Dessverre orkee jeg ikke å være en bevisst konsument og har ikke satt meg inn i hvilken laks som er oppdrettslaks og ikke. Men siden jeg har råd til den vi kjøper så antar jeg at det ikke akkurat er en glad laks som har hoppet rundt i elva og er fisket etter mange gode år😔

Anonymkode: db6d2...9f0

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, Fru Uperfekt said:

Beklager å måtte skuffe deg de skikkelige finnes enda. Men jo de som er eid av store firmaer er verstinger 

Du skuffer meg ikke, det hadde vært fantastisk hvis det var sunt og greit å spise oppdrettslaks.  Det handler også om foret, om alt som lekker ut i havet.  Vi bør ikke støtte lakseindustrien. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg serverer ikke det hjemme lenger, men det er fordi det smaker bare soya pga det elendige foret fisken får...

Skrevet

Ja, det gjør jeg. Ca en dag i uka. 

Anonymkode: 5ffa0...384

• Liker 1
Skrevet

Er Salma laks oppdrettslaks også? Har hørt den skal være så god og bra kvalitet over alle andre. Er den det, hvis det også er oppdrettslaks? Fores de kanskje annerledes? Eller er de viltfanget?

Anonymkode: b6c20...4f4

Skrevet

Jeg spør ikke hvor laksen kommer fra. Prisen bestemmer. 

• Liker 1
Skrevet

Kuttet det ut for mange år siden. Mine foreldre gir det til hunden av og til 😡

Anonymkode: 7309c...e98

Skrevet

Nei, spiser bare fiskepinner.

Anonymkode: 5a1ae...5b0

Gjest Vikarsykepleier
Skrevet
Helene skrev (1 minutt siden):

Jeg spør ikke hvor laksen kommer fra. Prisen bestemmer. 

Jeg er glad jeg ikke har barn som skal mates lengre, for jeg ville antageligvis stått i det dilemmaet.  Men laks koster uansett altfor mye nå og kan vel ikke kalles hverdagsmat for tiden? 

Skrevet

Villaks har sin sesong som er kort og den koster nærmere 1000 kr kg i Deammens området. Skulle gjerne kjøpt det.

Men oppdrettslaks kjøper jeg hel i ferskvarebutikken. Da får jeg sett hele fisken. Kjøper aldri fisk med skader i skinnet.

Anonymkode: 54e6d...2ba

• Liker 2
Skrevet

Nei, boikotter all oppdrettslaks og det vil si all laks du får kjøpt i matbutikken. 

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...