SisteGang Skrevet 30. november 2023 #1 Skrevet 30. november 2023 Hva kan jeg bruke klumpete kremfløte til? Jeg hater å kaste mat, så vil gjerne bruke den. Vurderer pannekaker?
AnonymBruker Skrevet 30. november 2023 #2 Skrevet 30. november 2023 Sur kremfløte kan brukes, men når den har blitt KLUMPETE… Da er det på tide å bare hive, altså. Anonymkode: d4ff0...026 1
AnonymBruker Skrevet 30. november 2023 #4 Skrevet 30. november 2023 Jeg har forresten vokst opp i en familie hvor vi ikke kaster mat, og har fått servert klumpete meieriprodukter fordi "den holder sikkert litt til". it didnt. Det var kvalmende, og nå er jeg livredd for mat utgått på dato. Bare kast den. Seriøst. Bare… bare kast den. Det er kvalmt. Anonymkode: d4ff0...026 1 1
AnonymBruker Skrevet 30. november 2023 #5 Skrevet 30. november 2023 Den kan fint brukes til vaffelrøre. Anonymkode: 3bff9...570
AnonymBruker Skrevet 30. november 2023 #6 Skrevet 30. november 2023 Du kan bruke den i fløtesaus som du har over de sure pølsene og de råtne potetene. Mmmmm, festmåltid. Noen ganger må man bare innse at det var dumt å ikke sjekke dato tidligere og at ting har kommet for langt i prosessen slik at det må kastes. Anonymkode: a9eda...43e 1
AnonymBruker Skrevet 30. november 2023 #7 Skrevet 30. november 2023 Kremfløten blir klumpete etter veldig kort tid. Jeg lukter og smaker på den, og hvis det lukter bra, smaker bra og ser bra ut, siler jeg den og bruker den i mat. Brukte siste rest av en pakke i går som jeg åpnet i forrige uke. Brukte den i omelett. Anonymkode: 7d3ec...f1e 4
AnonymBruker Skrevet 30. november 2023 #8 Skrevet 30. november 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Sur kremfløte kan brukes, men når den har blitt KLUMPETE… Da er det på tide å bare hive, altså. Anonymkode: d4ff0...026 Hvis du får melk rett fra tanken hos en melkebonde vil du se at den klumper seg etter bare et par dager. Klumpene er fett og melka kan da fint siles og brukes likevel. Slik er det også med kremfløten, at fettet kommer ut som klumper. Det betyr ikke at fløten er dårlig. Det er veldig synd at man tror den er dårlig bare fordi den har klumper og kaster den når det er helt unødvendig, da det bare er å sile den! Rart at folk ikke er klar over dette. Anonymkode: 7d3ec...f1e 4
AnonymBruker Skrevet 30. november 2023 #9 Skrevet 30. november 2023 Lukt og smak. Hvis det smaker surt eller vondt, hiv. Kremfløte skiller seg ofte når det får stå, fordi det er så mye fett. Det hjelper å riste på kartongen. Anonymkode: 73035...f25 4
AnonymBruker Skrevet 30. november 2023 #10 Skrevet 30. november 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Du kan bruke den i fløtesaus som du har over de sure pølsene og de råtne potetene. Mmmmm, festmåltid. Noen ganger må man bare innse at det var dumt å ikke sjekke dato tidligere og at ting har kommet for langt i prosessen slik at det må kastes. Anonymkode: a9eda...43e Klumpete fløte er ikke råtten fløte. Anonymkode: 7d3ec...f1e 4
SisteGang Skrevet 30. november 2023 Forfatter #11 Skrevet 30. november 2023 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Jeg har forresten vokst opp i en familie hvor vi ikke kaster mat, og har fått servert klumpete meieriprodukter fordi "den holder sikkert litt til". it didnt. Det var kvalmende, og nå er jeg livredd for mat utgått på dato. Bare kast den. Seriøst. Bare… bare kast den. Det er kvalmt. Anonymkode: d4ff0...026 Å kaste mat er kvalmt. Det er tydelig at du har datoskrekk og da ikke er den rette til å svare på spørsmålet mitt, av åpenbare grunner. 2
AnonymBruker Skrevet 30. november 2023 #12 Skrevet 30. november 2023 Du lukter om den er dårlig. Hvis den ikke er det kan du bruke den som vanlig, bare pass på å få med deg det som er blitt tykt som er klistret til innsidene av kartongen. Det er fettet og du trenger det også hvis du for eksempel skal piske krem. Jeg bruker å lage clotted cream til scones, da framskynder man denne prosessen for å få ut vann fra fløten slik at det er forholdsmessig mer fett igjen. Engelskmennene hadde vært syke hele gjengen hvis det var farlig å få i seg fløten i denne konsistensen. Anonymkode: 4a3f4...939 3
SisteGang Skrevet 30. november 2023 Forfatter #13 Skrevet 30. november 2023 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Kremfløten blir klumpete etter veldig kort tid. Jeg lukter og smaker på den, og hvis det lukter bra, smaker bra og ser bra ut, siler jeg den og bruker den i mat. Brukte siste rest av en pakke i går som jeg åpnet i forrige uke. Brukte den i omelett. Anonymkode: 7d3ec...f1e Det var lurt å sile den, takk for tipset.
AnonymBruker Skrevet 30. november 2023 #14 Skrevet 30. november 2023 Rist på den, er ikke sikkert den er klumpete lenger da. Du lukter med en gang den er sur. Anonymkode: 14c14...61b
SisteGang Skrevet 1. desember 2023 Forfatter #15 Skrevet 1. desember 2023 Oppdatering: lagde pannekaker og de ble kjempegode 🤩 5 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå