Gå til innhold

Venninne med tenåringer som henger i stua når jeg er på besøk.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

det irritere meg, kan jo ikke prate fritt, jeg ønsker ikke at tenåringene hennes skal få med seg det jeg forteller. Hvordan ta det opp?

Anonymkode: e3f9c...688

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du er i deres hjem. Hva forventer du?? De har like mye rett på å være der som venninnen din. Vil du snakke fortrolig, får dere des et annet sted. 

Anonymkode: d93c6...2a9

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tenåringer selv, og verken dem, jeg eller venner av meg ønsker at tenåringene henger rundt i stua når jeg har besøk. Pleier derfor å invitere venner når jeg vet jeg er alene. Min måte å være venn på er ikke samme som min måte å være mor på.

Anonymkode: 7d8fc...13a

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så takknemlig fir at vi har ordentlig kjøkken med kjøkkenbord. Da kan vi lukke døra å ha fortrolige samtaler selv om kann og barn er i stua.

Anonymkode: 92ac2...20d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er deres hjem. Om du ikke ønsker å prate når de er der, så må du rett og slett treffe venninnen din et annet sted. Du er i overkant urimelig om du forventer at resten av de som har det som hjemmet sitt, skal bli nektet å bruke det, når du er på besøk. 

Anonymkode: e9f98...5d5

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Du er i deres hjem. Hva forventer du?? De har like mye rett på å være der som venninnen din. Vil du snakke fortrolig, får dere des et annet sted. 

Anonymkode: d93c6...2a9

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er deres hjem. Om du ikke ønsker å prate når de er der, så må du rett og slett treffe venninnen din et annet sted. Du er i overkant urimelig om du forventer at resten av de som har det som hjemmet sitt, skal bli nektet å bruke det, når du er på besøk. 

Hvorfor antar dere automatisk at ts har presset seg pådenne familien uten invitasjonen :klo:

Har tenåringer selv, og verken dem, jeg eller venner av meg ønsker at tenåringene henger rundt i stua når jeg har besøk. Pleier derfor å invitere venner når jeg vet jeg er alene. Min måte å være venn på er ikke samme som min måte å være mor på.

Anonymkode: 7d8fc...13a

Dette!

Anonymkode: 2453e...be6

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

det irritere meg, kan jo ikke prate fritt, jeg ønsker ikke at tenåringene hennes skal få med seg det jeg forteller. Hvordan ta det opp?

Du vil kaste ut de som bor i huset fordi du har noe sladder å dele...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du mye fortrolig og fortelle, så ta med henne ut på en kafe, be henne hjem til deg osv. det er barnas hjem like mye som mitt, og ofte synes dem det er stad med besøk og jeg kaster dem ikke ut av stua. Jeg og mine venner for mye tid til og snakke fortrolig, men hjemme hos meg i stua er ikke nødvendigvis tid og sted. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvorfor antar dere automatisk at ts har presset seg pådenne familien uten invitasjonen :klo:

Dette!

Anonymkode: 2453e...be6

Hvor har du det fra at noen sier hun har presset seg på denne familien uten invitasjon? 

Selv om man blir invitert, betyr ikke det at man har rett til å kaste ut ungene ;) Her inviterer vi folk støtt og stadig - og ungene får altså bruke huset fritt, akkurat som vanlig, selv om vi har invitert folk på besøk. Folk VET vi har unger, så de velger selv om de vil komme eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg hadde ei venninne som skulle diktere hvor mitt barn skulle oppholde seg i sitt eget hjem så hadde jeg sagt kraftig i fra. 

Anonymkode: 5d600...14d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har tenåringer som normalt sett holder seg på egne rom på kveldstid uavhengig av om jeg har besøk eller ikke. 
Men de kan finne på å "plutselig" komme ned i stua og henge der litt. 
Noen ganger får tenåringene også besøk. Og besøket er så "husvarme" at de kan finne på å henge i kjøkkendelen av stua en liten stund mens de gjør klart det de skal ha med seg "til rommet" der de trekker seg tilbake. 
Dette gjør de helt uavhengig av om vi voksne er i stua, og om vi har besøk eller ikke. 
Men som regel betyr det bare at vi voksne får høre hva de snakker om. 

Slike besøk skjer også ganske spontant, og jeg nekter ikke resten av husstanden å ha besøk bare for at jeg har besøk. Da opplyser jeg om at jeg har besøk og bruker stua, så de må være andre steder. 

Mine tenåringer holder seg for øvrig mest mulig unna når vi voksne har besøk. De liker ikke når besøket stiller dem spørsmål og sånt... 

Anonymkode: f6190...a17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kommer ikke til å si noe, syns bare det virker som de har dårlige sosiale antenner. Jeg hadde i vert fall null interesse av å henge i stua når min mor hadde besøk av venninner da jeg var tenåring. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Kommer ikke til å si noe, syns bare det virker som de har dårlige sosiale antenner. Jeg hadde i vert fall null interesse av å henge i stua når min mor hadde besøk av venninner da jeg var tenåring. 

Men snakker du ikke med dem da?

Anonymkode: 71184...5e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Men snakker du ikke med dem da?

Anonymkode: 71184...5e5

Jo. Hvordan det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ta opp mors sexproblemer og begynnende overgangsalder så forvinner de nok kjapt.

Anonymkode: 349c1...255

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ts litt. Man snakker ikke like fritt med barn tilstede. 
Mine tenåringer forsvinner ut av stua om jeg har besøk. Men de kan jo godt være i stua om de vil. 

Anonymkode: cd9c6...a6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Skjønner ts litt. Man snakker ikke like fritt med barn tilstede. 
Mine tenåringer forsvinner ut av stua om jeg har besøk. Men de kan jo godt være i stua om de vil. 

Anonymkode: cd9c6...a6d

Det er nettopp det, blir for mye overfladisk og small talk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan forstå deg på en måte, men tenåringen bor jo der. Kan liksom ikke sende de på rommet heller. Kan jo treffes andre steder enn hjemme hos henne? Har du så mye å fortelle og snakke om som er krise at noen hører? 

Her i huset er de ulike.. En sitter her og lever sitt vante liv uavhengig av om jeg/far har besøk eller ei, andre forsvinner ut av syne så snart det kommer andre voksne inn døra. 

Jeg snakker fritt om det aller meste i stua eller på kjøkkenet etc.. Ungdommen lytter knapt når de skal, så de lytter nok minimalt når de ikke skal. 

Anonymkode: 49863...f20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...