Gjest Revenka Skrevet 28. januar 2006 #1 Skrevet 28. januar 2006 Vet man kan be et familiemedlem lese noe fra bibelen i kirken. Tenkte å be søsteren til min kommende mann om å lese noe. (vet hva men husker ikke hva det heter.. ) Men jeg vil så gjerne be min søster om noe, for å "balansere" litt i tillegg til at jeg gjerne vil at hun skal delta med noe. Det er jeg helt sikker på at hun vil sette stor pris på. Forslag?
Gjest Gjesta Skrevet 28. januar 2006 #2 Skrevet 28. januar 2006 Kan ikke hun lese noe annet da? Eller dele det du har bestemt skal leses i to?
kitekatt Skrevet 28. januar 2006 #3 Skrevet 28. januar 2006 Kan ikke hun lese noe annet da? Eller dele det du har bestemt skal leses i to? ← Enig. Det er helt vanlig å lese flere tekster også. Trenger jo ikke være så lange, da kan man evt dele de opp. I min venninnes bryllup var det 3 forlovere, og de leste alle en tekst hver. Virket ikke mye i det hele tatt
Gjest Revenka Skrevet 28. januar 2006 #4 Skrevet 28. januar 2006 Det høres jo bra ut Presten har vel ikke så mye i mot det heller håper jeg
Catzy Skrevet 29. januar 2006 #5 Skrevet 29. januar 2006 I kirken SKAL være 2-4 tekster som blir lest, minst en fra Gamle Testantet og minst en fra det Nye. I tillegg kan man lese noe annet "passende" på et senere tidspunkt i vielsen. Så du kan fint ha 3 forskjellige personer som leser. Se mer her: http://www.orkdalsmenighetene.no/vigsel/sk...ning_vigsel.htm Catzy
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå