Gå til innhold

Fucka opp maks

Fremhevede innlegg

Skrevet

Du må si at du vil bli utredet til lege og NAV, at du sliter såpass , at du må bli friskere for å klare å jobbe og ta videregående, og eventuelt få antidepressiva, og hva er grunnen til at du ikke har klart å møte opp på skolen ? 

Anonymkode: 3a86b...200

• Liker 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøv å få gjeldsordning.

Anonymkode: fb950...03e

Skrevet

Hva med å ta opp fag digitalt, da VET du at du ikke kommer til å bli banket opp? 

Anonymkode: 385a5...e1a

• Liker 1
Skrevet

Utrolig vanskelig å se når man står i det, men dette ordner seg. Du har begynt å tenke i fornuftige baner, og selv om det virker svart nå, så er du såpass ung at det ordner seg. Garantert.

Bare ord, men jeg vet at det blir sånn.

Anonymkode: 4055b...6fd

Skrevet
7 hours ago, AnonymBruker said:

IPS ung er et tilbud til deg mellom 16-30 år, som har det vanskelig psykisk eller har utfordringer med rus, og som trenger hjelp til å starte eller komme tilbake til jobb eller skole. IPS ung er et tilbud i samarbeid mellom NAV og helsetjenesten.

Anonymkode: 9fcc3...465

Jeg anbefaler sterkt IPS-modellen, både til unge og de som har noen år på baken, men sliter.

Hør om NAV lokalt har dette, og hvis ikke, spør om det er noe som kan ordnes likevel. Få deg en jobbspesialist, som vil støtte deg mye fremover, og kan hjelpe både mtp. utdanning og arbeid. Får du en greit betalt jobb er ikke gjelden din uoverkommelig, og gjør du en real innsats vil det ordne seg rimelig raskt.

Har selv fått utdanning og arbeid via IPS, og sitter i dag uten støtte, med en grei jobb som betaler rundt 700 i året.

Anonymkode: 4055b...6fd

• Liker 1
Skrevet

Logg av. 

Start dagen kl 0700 hver dag. Legg deg 22.30. Hver kveld.

Spis minst tre måltider i løpet av dagen, til faste tidspunkt. 

Hold senga og rommet ditt rent og ryddig. 

Kle på deg og gå ut. Gå i skogen. Minst en time. Hver dag. 

Les et kapittel i en bok, hver dag. Jeg anbefaler Jordan Peterson,  Twelve rules for life.

Lær deg noe nytt, strikking, tegning, hekling, maling, løfte vekter eller noe annet. Ditt valg. Fokuser og fortsett til du mestrer oppgaven. 

Start med dette. Kun dette. Ha fortsatt kontakt med terapeut. Og husk at det tar tid. Du er ung. Du har tid. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Lettere sagt enn gjort. Jeg er ikke en gang frisk nok til å gå 3 timer skole i uka, så å jobbe istedet er ikke en løsning. Klarer jeg ikke å holde på en skoleplass klarer jeg hvertfall ikke å holde på en jobb.. 

Anonymkode: 27cbe...e9d

Har du blitt vurdert for AAP?

Anonymkode: eb875...7c4

Skrevet

Hei trådstarter.

Da tittelen på tråden er mangelfull, stenges tråden. Viser til forumets retningslinjer:

* Trådtitler på forumet er begrenset til 140 tegn. Vi anbefaler våre brukere å benytte seg av gode titler for å beskrive trådens innhold og dermed treffe riktige mottakere. Tråder med tittelen "Hjelp?" og lignende ufullstendige titler vil stenges. Trådstarter kan velge mellom enten å sende PM til moderator med ønske om endring av tittel, eller selv starte en ny tråd med forbedret tittel.

Du kan enten sende moderator en PM med ønsket oppdatering av tittelen, så vil tråden åpnes igjen, eller starte en ny tråd med mer beskrivende tittel.

_popcorn_, adm

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...