AnonymBruker Skrevet 30. november 2023 #1 Skrevet 30. november 2023 Trenger virkelig hjelp! Jeg har atopisk eksem og er veldig sensitiv. Startet med at jeg måtte gå over til apotekmascara for 5 år siden. Da hadde jeg brukt mascara hele livet uten problem. Nå tåler jeg plutselig ikke vetliner heller lengre! Tungvindt! Øyelokkene mine er såre, tunge og røde. De virker tørre rett og slett. Har atopisk eksem på henda om vinterene, så har påvist at jeg har dette. Det gjør at jeg fort reagerer på andre ting. Er avhengig av vetliner til oppå øyelokkene og bruker denne (om bildet ble lagt ved). Er jo veldig fornøyd, men det går ikke lengre! Noen som vet om allergivennlige vetlinere i svart og VANNFAST!!! og også gjerne allergivennlig vippelim? Bruker det også iblandt, og jeg ønsker å kunne fortsette! Sminker meg ikke såå mye så å kunne gjøre det i blandt er fortsatt stort ønske! Noen som også vet om kremer man kan smøre rundt øynene (helst oppå) som får ned hevelsen pga allergi? Helst ikke sånne svindyre produkter. Anonymkode: f052c...680
AnonymBruker Skrevet 30. november 2023 #2 Skrevet 30. november 2023 Tikei mineralsminke😍 Anonymkode: 9a644...108
Mocca86 Skrevet 30. november 2023 #3 Skrevet 30. november 2023 Takker!😍Da gjør jeg litt research på det🤞🏼
Capazitet Skrevet 30. november 2023 #4 Skrevet 30. november 2023 Har du fått konstatert tørre auger av optikar? Då må du byrja med øyendråpar. Hylo gel er bra og lindrande.
Mocca86 Skrevet 30. november 2023 #5 Skrevet 30. november 2023 Nei, sliter ikke med tørre øyne. Det er øyelokkene som blir såre, tørre og hovne av sminke virker det som. takk for tips😀 1
CrazyCatLady2500 Skrevet 30. november 2023 #6 Skrevet 30. november 2023 Idun vatn mascara er omtrent den eneste som funker for meg. Og ikke hver dag, det tåler ikke mine øyne. https://www.apotera.no/idun-minerals-mascara-vatn-10ml?gclid=Cj0KCQiAgqGrBhDtARIsAM5s0_mZ0nMahsrIhAlBL9rC1KHjA5jo9fUG6pzs8sOzNbqJc5vOMiBgoPoaAtNAEALw_wcB
Mocca86 Skrevet 30. november 2023 #7 Skrevet 30. november 2023 Ja den mascaraen har jeg brukt helt siden jeg begynte å reagere på vanlig mascara. Min sminkeallergi har tydeligvis blitt verre med årene. Men mulig den vetlineren jeg bruker er ekstra allergifremkallende. Har litt overflødig hud også over øynene og det gjør ikke problemet mindre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå