Gå til innhold

Gravid, superhormonell og gråter fordi barnet mitt må i barnehagen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så på tuppa av hormoner i dag at jeg har ikke ord! Føler meg konstant på gråten av dårlig samvittighet. Sønnen min på 20 måneder er inne i en fase hvor han helst vil være med mamma og pappa, og selv om han trives i barnehagen, virker det som han heller ville vært hjemme noen dager nå om han fikk bestemme.

Jeg er sykmeldt med hyperemesis (men er heldigvis ikke SÅ kraftig rammet), og den dårlige samvittigheten min bunner i at jeg er hjemme mens han må i barnehagen når han egentlig ikke har så veldig lyst. Prøver å tenke rasjonelt på det, jeg er ikke i form til å ta vare på og aktivisere ham alene hele dagen, men det føles helt forferdelig. Tenker på at vi kunne hatt denne tiden alene sammen før han plutselig må dele oppmerksomheten med den kommende babyen 😭

Kan noen snakke litt fornuft til meg? Er snart nummeret før jeg drar og henter ham til tross for at jeg ikke er i form :(

Anonymkode: 01d8d...349

• Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er viktig med rutiner, og barnet har godt av fellesskapet i barnehagen.

Du er gravid, og har godt av hvile før baby kommer ut.

Anonymkode: 60cbb...bbc

• Liker 2
Skrevet

Støtter AB over ❤️ 

Anonymkode: ff860...aa5

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Det er viktig med rutiner, og barnet har godt av fellesskapet i barnehagen.

Du er gravid, og har godt av hvile før baby kommer ut.

Anonymkode: 60cbb...bbc

Ja, vet du har rett, men... :(

Anonymkode: 01d8d...349

Skrevet

Jeg tror du ville fått dårlig samvittighet om ditt barn var hjemme fra barnehagen..for da hadde du følt at du ikke hadde nok energi til å leke, gå tur eller gi han den oppmerksomheten du vil.

Du trenger ikke ha dårlig samvittighet...du er gravid og kvalm..sendt barnet ditt i barnehagen og ta vare på deg selv og babyen o magen din

Skrevet

Jeg får mye dårligere samvittighet av å holde ungen hjemme enn å sende ham i bhg, når jeg ikke er i stand til å leke/aktivisere ham. 

I barnehagen får han leke med andre barn, gå ut på tur, osv. Å være hjemme med en utslitt, spyende mor, som ikke orker å gå ut og leke, og ikke orker å herjeleke, knapt nok perle, er jo ikke noe gøy i det hele tatt. 

Anonymkode: 7dadd...41e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...