AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #1 Skrevet 29. november 2023 Har brått fått ekstreme menssmerter, med kramper i magen, tak i ryggen og stråling i lårene. Jeg kan ikke ta Ibux, og Paracet lindrer bare 3 timer. Varmeflaske hadde ingen effekt. Noe annet jeg kan gjøre for å lindre? Anonymkode: d8b57...1fc
AnonymBruker Skrevet 30. november 2023 #2 Skrevet 30. november 2023 Kan du ta Naproxen? Paracet gjør ingenting for meg alene. Men naproxen + paracet hjelper en del. Og det må tas i det det begynner å gjøre vondt, gjerne FØR (om du alltid får smerter de første 2-3 dagene f.eks.). Ellers hjelper varmeflaske meg en del, men tar langt ifra alt. Skikkelig vonde menssmerter er det kun medikamenter som hjelper for meg. "Gå en tur" er et vanlig råd, men det er jo ikke så lett når man ligger i fosterstilling og vrir seg av smerte.. Anonymkode: 8f777...222
AnonymBruker Skrevet 30. november 2023 #3 Skrevet 30. november 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Kan du ta Naproxen? Paracet gjør ingenting for meg alene. Men naproxen + paracet hjelper en del. Og det må tas i det det begynner å gjøre vondt, gjerne FØR (om du alltid får smerter de første 2-3 dagene f.eks.). Ellers hjelper varmeflaske meg en del, men tar langt ifra alt. Skikkelig vonde menssmerter er det kun medikamenter som hjelper for meg. "Gå en tur" er et vanlig råd, men det er jo ikke så lett når man ligger i fosterstilling og vrir seg av smerte.. Anonymkode: 8f777...222 Takk for tips, skulle sikkert sagt det i første post, men kan ikke ta noen NSAIDS pga astma. Og dermed heller ikke Naproxen. Roet seg litt med en ekstra Paracet, så sov greit i natt. Kan ikke huske å ha hatt slike smerter tidligere, det minte en stund om fødsel. Satser på det bare er denne ene gangen da jeg har tatt celleprøve for en uke siden. Har hjulpet noe med doble Paracet i dag, men de holder bare noen timer før jeg må ha påfyll. ts Anonymkode: d8b57...1fc 1
AnonymBruker Skrevet 30. november 2023 #4 Skrevet 30. november 2023 Jeg har også sterke menssmerter og det eneste som tar det er Naproxen. Ingenting annet fjerner smerten etter min erfaring, men det er visse ting som lindrer: - å unne seg en "time-out" om du har mulighet. For meg blir det 2-3 dager hvor jeg ikke gjør så mye annet enn det jeg må. Resten av tiden tilbringes i sofaen, på gulvet, i dusjen eller i senga. Ro og hvile, hva enn det innebærer for deg lindrer. - En lang varm dusj eller bad. Varmt vann lindrer smerte - Varmeflaske på magen. - Visste typer urtete, samt å holde seg litt unna kaffe, alkohol, junk-food, sukker (ikke så lett det er jo ofte det man har lyst på) - Visse yoga-stillinger. Søk det opp på nett og prøv deg frem. Ikke sikkert yogaen i seg selv hjelper, men å holde hode og kropp "opptatt" med noen enkle, sakte bevegelser kan lindre - Hvile, hvile, hvile. Legg vekk tanker om at man må delta i hamserhjulet Man må ikke det. Bedre råd enn dette har jeg dessverre ikke. Men naproxen er min venn disse dagene. Anonymkode: 9dca4...d84
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå