AnonymBruker Skrevet 30. november 2023 #1 Skrevet 30. november 2023 Hva tenker disse foreldrene på? De tar med barna setter seg selv ned med kaffe og telefon og lar barna fly rundt. Sist vi var på lekeland var det EKSTREMT mange som ikke holdt øye med barna. Og i området beregnet for e 3 og under var fult av store barn. Var barn som havnet i slosskamp inni lekestativene. Eldre barn som dyttet og var stygge i munnen mot yngre barn. Små barn som var kommet fast et sted og ikke kom seg ned av frykt som gråt etter foreldre. Måtte hjelpe to små barn som ikke fant foreldre og ikke kom seg ned fra at sted. Jeg måtte hjelpe til vor et eldre barn slo og sparket et yngre barn, men ingen foreldre i sikte. Hva er det som foregår! Er det slik på andre lekeland også? Det er helt vilt. Anonymkode: 2814f...c7f 2
AnonymBruker Skrevet 30. november 2023 #2 Skrevet 30. november 2023 Det er jo ikke helt lagt opp til at alle foreldre kan følge barna rundt inne på lekeland og inni tunneller og det som er, men enig i at man bør følge med av og til hva poden driver med. Særlig små barn må man følge med på. Men, nå er det slik lekeland er, helt Texas. Det er et typisk sted foreldre drar for å slippe ungene løs mens de selv slapper av. For ikke snakke om hvilket eldorado av smitte slike steder er. Unngår derfor å dra dit. Anonymkode: 4e74e...1dd 7
AnonymBruker Skrevet 30. november 2023 #3 Skrevet 30. november 2023 Jeg har opplevd dette mange ganger, og det er utrolig irriterende. I noen lekeland er det håpløst å holde øye med barn, det må sies. Det er ett lekeland her vi bor, som er helt forferdelig. Det er så stort og uoversiktlig, og noen av apparatene er vanskelig å komme gjennom for en stor voksen person. Så der har man bare ikke sjangs.. Jeg hater det stedet, og vi er kun der når det er bursdager.. Men på lekelandet der svigers bor, er det lett å følge med, det er mye mindre, og vi voksne kommer oss gjennom alle apparatene lett. Jeg føler vel de ansatte burde vært mer på også. For om alle foreldrene også skal være inni apparatene, blir det jo ikke plass til ungene til slutt.. en ting er i stille-perioder, men når det er fullt trøkk, så er det trangt om plassen. Anonymkode: 97b43...dbd
AnonymBruker Skrevet 30. november 2023 #4 Skrevet 30. november 2023 Ikke ofte vi har vært på lekeland, men ca fra barna har vært 4 år så har jeg ikke lenger klart å holde følge med de. De er raske, klatrer opp og løper av sted. Mine barn lar jeg løpe fritt, og jeg tar gjerne en kaffekopp og sitter ned. Men jeg går jevnlige runder for å se etter barnet, så helt fraværende er jeg ikke. Mine barn har stort sett oppført seg fint på lekeland. Anonymkode: 8fa98...e8d 2
AnonymBruker Skrevet 30. november 2023 #5 Skrevet 30. november 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ikke ofte vi har vært på lekeland, men ca fra barna har vært 4 år så har jeg ikke lenger klart å holde følge med de. De er raske, klatrer opp og løper av sted. Mine barn lar jeg løpe fritt, og jeg tar gjerne en kaffekopp og sitter ned. Men jeg går jevnlige runder for å se etter barnet, så helt fraværende er jeg ikke. Mine barn har stort sett oppført seg fint på lekeland. Anonymkode: 8fa98...e8d Det er nettopp det som er problemet for mange.. Apparatene er ikke tilpasset voksne, og det tar mye lengre tid for en voksen å knekke kroppen sin gjennom apparatene enn det tar for en 4-5-åring, som er over alle hauger på no time. Da er ofte det beste man kan gjøre å bare se sånn ca hvor de er. Men å passe på at de ikke herjer i småbarns-området, er minimum, synes jeg (selv om der kunne de ansatte fulgt litt med også, spesielt på de lekelandene hvor det er forferdelig uoversiktlig og mange utganger fra stor-lekebarn-området) Anonymkode: 97b43...dbd 4
Sofakona Skrevet 30. november 2023 #6 Skrevet 30. november 2023 Så hvordan skal du passe på en 3-6 åring på lekeland? Da må du jo bli med å klarte og passe på hele tiden.... dessverre er det noen barn som tar seg til rette og ikke oppføre seg. Men om du drar ditt med dine barn må du tåle litt Texas. Men forfølger du dine barn også? Aker du og kryper rundt med de hele tiden? 4
AnonymBruker Skrevet 30. november 2023 #7 Skrevet 30. november 2023 Jeg har en på 3 og en på 4 er 98 kg og klarer løpe rundt sammen med dem overalt hvor de er inne på lekeland. Men jeg skjønner jo at det ikke er mulig for alle. Men det er mulig å holde et lite øye med dem, og i det minste ikke være så oppslukt av telefonen sin at man hører barna sine gråte etter hjelp. Når mannen min er alene med dem der er han ikke oppi der med dem men holder seg i nærheten og av der han ser dem, slik at om det er gråt fra der han vet de er kan han undersøke det nærmere. ts Anonymkode: 2814f...c7f
AnonymBruker Skrevet 30. november 2023 #8 Skrevet 30. november 2023 Jeg var der med nesten 3-åring og fant ut at vi kommer ikke tilbake før om noen år. Fysisk avstraffelse fristet på de store ungene i småbarnsområdet 😈 Anonymkode: fc075...44b 1 2
AnonymBruker Skrevet 30. november 2023 #9 Skrevet 30. november 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg har en på 3 og en på 4 er 98 kg og klarer løpe rundt sammen med dem overalt hvor de er inne på lekeland. Men jeg skjønner jo at det ikke er mulig for alle. Men det er mulig å holde et lite øye med dem, og i det minste ikke være så oppslukt av telefonen sin at man hører barna sine gråte etter hjelp. Når mannen min er alene med dem der er han ikke oppi der med dem men holder seg i nærheten og av der han ser dem, slik at om det er gråt fra der han vet de er kan han undersøke det nærmere. ts Anonymkode: 2814f...c7f Det er også høydeforskjell på folk... OG ikke minst, ulike apparater i ulike lekeland. Jeg er 1.70 høy og 62 kg, og jeg sliter med flere av apparatene. Ikke pga bredden, men pga høyden, og det å bøye og brekke meg innimellom ting. OG jeg har helt fullstendig fobi mot rusjebaner - og det hjelper IKKE når det er type "spiral-rusjebane" hvor det er bekmørkt OG går rundt og rundt og rundt og rundt.. I de store lekelandene har man ikke sjangs til å holde seg i nærheten og høre etter gråt, uten å være langt inni apparatene. Og med det støynivået som er, må man omtrent bli grenet rett inn i øret for å høre det, og ikke minst identifisere sitt barn fra andres. Det er derfor jeg hater lekeland.. Anonymkode: 97b43...dbd 3
AnonymBruker Skrevet 30. november 2023 #10 Skrevet 30. november 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er jo ikke helt lagt opp til at alle foreldre kan følge barna rundt inne på lekeland og inni tunneller og det som er, men enig i at man bør følge med av og til hva poden driver med. Særlig små barn må man følge med på. Men, nå er det slik lekeland er, helt Texas. Det er et typisk sted foreldre drar for å slippe ungene løs mens de selv slapper av. For ikke snakke om hvilket eldorado av smitte slike steder er. Unngår derfor å dra dit. Anonymkode: 4e74e...1dd Er ikke lagt opp til at foreldre skal følge barna? Hva er det for noe tull. Klart det er det. Kommer meg fint gjennom tunneler og alt som er jeg👍 Når jeg er på lekeland med barna mine leker jeg med dem inni løypene. Det er bare enkelte som er late og som du sier setter fra seg ungene fordi det er enkelt. Anonymkode: c276c...45f
Sofakona Skrevet 30. november 2023 #11 Skrevet 30. november 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er ikke lagt opp til at foreldre skal følge barna? Hva er det for noe tull. Klart det er det. Kommer meg fint gjennom tunneler og alt som er jeg👍 Når jeg er på lekeland med barna mine leker jeg med dem inni løypene. Det er bare enkelte som er late og som du sier setter fra seg ungene fordi det er enkelt. Anonymkode: c276c...45f Fint at du klarer det..men det er faktisk mange som ikke klarer å krabbe, krype inni lekeland. Eller som kan ha sykdom etc som gjør at de ikke orker dette. Joda det finnes foreldre som bare gir f***..men om du er på lekeland.. ikke tro at alle foreldre du ser der er late 3
AnonymBruker Skrevet 30. november 2023 #12 Skrevet 30. november 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Er ikke lagt opp til at foreldre skal følge barna? Hva er det for noe tull. Klart det er det. Kommer meg fint gjennom tunneler og alt som er jeg👍 Når jeg er på lekeland med barna mine leker jeg med dem inni løypene. Det er bare enkelte som er late og som du sier setter fra seg ungene fordi det er enkelt. Anonymkode: c276c...45f Så du har faktisk vært inni alle tunneller i alle lekeland i hele Norge....? Du er klar over at det finnes ørten forskjellige apparater, sant? Og at de kan settes opp ulikt i tillegg? Lekelandet hos svigers = lett å holde følge med ungen inni apparatene. Lekelandet her vi bor = mye, mye trangere apparater, mye mer "klatrevegger" som er håpløse med store voksenføtter, osv osv. Anonymkode: 97b43...dbd 5 1
AnonymBruker Skrevet 30. november 2023 #13 Skrevet 30. november 2023 Er mange grunner til at vi aldri drar slike steder. Det er jo et lite mareritt. Anonymkode: ee05b...237
AnonymBruker Skrevet 30. november 2023 #14 Skrevet 30. november 2023 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Er ikke lagt opp til at foreldre skal følge barna? Hva er det for noe tull. Klart det er det. Kommer meg fint gjennom tunneler og alt som er jeg👍 Når jeg er på lekeland med barna mine leker jeg med dem inni løypene. Det er bare enkelte som er late og som du sier setter fra seg ungene fordi det er enkelt. Anonymkode: c276c...45f Nei, det er virkelig ikke det overalt hvis alle foreldre skal fly etter barna sine der inne. Sier seg vel selv at det ikke er plass til en haug voksne i tillegg til barna. Anonymkode: 4e74e...1dd 4
AnonymBruker Skrevet 30. november 2023 #15 Skrevet 30. november 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er også høydeforskjell på folk... OG ikke minst, ulike apparater i ulike lekeland. Jeg er 1.70 høy og 62 kg, og jeg sliter med flere av apparatene. Ikke pga bredden, men pga høyden, og det å bøye og brekke meg innimellom ting. OG jeg har helt fullstendig fobi mot rusjebaner - og det hjelper IKKE når det er type "spiral-rusjebane" hvor det er bekmørkt OG går rundt og rundt og rundt og rundt.. I de store lekelandene har man ikke sjangs til å holde seg i nærheten og høre etter gråt, uten å være langt inni apparatene. Og med det støynivået som er, må man omtrent bli grenet rett inn i øret for å høre det, og ikke minst identifisere sitt barn fra andres. Det er derfor jeg hater lekeland.. Anonymkode: 97b43...dbd Ja, og det var jo den stygge, stygge saken med han faren på lekeland som skadet seg stygt på en stang han fikk i hodet. Ingen erstattning for det, for det måtte han påregne. Lekeland er ikke laget for voksne. Anonymkode: 13691...8c7 3
kjærring Skrevet 1. desember 2023 #16 Skrevet 1. desember 2023 AnonymBruker skrev (På 30.11.2023 den 11.03): Hva tenker disse foreldrene på? De tar med barna setter seg selv ned med kaffe og telefon og lar barna fly rundt. Sist vi var på lekeland var det EKSTREMT mange som ikke holdt øye med barna. Og i området beregnet for e 3 og under var fult av store barn. Var barn som havnet i slosskamp inni lekestativene. Eldre barn som dyttet og var stygge i munnen mot yngre barn. Små barn som var kommet fast et sted og ikke kom seg ned av frykt som gråt etter foreldre. Måtte hjelpe to små barn som ikke fant foreldre og ikke kom seg ned fra at sted. Jeg måtte hjelpe til vor et eldre barn slo og sparket et yngre barn, men ingen foreldre i sikte. Hva er det som foregår! Er det slik på andre lekeland også? Det er helt vilt. Anonymkode: 2814f...c7f jepp. har sett 1 åringer rusle rundt langt oppe i stativene som absolutt ikke er egnet for at de skal gå alene. hjelper de selvsagt ned og prøver å finne foreldrene. jeg fotfølger min, ikke alltid jeg er i selve sklia osv men jeg har alltid et øye på barnet mitt.
kjærring Skrevet 1. desember 2023 #17 Skrevet 1. desember 2023 AnonymBruker skrev (På 30.11.2023 den 11.07): Det er jo ikke helt lagt opp til at alle foreldre kan følge barna rundt inne på lekeland og inni tunneller og det som er, men enig i at man bør følge med av og til hva poden driver med. Særlig små barn må man følge med på. Men, nå er det slik lekeland er, helt Texas. Det er et typisk sted foreldre drar for å slippe ungene løs mens de selv slapper av. For ikke snakke om hvilket eldorado av smitte slike steder er. Unngår derfor å dra dit. Anonymkode: 4e74e...1dd for noe tull. 1
kjærring Skrevet 1. desember 2023 #18 Skrevet 1. desember 2023 AnonymBruker skrev (På 30.11.2023 den 12.23): Det er også høydeforskjell på folk... OG ikke minst, ulike apparater i ulike lekeland. Jeg er 1.70 høy og 62 kg, og jeg sliter med flere av apparatene. Ikke pga bredden, men pga høyden, og det å bøye og brekke meg innimellom ting. OG jeg har helt fullstendig fobi mot rusjebaner - og det hjelper IKKE når det er type "spiral-rusjebane" hvor det er bekmørkt OG går rundt og rundt og rundt og rundt.. I de store lekelandene har man ikke sjangs til å holde seg i nærheten og høre etter gråt, uten å være langt inni apparatene. Og med det støynivået som er, må man omtrent bli grenet rett inn i øret for å høre det, og ikke minst identifisere sitt barn fra andres. Det er derfor jeg hater lekeland.. Anonymkode: 97b43...dbd jeg er langt over 100 kg, over 1.70 cm og i lekelandet her så får jeg til å være med på absolutt alt- om jeg vil.
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #19 Skrevet 1. desember 2023 Selvsagt skal man holde øye med barna sine på lekeland og passe på at de ikke er til plage for andre barn. Det er foreldrene sitt ansvar når de tar med barna dit. Masse dårlige unnskyldninger for å ikke følge med her altså. Men noen er virkelig slappe med å følge opp. Anonymkode: bffe1...e12
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #20 Skrevet 1. desember 2023 kjærring skrev (1 time siden): jeg er langt over 100 kg, over 1.70 cm og i lekelandet her så får jeg til å være med på absolutt alt- om jeg vil. Men så er ikke alle lekeland utformet likt. Tenke seg det. Det vi har her i byen er ikke laget for at alle foreldre skal følge etter ungene inn, samme gjelder flere andre lekeland vi har besøkt. Anonymkode: 4e74e...1dd 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå