Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

En venninne av meg har nylig blitt mormor (vi er bare 46 år, både hun og datteren fikk barn tidlig). Er det vanlig som venninne å gi en oppmerksomhet til den nybakte mormoren? Begynte plutselig å tenke på dette. Ønsker helst la være, av økonomiske grunner. Det har vært så mange barn opp gjennom årene som har kommet til verden, og som jeg har kjøpt gaver til. Man kan vel ikke begynne å gi gaver til bestemødre og til barnebarna deres i tillegg? Hva er deres tanker?

Anonymkode: 4caeb...c54

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

En venninne av meg har nylig blitt mormor (vi er bare 46 år, både hun og datteren fikk barn tidlig). Er det vanlig som venninne å gi en oppmerksomhet til den nybakte mormoren? Begynte plutselig å tenke på dette. Ønsker helst la være, av økonomiske grunner. Det har vært så mange barn opp gjennom årene som har kommet til verden, og som jeg har kjøpt gaver til. Man kan vel ikke begynne å gi gaver til bestemødre og til barnebarna deres i tillegg? Hva er deres tanker?

Nei, vil ikke si det er vanlig. 

Anonymkode: 8000a...e30

• Liker 6
  • Nyttig 5
Skrevet

Nei

Anonymkode: 4cb1f...b92

• Liker 1
Skrevet

Nei det er ikke vanlig. Er det den beste venninnen og man har fulgt datteren gjennom oppveksten så kunne jeg ha strikket noen strømper til babyen kanskje men ikke ellers.

Anonymkode: 22e8a...c9a

• Liker 5
Skrevet

Mamma og pappa fikk masse blomster fra naboer og venner da jeg fikk baby og de ble besteforeldre for første gang, men vet ikke om det er vanlig😊

Anonymkode: d44f3...dfc

Skrevet

Tror ingen reagerer på det verken om du gir eller ikke. Begge deler er vanlig. 

Anonymkode: 6997a...232

• Liker 3
Skrevet

Nei vil ikke si det. Men det er da vel bare koselig å gi en blomst feks ☺️

Anonymkode: 642dd...229

Skrevet

Mormor-gave har jeg aldri hørt om. Men ville sikkert spurt om venninna ville tatt et (par?) glass vin med meg for å feire.

Anonymkode: 61542...5db

• Liker 2
Skrevet

Syns du skal gi noe siden du har begynt å tenke på det. Det vil bli godt mottatt. 

Jeg fikk av mine og mannens barndomssted naboer og familievenner.

Anonymkode: 7bce7...f42

Skrevet

Nei, det er ikke vanlig.

Anonymkode: d80d5...d5b

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg fikk fra en del av mine foreldres venner. Spesielt på første

Anonymkode: 268ff...256

• Liker 1
Skrevet

Har også en vennnine som ble bestemor, men ga ingenting ga til datteren og barnet. Men bør jo ikke være det store greiene om man først skal gi noe. Ta med en flaske vin neste gang du skal på besøk, og feir litt

Skrevet

Er dere bestevenninner så kan det vel kanskje være greit, men ellers nei!

Skrevet

Synes ikke det er nødvendig å kjøpe noe, nei. Et hjertelig gratulerer, og vise interesse ved å spørre om barnet, er mer enn nok. 

Anonymkode: 65e93...165

• Liker 1
Skrevet

Er vel ikke mormoren som har gått gravid og født barn?? Gratulasjoner til mormor og nybakt mor er mer enn bra nok. Har du noe restegarn kan du strikke et par sokker, lue eller votter til babyen. Mer enn bra nok.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Syns du skal gi noe siden du har begynt å tenke på det. Det vil bli godt mottatt. 

Jeg fikk av mine og mannens barndomssted naboer og familievenner.

Mener baby gave til babyen.

Skrevet

Holderlenge med et kort evt og en blomsterkvast men kanskje en gave til den lille om dere er veldig nære venner.. 

Anonymkode: 6cfeb...1a7

Skrevet

Du trenger ikke det altså :)

Jeg fikk barn i fjor og fikk en liten gave til barnet av 1 av min mors venninner.

Anonymkode: fa4ad...16a

Skrevet

Du kunne fint ha gjort det hvis du hadde lyst og økonomi, men du må altså ikke. Og hvis du begynner nå, blir det kanskje ventet at du kjøper til andre også, og da er karusellen i gang.

Skrevet

Det er ikke nødvendig å gi gave til mormor, og siden du har dårlig råd er det bare dumt å gjøre det. Holder å gratulere og vise interesse.

Anonymkode: ebaa4...527

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...