AnonymBruker Skrevet 30. november 2023 #1 Skrevet 30. november 2023 Jeg føler jeg ofte blir utelatt fordi jeg er singel. Blir invitert i alle andre slags settinger, men ofte ser jeg at de inviterer hverandre parvis på hyggelig ting jeg også tidligere naturlig ville ha blitt invitert på. Men fordi de fleste vennene, utenom jeg og et par til, har fått seg samboere og kjærester, blir vi single oftere og oftere utelatt. Føles litt sårende. Flere som opplever noe lignende? Anonymkode: c0b83...8c7 2
AnonymBruker Skrevet 30. november 2023 #2 Skrevet 30. november 2023 Jeg har opplevd det, ja, heldigvis mange år siden. Husker spesielt bra den kjempegode forklaringen her da en "venninne" fortalte om den kjempekoselige middagen alle andre i gjengen unntatt meg var på: "Jeg inviterte ikke deg, for alle andre kom med kjærestene sine, og jeg ville ikke du skulle føle deg utenfor". Eh... ok.. så DU bestemte at JEG kom til å føle meg mer utenfor ved å være den eneste single, enn ved å være den eneste i hele vennegjengen som ikke ble invitert, og som nå går og hører alle snakke om hvor kjekt det var.....? Nå har jeg samboer på tiende året, og fatter bare ikke tankegangen. Hvorfor i alle dager spiller det noen rolle om noen er enslige eller ei...? Og altså, om noen føler det kjipt å være den eneste enslige i et selskap, så klarer de vel selv å bedømme om de heller ønsker å takke nei til invitasjonen enn å gå..? Anonymkode: ed44d...590 4 2 4
AnonymBruker Skrevet 30. november 2023 #3 Skrevet 30. november 2023 Har ikke opplevd det, men har en veldig laidback krets også. Føler meg like velkommen etter skilsmisse om ikke mer. Anonymkode: 70402...027 1
exictence Skrevet 30. november 2023 #4 Skrevet 30. november 2023 Nei, jeg har vel egentlig ikke kjent på det. Da jeg var singel, inviterte jeg selv ofte mange venner med sine kjærester på middag. Og da følte de vel for at det var greit å invitere meg igjen på sine middags besøk med kjærestene sine.
AnonymBruker Skrevet 30. november 2023 #5 Skrevet 30. november 2023 Jeg opplever det som gift. Når mannen min er borte blir jeg ikke invitert ("du vil bare kjede deg sammen med bare par"), men når han er hjemme blir vi invitert begge to. Anonymkode: bdc4d...a3c 1
AnonymBruker Skrevet 30. november 2023 #6 Skrevet 30. november 2023 Har mest opplevd det motsatte, da jeg var singel ble jeg invitert ofte, etter at jeg fikk samboer ble det null invitasjoner. Sikkert fordi de ikke kjenner ham og føler de "må" invitere oss begge, men litt trist er det.. Anonymkode: 5b266...5f5
AnonymBruker Skrevet 30. november 2023 #7 Skrevet 30. november 2023 JA. Føler mange kvinner blir helt crazy i forhold og begynner å se alle single kvinner som trussel for forholdet deres. Anonymkode: 20689...165 1
AnonymBruker Skrevet 30. november 2023 #8 Skrevet 30. november 2023 Ja, det opplevde jeg mye i slutten av 20-årene og begynnelsen på 30-årene. Har partner i dag, men er ikke med i "gjengen" lengre. Følte liksom ikke for det etter å ha blitt plassert på sidelinja i mange år bare fordi jeg var singel. Er og veldig bevisst på å aldri gjøre det samme mot andre. Her inviteres det om folk er single, gifte, med eller uten barn osv. Anonymkode: 460bc...39d 1 1
AnonymBruker Skrevet 30. november 2023 #9 Skrevet 30. november 2023 Hadde en bestevenninne hvor jeg ble helt glemt idet hun fikk seg kjæreste. Vi var så nære at vi til og med delte leilighet. Men fra en dag til annen var det bare kjæresten som gjaldt, jeg flyttet ut og han flyttet inn. Etter det så jeg henne ikke mer. Bryllupet hørte jeg bare om gjennom felles bekjente som var der siden de var par. Alle hadde lurt på hvorfor jeg ikke var der, men jeg var den eneste enslige.... Anonymkode: b3c30...e53 1
AnonymBruker Skrevet 30. november 2023 #10 Skrevet 30. november 2023 Ja, en tidligere bestevenninnen holdt på slik. Jeg spurte hvem som hadde vært der, og da fortalte hun at det hadde vært flere single kompiser der, ellers bare par. Jeg lurte på hvorfor jeg da ikke ble invitert. Det var visst fordi jeg var en trussel mot de andre kvinnene og deres forhold, det måtte jeg da forstå... Jeg hadde aldri rotet med noen i et forhold, hadde ikke interesse av det heller, og var ikke interessert i noen av de opptatte mennene i den gjengen, noe hun visste utmerket godt. Så dette hadde kun med hennes, og ev. andre damers, usikkerhet å gjøre. Da jeg spurte hvorfor ikke de single mennene var en trussel, da var jo selvfølgelig ingen av damene interesserte i andre enn egen mann. Jeg spurte da hvordan hun mente jeg skulle møte andre single menn når jeg ble konsekvent utestengt fra sosiale situasjoner hvor jeg kunne møte single menn... Spol frem noen år, og det vennskapet tok slutt, ikke overraskende, egentlig, når jeg ser tilbake. Det må være tøft å være så forferdelig usikker på seg selv og eget forhold som hun/de åpenbart må ha vært på den tiden. Anonymkode: 30f0c...65c 1
Daria Skrevet 30. november 2023 #11 Skrevet 30. november 2023 Jeg vet om enkelte episoder hvor det høyst sannsynlig har vært tilfelle, er ganske sikker på at det er hovedgrunnen til at jeg falt ut av en vennegjeng har lurt litt på hvor mye jeg "går glipp av" uten å være klar over det. 1
AnonymBruker Skrevet 30. november 2023 #12 Skrevet 30. november 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg føler jeg ofte blir utelatt fordi jeg er singel. Blir invitert i alle andre slags settinger, men ofte ser jeg at de inviterer hverandre parvis på hyggelig ting jeg også tidligere naturlig ville ha blitt invitert på. Men fordi de fleste vennene, utenom jeg og et par til, har fått seg samboere og kjærester, blir vi single oftere og oftere utelatt. Føles litt sårende. Flere som opplever noe lignende? Anonymkode: c0b83...8c7 Ja opplevd mange ganger. Og opplever fortsatt. Sånn er livet. Gidder ikke bry meg. Men ikke sikkert jeg står der hvis det blir slutt med kjæresten eller sambo’n. Drit i de og gå videre. Du vil uansett ikke klare å endre de. Hilsen evig single kvinne Anonymkode: f70b6...5dd
AnonymBruker Skrevet 30. november 2023 #13 Skrevet 30. november 2023 De gangene jeg har hatt kjæreste har jeg blitt invitert til en vennegjeng stadig, men nå som singel blir det kun «likes» på Facebook. Men har heldigvis andre venner som er single! Anonymkode: 7af2b...85f 1
AnonymBruker Skrevet 30. november 2023 #14 Skrevet 30. november 2023 Vi syns det er kjekt å variere. Kun par, alle, kun et par og et par single osv. Vi har ikke så god plass, så det holder å invitere maks 6 stk (8 med oss) hvis vi inviterer på middag. Det er også kjekt å være en mindre grupper av og til. Da prater man oftest med alle og har felles samtaler. Hvis det er flere single som utelukkes så tenker jeg det er ok av og til. Du kan jo invitere bare single til deg? Anonymkode: db67e...bab 1
AnonymBruker Skrevet 30. november 2023 #15 Skrevet 30. november 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hadde en bestevenninne hvor jeg ble helt glemt idet hun fikk seg kjæreste. Vi var så nære at vi til og med delte leilighet. Men fra en dag til annen var det bare kjæresten som gjaldt, jeg flyttet ut og han flyttet inn. Etter det så jeg henne ikke mer. Bryllupet hørte jeg bare om gjennom felles bekjente som var der siden de var par. Alle hadde lurt på hvorfor jeg ikke var der, men jeg var den eneste enslige.... Anonymkode: b3c30...e53 Hvis du ikke så henne etter at du flyttet ut, er det naturlig at du ikke ble invitert. Det virker ikke som du i det hele tatt var interessert. Anonymkode: 28007...c19 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå