AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #1 Del Skrevet 29. november 2023 Den inneholder: 1dl havregryn 2ss chiafrø 1 dl melk 1 dl yogurt naturell Med litt frukt som toppen kommer denne lunsjen på rundt 500kcal. Er ikke det litt mue kalorier i et måltid når man skal ned i vekt? Anonymkode: fcb7e...c88 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #2 Del Skrevet 29. november 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Den inneholder: 1dl havregryn 2ss chiafrø 1 dl melk 1 dl yogurt naturell Med litt frukt som toppen kommer denne lunsjen på rundt 500kcal. Er ikke det litt mue kalorier i et måltid når man skal ned i vekt? Anonymkode: fcb7e...c88 Umulig å svare på, spørsmålet er hva du spiser resten av dagen. Anonymkode: 58e16...cbb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #3 Del Skrevet 29. november 2023 Personlig hadde jeg aldri kastet bort 500kcal på noe slikt. Høres ikke særlig godt ut. Anonymkode: d5960...b95 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #4 Del Skrevet 29. november 2023 For meg blir 1dl havregryn veldig mye. Men min frokost er på 700kcal, jeg spiser bare 2 ganger om dagen og passer på å lage mat med masse protein og dett istedenfor karbohydrater. Anonymkode: 8684c...d13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #5 Del Skrevet 29. november 2023 Du kan droppe yoghurten og bruke skummetmelk istedet for helmelk. Bruke kalorifrie SUKR som sukker. Krydre heller med kanel enn bær/syltetøy Anonymkode: bfa16...429 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #6 Del Skrevet 29. november 2023 Off topic men «kjøleskapsgrøt» høres bare utrolig ekkelt ut. Høres ut som grøt som har tatt smak av det andre som er i kjøleskapet. Hva er galt med «chia-grøt»? Anonymkode: 78625...3d0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #7 Del Skrevet 29. november 2023 Overnight oats kan absolutt være en del av et sunt og variert kosthold! Jeg ville forsøkt å fått inn litt mer proteiner i frokosten, feks ved et godt proteintilskudd eller noe kesam (eller begge deler). Personlig bruker jeg (mann, 82 kg - trener styrke x 4 i uken) ca 60 gram havregryn, 2 ss chia, 1 1/2 scoop proteinpulver med sjokoladesmak, 2-3 ss kesam mager, litt kardemomme, kanel og salt, blander alt med melk. Spørs litt hva du får i deg resten av dagen, men fokuser på måltider med nok proteiner og spis deg sånn passelig mett. Unngå all småsnacksinga innimellom, med mindre det er grønnsaker eller frukt. Anonymkode: 5f2c1...405 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #8 Del Skrevet 29. november 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du kan droppe yoghurten og bruke skummetmelk istedet for helmelk. Bruke kalorifrie SUKR som sukker. Krydre heller med kanel enn bær/syltetøy Anonymkode: bfa16...429 Men ts var på jakt etter en sunn frokost. Da inngår verken junkfood eller ultraprosessert mat, som det du foreslår er. Ts: grøt er nok helt ok som frokost. Det samme vil en skive surdeigsbrød eller annet brød av høyere kvalitet enn det du får på en dagligvare, middagsrester eller en salat være. Sunn mat er enkelt og greit minst mulig prosessert mat, mat som regulerer vekt ned er helt vanlig mat, spist i lavere mengde kcal enn som kreves for å opprettholde vekt, og derfor ofte inneholdende mye mat av lav kaloridensitet (som grønnsaker). Anonymkode: ae137...399 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2023 #9 Del Skrevet 30. november 2023 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Den inneholder: 1dl havregryn 2ss chiafrø 1 dl melk 1 dl yogurt naturell Med litt frukt som toppen kommer denne lunsjen på rundt 500kcal. Er ikke det litt mue kalorier i et måltid når man skal ned i vekt? Anonymkode: fcb7e...c88 Hvor lang er et tau? Anonymkode: 5ac1f...fc9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå