Gå til innhold

Slem venninne ?

Barbiebabe

Anbefalte innlegg

Skal gjøre det kort, jeg har ei venninne som kastet meg ut en gang, og flere ganger vært frekk og sint på meg.Har prøvd å unngå henne så mye som mulig, føler hun ikke fortjener så mye kontakt.

Dette har hun gjort som jeg har reagert på: jeg sa noe hun misforstod en gang, da sa hun: "hvis du mener det kan du bare gå". Jeg prøvde å forklare meg at hun misforstod, men hun ville  ikke høre , "skal du gå eller må jeg kaste deg ut"sa hun sint.Jeg ble så lei meg og jeg begynte å gråte på gangen utenfor henne.Hun hadde nettopp blitt skilt da, så kanskje derfor hun reagerte med sinne på meg.

en annen gang så ville en person ta bilde av meg og henne sammen, da sa hun: nei nei, hun er høyere og tynnere enn meg, vil ikke ha det på sosiale medier.Jeg prøvde å overtale henne, vi hadde begge drukket litt, så kanskje hun syns jeg var masete, da sa hun: "hvis du gjør det så banker jeg deg opp eller får noen til å gjøre det."

Jeg ble ganske sjokkert, deprimert og så skuffet over at hun har sagt det her mot meg.

Hun fremstår som en person som jeg ikke vil ha så mye kontakt med, kommer ikke over skuffelsen, dette er bare to ting hun har sagt / gjort.Hva slags tanker eller refleksjoner har noen av dere på dette , jeg trengte bare å få det ut, for det her tynger meg fortsatt, jeg hadde aldri kunne gjort det her mot ei venninne 🥺😔

Endret av Barbiebabe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres ut som dette er ei dame som sliter med seg selv. 
Lett for å misforstå kanskje også.

har du andre venner? Hadde trekt meg unna hvis jeg var deg. 

Anonymkode: c2123...f83

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Barbiebabe said:

jeg sa noe hun misforstod en gang, da sa hun: "hvis du mener det kan du bare gå". Jeg prøvde å forklare meg at hun misforstod, men hun ville  ikke høre , "skal du gå eller må jeg kaste deg ut"sa hun sint.Jeg ble så lei meg og jeg begynte å gråte på gangen utenfor henne.Hun hadde nettopp blitt skilt da, så kanskje derfor hun reagerte med sinne på meg.

Hva sa du til henne ? 

Anonymkode: c1fe1...3c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver ikke noe her som tilsier at hun er «slem» mot deg, ts.

Du skriver at du sier noe hun tolker som så støtende at hun velger å kaste deg ut. Så skriver du også at du ikke tolket dette «noe» som støtende. Men din definisjon av støtende, ts, er ikke gjeldende for andre enn deg. Hun har lov til å tolke deg som støtende. Og dermed kaste deg ut. Din korrekte reaksjon på det er ikke å overprøve hennes tolking, men å be om uforbeholden beklagelse.

Så skriver du at du forsøkte presse henne til å ta bilde. Og at du valgte å ikke ta nei for et svar. Og at hun dermed - forståelig - ble sinna. For fremtiden, ts: nei er et fullverdig svar. Det godtar du uten å argumentere, diskutere eller mase. Du må enten velge å godta et «nei», umiddelbart og med godt humør eller velge å ikke være et ok menneske.

Anonymkode: 08f0c...260

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du skriver ikke noe her som tilsier at hun er «slem» mot deg, ts.

Du skriver at du sier noe hun tolker som så støtende at hun velger å kaste deg ut. Så skriver du også at du ikke tolket dette «noe» som støtende. Men din definisjon av støtende, ts, er ikke gjeldende for andre enn deg. Hun har lov til å tolke deg som støtende. Og dermed kaste deg ut. Din korrekte reaksjon på det er ikke å overprøve hennes tolking, men å be om uforbeholden beklagelse.

Så skriver du at du forsøkte presse henne til å ta bilde. Og at du valgte å ikke ta nei for et svar. Og at hun dermed - forståelig - ble sinna. For fremtiden, ts: nei er et fullverdig svar. Det godtar du uten å argumentere, diskutere eller mase. Du må enten velge å godta et «nei», umiddelbart og med godt humør eller velge å ikke være et ok menneske.

Anonymkode: 08f0c...260

Så det at hun truet med å banke meg opp er ikke noe å reagere på synes du ? 

Anonymkode: 5b20c...d00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hva sa du til henne ? 

Anonymkode: c1fe1...3c6

jeg sa at da kan faktisk datteren din få barn som 11 åring , i og med at barn får mensen i den alderen . men så skulle jeg akkurat til å si at: det er jo veldig merkelig, for en jente er jo ikke stor nok fysisk eller mentalt til å få barn da, ikke moden nok,så merkelig jenter får mensen da.Så hun hørte bare halvparten, og misforstod helt, jeg pratet litt sakte , så forstår jo hun ble sint, prøvde si hun misforstod, men hun ville ikke høre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Høres ut som dette er ei dame som sliter med seg selv. 
Lett for å misforstå kanskje også.

har du andre venner? Hadde trekt meg unna hvis jeg var deg. 

Anonymkode: c2123...f83

Ja har andre venner, men synd p miste venner 😔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å true med vold er selvsagt over streken.

Men høres ikke sunt ut for noen av dere denne relasjonen.

Du klarer jo heller ikke å stoppe, og bare fortsetter, når hun helt tydelig har sagt nei, jeg vil ikke.

Vi vet jo ikke hva du sa, så vanskelig for oss å vite om hun overreagerer på den eller ikke. Men det er ikke alt det er så greit å rette opp igjen når ordene er sagt, om hun misforstår eller du sa ting som er til å misforstå.

For du høres jo ærlig talt ut til å ha litt problemer med å overholde andres grenser selv.

Anonymkode: 6a987...4fd

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

jeg sa at da kan faktisk datteren din få barn som 11 åring , i og med at barn får mensen i den alderen . men så skulle jeg akkurat til å si at: det er jo veldig merkelig, for en jente er jo ikke stor nok fysisk eller mentalt til å få barn da, ikke moden nok,så merkelig jenter får mensen da.Så hun hørte bare halvparten, og misforstod helt, jeg pratet litt sakte , så forstår jo hun ble sint, prøvde si hun misforstod, men hun ville ikke høre.

Høres jo ut som verdens dummeste filosofering, da. Dere virker merkelig begge to. En samtale jeg tenker kunne foregått mellom to tolvåringer. 

Anonymkode: f03f4...6c9

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Høres jo ut som verdens dummeste filosofering, da. Dere virker merkelig begge to. En samtale jeg tenker kunne foregått mellom to tolvåringer. 

Hva er problemet ditt ? bare psykopater her på KG,nei er siste gangen jeg er på kvinneguiden, bare stygge ting som folk sier her.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hva er problemet ditt ? bare psykopater her på KG,nei er siste gangen jeg er på kvinneguiden, bare stygge ting som folk sier her.

Ooops! Megaklikk, ja. Om du er såpass sart at du ikke tåler en betraktning fra en fremmed på et forum, så lurer jeg på hvor godt rustet du er til å takle litt uenighet mellom deg og din venninne. Var ikke mye som skulle til før du kaller folk psykopat tydeligvis. Har du et sånt reaksjonsmønster IRL også?

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vettu,den relasjonen ville jeg bare kuttet. Det er ikke verdt å kjempe for, dere passer sikkert ikke som venninner. Det er helt lov, og sunt å kutte de man har fått en giftig relasjon til.

Anonymkode: 0752e...7d4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barbiebabe skrev (35 minutter siden):

Dette har hun gjort som jeg har reagert på: jeg sa noe hun misforstod en gang, da sa hun: "hvis du mener det kan du bare gå". Jeg prøvde å forklare meg at hun misforstod, men hun ville  ikke høre , "skal du gå eller må jeg kaste deg ut"sa hun sint.Jeg ble så lei meg og jeg begynte å gråte på gangen utenfor henne.Hun hadde nettopp blitt skilt da, så kanskje derfor hun reagerte med sinne på meg.

Hun ble nok veldig opprørt og sint, siden hun kastet deg ut. Tror begge dere ble veldig lei dere. Hun gråt sikkert, hun også.

en annen gang så ville en person ta bilde av meg og henne sammen, da sa hun: nei nei, hun er høyere og tynnere enn meg, vil ikke ha det på sosiale medier.Jeg prøvde å overtale henne, vi hadde begge drukket litt, så kanskje hun syns jeg var masete, da sa hun: "hvis du gjør det så banker jeg deg opp eller får noen til å gjøre det."

Synes ikke du skulle prøve å overtale henne. Hun har jo et kompleks, og sa tydelig fra at hun ikke ville det.

Men hun skulle jo ikke gå så langt at hun kommer med sånne trusler. Uff, jeg synes synd på henne.

Jeg ble ganske sjokkert, deprimert og så skuffet over at hun har sagt det her mot meg.

Det kan jeg forstå. Men jeg kan også godt forstå at hun er skuffet og lei seg sikkert over mange ting. Hun har sikkert ikke lært å kommunisere så godt. 

Hun fremstår som en person som jeg ikke vil ha så mye kontakt med, kommer ikke over skuffelsen, dette er bare to ting hun har sagt / gjort.Hva slags tanker eller refleksjoner har noen av dere på dette , jeg trengte bare å få det ut, for det her tynger meg fortsatt, jeg hadde aldri kunne gjort det her mot ei venninne 🥺😔

Tror du tenker rett at det beste er å ikke ha så mye kontakt sammen mer. Eller så må dere begge vise forståelse for hverandre. Kanskje du er den som best kan kommunisere på en ordentlig måte. Da må du vise det overfor henne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Ooops! Megaklikk, ja. Om du er såpass sart at du ikke tåler en betraktning fra en fremmed på et forum, så lurer jeg på hvor godt rustet du er til å takle litt uenighet mellom deg og din venninne. Var ikke mye som skulle til før du kaller folk psykopat tydeligvis. Har du et sånt reaksjonsmønster IRL også?

Såpass saet ?? er veldig mange frekke folk her på kg, nei er ikke sånn in real life.Men hvis folk sier ting uten sperrer, så er det noe feil med dem ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

exictence skrev (5 minutter siden):

Hun ble nok veldig opprørt og sint, siden hun kastet deg ut. Tror begge dere ble veldig lei dere. Hun gråt sikkert, hun også.

Synes ikke du skulle prøve å overtale henne. Hun har jo et kompleks, og sa tydelig fra at hun ikke ville det.

Men hun skulle jo ikke gå så langt at hun kommer med sånne trusler. Uff, jeg synes synd på henne.

Det kan jeg forstå. Men jeg kan også godt forstå at hun er skuffet og lei seg sikkert over mange ting. Hun har sikkert ikke lært å kommunisere så godt. 

Tror du tenker rett at det beste er å ikke ha så mye kontakt sammen mer. Eller så må dere begge vise forståelse for hverandre. Kanskje du er den som best kan kommunisere på en ordentlig måte. Da må du vise det overfor henne. 

Du synes synd på henne? hun kom med trusler om å banke meg eller få noen til å gjøre det? egentlig så kunne jeg jeg anmeldt henne, men lot være, for å redde vennskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Nok en hang til disse psykopatene 

Anonymkode: c2806...ea5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du synes synd på henne? hun kom med trusler om å banke meg eller få noen til å gjøre det? egentlig så kunne jeg jeg anmeldt henne, men lot være, for å redde vennskapet.

Ja, faktisk synes jeg litt synd på sånne folk som ikke kan snakke/ordlegge seg på en ordentlig respektfull måte. Det hun sier er jo helt ute av konsept.

Men det unnskylder henne jo ikke at det går utover deg. Men det kan gi en forklaring. 

Synes du gjorde rett i å bare la det gå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Såpass saet ?? er veldig mange frekke folk her på kg, nei er ikke sånn in real life.Men hvis folk sier ting uten sperrer, så er det noe feil med dem ja.

Folk har virkelig ikke vært frekke her i tråden.

Svarene er stort sett reflekterte, fra ulike vinkler.

At du ikke tåler å høre andres forsøk på å hjelpe deg å forstå, det tilsier vel at det  ikke kun er venninnen din som er skyld i at denne relasjonen er vanskelig.

Å se sin egen rolle i hvorfor ting blir dom de blir, det er selvfølgelig ikke lett.

Men å begynne å kalle andre fordi du ikke liker svarene du får, det tar seg ikke bra ut.

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Folk har virkelig ikke vært frekke her i tråden.

Svarene er stort sett reflekterte, fra ulike vinkler.

At du ikke tåler å høre andres forsøk på å hjelpe deg å forstå, det tilsier vel at det  ikke kun er venninnen din som er skyld i at denne relasjonen er vanskelig.

Å se sin egen rolle i hvorfor ting blir dom de blir, det er selvfølgelig ikke lett.

Men å begynne å kalle andre fordi du ikke liker svarene du får, det tar seg ikke bra ut.

Hallo,reflekterte ja, mengder var en person  sa det var verdens dummeste refleksjon og en samtale som to 12åringer kunne hatt, herregud,hva slags forum er KG 🥶, hvis du ikke skjønner det var frekt, så mangler du endel empati.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Hallo,reflekterte ja, mengder var en person  sa det var verdens dummeste refleksjon og en samtale som to 12åringer kunne hatt, herregud,hva slags forum er KG 🥶, hvis du ikke skjønner det var frekt, så mangler du endel empati.

Samtidig så er det altså hvordan du selv ordlegger deg som trigger en reaksjon hos din venninne, og du som går over din venninnes grenser og forsøker å presse henne til noe hun ikke vil.

Bjelke, møt øye?

Nei, de to formuleringene du trekker fram her er ikke særlig frekke - selv om de tegner deg i et negativt bilde.

Du fremstår bare uendelig hårsår, og forlanger av andre noe du ikke gir selv.

Det bør du reflektere litt over.

Men i stedet for å fokusere på de ærlige tilbakemeldingene du har fått her, og hvordan de kan hjelpe deg, selv om ting sies rett fram og ikke pakkes inn i bomull - så trigges du noe voldsomt, går til verbalt angrep og trekker ned rullegardina.

Så ikke så godt for oss å si hvem som egentlig er pådriveren til at det blir kræsj mellom deg og din venninne.

Hadde vært interessant å høre hennes side av historien….

• Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...