AnonymBruker Skrevet 30. november 2023 #1 Skrevet 30. november 2023 Hei, Har knapt en mill liggende som lekepenger ved siden av den store porteføljen min. Ønsker gjerne å krydde med en god bransjefond, men hvilken bransje kommer til å gjøre det bra de neste årene. Horisonten skal ikke være mer enn 3 år slik at jeg kan inngå et nytt bransjeveddemål der og da igjen. Hva tror du da? Hvilken bransje kommer til å gjøre det bra? Finans, Helse, Teknologi .. ? Anonymkode: ff21d...424
Gjest Himalaila Skrevet 30. november 2023 #2 Skrevet 30. november 2023 Så foranderlig verden er nå så er det nesten umulig å si. Men jeg anbefaler deg å følge finansnerden. Nyhetsbreva han sender ut er veldig, veldig gode. https://www.finansnerden.no/ Nordnet har en stream du kan følge. Der kommer det nok en del gode råd. Men hvorfor bransjefond? Er det ikke artigere å leke med enkeltaksjer? Fond er jo fond - en fyr sitter å gambler for deg og du lærer ikke en skit.
Schmuhu Skrevet 30. november 2023 #3 Skrevet 30. november 2023 At en spesifikk bransje gjør det bedre en markedet ellers er vanskelig å spå. Til og med profesjonelle klarer ikke det. Hvorfor ikke bare hive det inn i hovedporteføljen? Ofte er de kjedelige valgene de beste. Schmuhu
AnonymBruker Skrevet 30. november 2023 #4 Skrevet 30. november 2023 Du kan høre med Finnes Anonymkode: 0f15d...18d 3
Gregarious Skrevet 30. november 2023 #5 Skrevet 30. november 2023 Du har en 1mill "lekepenger" samt en stor portefølje, men spør KG hvor du skal investere? 5
AnonymBruker Skrevet 30. november 2023 #6 Skrevet 30. november 2023 Når vi kommer over kneika, kanskje om ett år, tror jeg alt med oppussing vil blomstre fordi det nå har ligget brakk for mange en stund samtidig som boligene slites og til slutt MÅ tas. Anonymkode: 3f0ef...92d 1
AnonymBruker Skrevet 30. november 2023 #7 Skrevet 30. november 2023 31 minutter siden, Gregarious said: Du har en 1mill "lekepenger" samt en stor portefølje, men spør KG hvor du skal investere? Når min rådgiver anbefalte krypto så ga jeg sparken. Syntes ikke det var så gale å spørre på KG sin økonomi kategori med tanke på å eie både vagina og penger. Ikke alle med penger som har peiling men krypto bullshit har jeg ikke lyst på. Sorry at du måtte bruke tiden på meg ! Anonymkode: ff21d...424
AnonymBruker Skrevet 30. november 2023 #8 Skrevet 30. november 2023 Bank eller olje Anonymkode: 8a0d3...08e
AnonymBruker Skrevet 30. november 2023 #9 Skrevet 30. november 2023 Cannabis. Der har jo til og med den norsk stat investert... Anonymkode: 822c2...288
AnonymBruker Skrevet 30. november 2023 #11 Skrevet 30. november 2023 Hadde du hatt peiling på finansiering om så bare på nybegynnernivå, så hadde du visst at tre års horisont ikke er kompatibelt med fond. Anonymkode: a9cbd...5e6
Schmuhu Skrevet 30. november 2023 #12 Skrevet 30. november 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Hadde du hatt peiling på finansiering om så bare på nybegynnernivå, så hadde du visst at tre års horisont ikke er kompatibelt med fond. Anonymkode: a9cbd...5e6 Jo, på bransjefond kan det gi mening med kortere løpetid, da du tar et bransjeveddemål i en avgrenset periode, slik som TS sier. De 3 årene kan nesten være for lang. Ofte går en bransje bare bra i ett år. Men det er dog genrelt vanskelig å spå hvilken bransje det skal være. Jeg hadde derfor bare satt pengene inn på din vanlige porteføljen. Jeg antar det er noko indeksfond som du sitter langsiktig med. Schmuhu
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #13 Skrevet 1. desember 2023 Schmuhu skrev (9 timer siden): Jo, på bransjefond kan det gi mening med kortere løpetid, da du tar et bransjeveddemål i en avgrenset periode, slik som TS sier. De 3 årene kan nesten være for lang. Ofte går en bransje bare bra i ett år. Men det er dog genrelt vanskelig å spå hvilken bransje det skal være. Jeg hadde derfor bare satt pengene inn på din vanlige porteføljen. Jeg antar det er noko indeksfond som du sitter langsiktig med. Schmuhu Hvorfor skriver du brukernavnet ditt under hver eneste post? Det står jo på toppen av innlegget? Anonymkode: ca4f4...270 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #14 Skrevet 1. desember 2023 Tobakk, alkohol og kreft. Anonymkode: f96b4...657
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå