Gå til innhold

Kjøpte bare mat til meg og min datter

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Barnet mitt sov hos broren min og hans familie i helgen pga jeg var bortreist. Før jeg hentet henne dro jeg innom mc'ern og kjøpte middag til meg og henne. Dette var fordi jeg kom tidligere enn det jeg sa, og en god stund før middagstid. Jeg hadde tenkt at vi skulle spise dette i bilen på vei hjem. Da jeg kom holdt de på å pynte pepperkaker som de hadde bakt, så datteren min hadde ikke pakket ferdig. Hun skulke også ha med pepperkakene sine hjem, så vi kunne ikke dra med en gang.

Derfor så tok jeg med middagen inn slik at vi spiste der. Broren min har reagert på dette i etterkant , og mente det var smålig og at jeg kunne hørt med de. De har tre barn, og disse ble litt lei seg/frustrert over at vi drakk brus og spiste burger osv. De er 2,4 og 6.år. jeg mener at de burde tåle dette, og jeg har dessuten veldig dårlig råd og ikke råd til å kjøpe til flere. Broren min mener dette er et dårlig argument, da de mener de heller kunne ha laget middag tidligere slik at alle kunne spist sammen. 

Var dette virkelig så rart å gjøre?

Anonymkode: f29fe...4ab

Ja det var dårlig gjort... Din datter var der hele helgen, du kunne kjøpt med en liten meny hver til barna eller spist etterpå!

Anonymkode: 8e3b4...970

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, det var en rar ting å gjøre. Dårlig gjort å sitte å friste små barn med burger og brus uten å ha med til dem også. Skjønner at broren din reagerte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sannhetsøkende skrev (9 timer siden):

Så ille var det ikke. Opplevd noe av det samme selv, at noen har vært så frekke og ikke tilby eller ta mye fra meg. Også som liten. Men nå lever vi i en tid hvor alt er fryktelig galt. 

Ts må tåle svar ja...? Men dere må også tåle å høre at dere ser veldig selvgode og smålige ut. Må sikkert trå på eggeskall.  nær dere

Ja alle kan gjøre noe litt lite gjennomtenkt. Men her hadde ts fått barnevakt. Jeg hadde kjøpt mat til ungene i stedet for meg selv. 

Og om man er så sliten at man går på en sånn blemme så kan man stoppe opplitt når ungene protesterer og tenke oi vent. Jeg skylder broderen en takk og Ungene vil ha min mat. Og så deler man maten sin mellom ungene og så tar man opp litt frukt og selv spiser en banan. Man setter ungene først. Mange ganger jeg ikke har spist men har gitt maten til ungene i stedet. 🤷

Men jeg forstår også at noen ganger så går man rett på trynet og gjør en feil. Alle gjør det i blant. Jeg mener bare at man lærer av det, og det er lov å stoppe opp og tenke. Mens ts lagde en tråd der hun åpenbart ikke tenker hun gjorde en bommert.. 😅 

Anonymkode: 2a842...271

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lillevill skrev (3 timer siden):

🙈 Har ikke macern burgere til 25 kroner stykk? 🙈

Dette var skikkelig dårlig tenkt helt ærlig. Komme på døra med macdonalds og så ikke gi dem noe? Ikke rart de blir skuffet.

Bare å ta det til seg og tenke litt lengre neste gang. Alle tråkker i salaten noen ganger. Bare å si åj ja. Det var dumt, beklager. Neste gang har vi med burgere. ☺️👍

Nå teller helheten en del. Ts kan være verdens beste ellers. Og de barna hadde ikke vondt av å oppleve dette. Hadde de vært fattige og sultne hadde det vært noe helt annet. 

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ja alle kan gjøre noe litt lite gjennomtenkt. Men her hadde ts fått barnevakt. Jeg hadde kjøpt mat til ungene i stedet for meg selv. 

Og om man er så sliten at man går på en sånn blemme så kan man stoppe opplitt når ungene protesterer og tenke oi vent. Jeg skylder broderen en takk og Ungene vil ha min mat. Og så deler man maten sin mellom ungene og så tar man opp litt frukt og selv spiser en banan. Man setter ungene først. Mange ganger jeg ikke har spist men har gitt maten til ungene i stedet. 🤷

Men jeg forstår også at noen ganger så går man rett på trynet og gjør en feil. Alle gjør det i blant. Jeg mener bare at man lærer av det, og det er lov å stoppe opp og tenke. Mens ts lagde en tråd der hun åpenbart ikke tenker hun gjorde en bommert.. 😅 

Anonymkode: 2a842...271

At hun lager en tråd om det betyr ikke at alle må trøkke henne enda lenger ned. Noen her er jo virkelig dramatiske. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har nok ikke verdens største selvinnsikt og empati TS, jeg hadde aldri gjort det du gjorde, barn blir lett fristet av at andre barn spiser noe godt...skjønner du ikke det ? 

Anonymkode: cbe44...6e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Poteter, kjøtt, salat og ost er ikke noe du vil ha i hus? Ja, potetene er frityrstekt, og det er ikke det sunneste, men det gjør det ikke til søppel likevel. 

Anonymkode: 110b3...563

MøkkDonalds er junk, ferdig snakka. Potetene er mer enn friterte...de er tilsatt ting. Osten er av lav kvalitet, samme med burgerbrødet. Dressingen er dårlig. Kjøttet også.

Du fremstiller det helt feil.

En bedre burger: Du baker burgerbrødet selv, kvernet kjøttet, lager dressingen selv, skjærer opp grønnsakene selv. Bruker for eks ovnstekte poteter til. Men en burger alene er så mye kalorier at den er nok :) 

At foreldre utsetter barna sine for MøkkDonalds er en katastrofe, da er man ikke skikket til å ha barn.

Anonymkode: c925d...e07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...