Gå til innhold

Toåring som tar på seg selv; hvordan veilede?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lest meg opp og vet at barn begynner å utforske kroppen tidlig, men skal innrømme at jeg ble litt paff når toåringen min viser tegn til en slags onani (tror jeg da).

Hun har begynt å presse eller gni enkelte gjenstander mot skrittet (hun bruker bleie) og havner i en slags transe hvor hun liksom glir inn i sin egen verden. Dette gjør hun foran meg. Er litt usikker på hvordan jeg skal reagere når hun er så liten.

Skal jeg si at det er noe man gjør når man er alene? Hun er jo bare to og er sjelden alene. Hun har aldri vært flink til å leke selv og skal alltid ha med en av oss.

Det føles også litt rart og bare sitte der og ikke si eller gjøre noe. Tips?

Anonymkode: 3bcf3...0ce

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lat som ingenting. Hun vet ikke hva hun gjør. Og hun gjør ikke noe galt. 

• Liker 14
Skrevet

Jeg synes ikke du skal si noe som helst, la det gå sin gang og det "går over". 

Anonymkode: f441c...ff2

• Liker 3
Skrevet

Det er HELT normalt. Jeg gjorde det da jeg var liten. Jeg var mer bevisst på forskjell på gutter og jenter, det var en annerledes følelse. Da blir man litt nysgjerrig og vil utforske hvorfor, føle seg frem osv. Jeg har ikke noe unormalt forhold til onani. Utforske er en del av livet.

La henne gjøre det, men du kan jo sette litt grenser om det er blant folk og offentligheten. Si at det er noe man gjør f.eks hjemme, alene 😊

Anonymkode: 94dd9...401

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg ville begynt å sette ord på det, for hun må lære at man gjør det bare for seg selv (ikke i bhg eller i butikken). Du kan bare si at når du vil ta på tissen din så går du på rommet/badet og gjør det alene. Og på et eller annet tidspunkt må du putte inn at hun må vaske hender etterpå. 

Anonymkode: 480bb...38c

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 29.11.2023 den 21.52):

Jeg har lest meg opp og vet at barn begynner å utforske kroppen tidlig, men skal innrømme at jeg ble litt paff når toåringen min viser tegn til en slags onani (tror jeg da).

Hun har begynt å presse eller gni enkelte gjenstander mot skrittet (hun bruker bleie) og havner i en slags transe hvor hun liksom glir inn i sin egen verden. Dette gjør hun foran meg. Er litt usikker på hvordan jeg skal reagere når hun er så liten.

Skal jeg si at det er noe man gjør når man er alene? Hun er jo bare to og er sjelden alene. Hun har aldri vært flink til å leke selv og skal alltid ha med en av oss.

jeg sier til min 3 åring at vi kan gjøre slikt når vi er på badet eller på rommet vårt. men på stua , kjøkken og andre plasser hvor det er folk så tar vi oss ikke slik på tissen

• Liker 2
Skrevet

Aldri opplevd med mine gutter og de er nå 8 og 10 år

Ynker han seg, typ orgasme, eller hvordan vet du at han onanerer? 

Anonymkode: c53a6...dd1

• Liker 1
Skrevet

Sikker på at hun ikke har ubehag nedentil, og det er derfor hun gjør det?

Anonymkode: 07bc2...ea7

Skrevet

🤮

Anonymkode: e8ebb...d87

Skrevet
6 hours ago, AnonymBruker said:

Hun, les hi en gang til.

Anonymkode: f8a22...d0a

Skrevet

Overse det. Ikke noe å bry seg om eller kommentere i det hele tatt

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Ikke TS, men hadde en lillesøster som gjorde det samme og opplyste om at det var fordi det var "sånn god kløe". Opplevde sjøl i tidlig barneskolealder noe jeg seinere skjønnte var orgasme på lekeapparatene i skolegården. 

Anonymkode: 74159...1d3

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

🤮

Anonymkode: e8ebb...d87

Lille venn, dette er et forum for voksne. Gå og legg deg, er du snill.

Anonymkode: bd4cc...139

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 29.11.2023 den 21.52):

Da vårt barn var 3 år så sa jeg "Det der gjør man når man er alene, så jeg går ut så du kan fortsette :) " (gutt)

LItt for å vise at voksne ikke har noe der å gjøre når barn er i denne verden og vise at dette gjør man alene, uten å skamme barnet. 

Anonymkode: 426da...a80

• Liker 1
Skrevet

Jobba i barnehage i mange år, ganske vanlig det her. Vi pleide å si at det er sånn man gjør når man er alene men ikke foran andre 😅

Anonymkode: 02ff6...57b

Skrevet

Når barna våre begynte å utforske kroppen sin, så snakket vi med de og forklarte at dette er noe man gjør når man er alene (på rommet sitt) og ikke når man er sammen med andre eller foran andre.  

Skrevet

Hun utforsker kroppen sin. 😊 hun onanerer ikke da hun forsatte er liten så følges det nok litt rart å ha en tiss hun vet det er noe mellom beina der og det er litt merkelig. 

Bare å se bort ifra det hun gjør da det ikke er noe galt i å utforske kroppen sin. Er egentlig veldig sunt.

Når jeg tok av barnet bleien og hun da pleide å ta på tissen sin så sa jeg tar du deg på tissen vi må smøre rompa og tissen med krem. 

Anonymkode: 0ce96...470

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...