Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Mulig at jeg fremstår som helt idiot, men… Om jeg kjøper flyreise via Finn.no (f.eks. med Norwegian/SAS) vil jeg da miste ordningene (ved sykdom/forsinkelser/kanselleringer etc.) som man får om man kjøper direkte fra selskapet? 

Endret av orios
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forbrukerrådet får veldig mange henvendelser fra flypassasjerer som har hatt trøbbel med disse reisebyråene. Noen av selskapene er vel kanskje bedre enn andre, uten at jeg har oversikt over hvilke det gjelder.

Reisebyråene skal være behjelpelige ved kanselleringer og endringer, men veldig mange har opplevd å verken få beskjed eller  noen form for hjelp. Ikke er de lett å få tak i på kundeservice heller. Når det gjelder sykdom er det uansett ingen ordninger hos flyselskapene, der er det reiseforsikringa som må hjelpe deg.

Finn er en helt ok søkemotor for å finne reiseruter, men bestill alltid direkte hos flyselskapet.

Anonymkode: 50c56...50e

Skrevet

Jeg bruker Finn til å finne ruter, men jeg bestiller alltid direkte fra flyselskapet. 
Hvis du prøver å bestille billettene inne på disse reisebyråene Finn sender deg videre til, vil du ofte finne ut at sluttprisen er mye høyere enn på Finn, siden det dukker opp ymse store tillegg. 

Anonymkode: e9b32...6ec

• Liker 2
Skrevet

Som nevnt her. Bruk Finn som søkemotor for din reise. Om det er det billigste, raskeste eller mest komfortabel flyreise du er ute etter. Når du har funnet din reise bestiller du selv hos flyselskapet. Reisebyråene er stort sett elendige på service om du får problemer med reisen (forsinkelse, kansellering, forandre billett)

Anonymkode: 283e3...d01

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...