Gå til innhold

Kjøpte bare mat til meg og min datter

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja, dette var rart. Jeg håper du tuller. Skjønner godt at han reagerte på det. 

Anonymkode: f4ff2...b78

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

TS, skjønner du bedre broren din sitt perspektiv nå, og har du bedt ham om unnskyldning?

Anonymkode: 12556...6a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mat fra mc donalds lukter veldig mye, selvfølgelig vil alle ha. For ikke å snakke om at de må sitte igjen med matlukten etter at du har dratt. Jeg syntes du burde dratt innom macern etter at du hadde hentet barnet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sannhetsøkende skrev (12 timer siden):

Herlighet! Det var da makan til hvordan dere  selvgode hylekoret skulle ta av. Ro dere fot helv#te ned! Har dere aldri gjort noe "galt" selv? Hvis man skal skamme seg av sånt, eller føle seg som er elendig menneske for noe så lite, så skjønner jeg godt hvorfor det er krig I verden. 

Syns broren din kan komme seg over dette. Når ble denne broren din født? Han må være veldig ung for å tåle så inderlig lite. Dette var ikke noe å snakke om da jeg var liten. Såklart barn vil spise McDonald's de også, og at DE syns det var dårlig at dere spiste mat foran dem, uten at de fikk.  Men så kan din snowflake av en bror kanskje forklare dem situasjon også. Sånn er det noen ganger. Håper virkelig ikke at den reaksjon gjør skade på barna. Barn skal tross alt lære. De får ikke som de vil hele tiden. Du var ikke klar over at de bakte heller. Trodde jo dere skulle dra med en gang. Til neste gang så vent til dere har dratt med å bestille noe mat. Så får de andre jobbe med seg selv og komme seg over dette nå. Du har vel vært snill ellers? Håper det teller noe for dem. Alle kan gjøre litt feil innimellom. Til og med hylekoret på KG kan det. Selv om de snakker som de er uten feil selv. Vi vet jo at ingen er det😂 

Dette er ikke verden ende! 

Ingen som har skrevet at dette er verdens ende. Ts stiller et direkte spørsmål: var dette rart av meg, og flertallet svarer at ja dette var rart. Alle forstår at barna kommer over det, faren deres og, det er ikke det som er spørsmålet!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Barnet mitt sov hos broren min og hans familie i helgen pga jeg var bortreist. Før jeg hentet henne dro jeg innom mc'ern og kjøpte middag til meg og henne. Dette var fordi jeg kom tidligere enn det jeg sa, og en god stund før middagstid. Jeg hadde tenkt at vi skulle spise dette i bilen på vei hjem. Da jeg kom holdt de på å pynte pepperkaker som de hadde bakt, så datteren min hadde ikke pakket ferdig. Hun skulke også ha med pepperkakene sine hjem, så vi kunne ikke dra med en gang.

Derfor så tok jeg med middagen inn slik at vi spiste der. Broren min har reagert på dette i etterkant , og mente det var smålig og at jeg kunne hørt med de. De har tre barn, og disse ble litt lei seg/frustrert over at vi drakk brus og spiste burger osv. De er 2,4 og 6.år. jeg mener at de burde tåle dette, og jeg har dessuten veldig dårlig råd og ikke råd til å kjøpe til flere. Broren min mener dette er et dårlig argument, da de mener de heller kunne ha laget middag tidligere slik at alle kunne spist sammen. 

Var dette virkelig så rart å gjøre?

Anonymkode: f29fe...4ab

Vel, ja, det var litt synd for de andre barna og se dere spise burgere og drikke brus uten at de fikk. 

Du kan svare din bror at du burde ha tenkt på det og vist hensyn. At det vil du tenke på neste gang. Si at han har rett. Det er jo og hyggelig av deg å kunne gi litt, siden de passet datteren din i helgen.

Når du har dårlig råd og ikke ville kjøpe til alle, kunne du ha ventet til dere kom i bilen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sannhetsøkende skrev (10 minutter siden):

Heller mangel på sosiale antenner enn å være så smålig og lettkrenka. Dere vet ingenting om hvordan ts er ellers, ei heller broren hennes. Denne saken er noe man kommer seg over. Gjør man ikke det så er det hjelp å få. 

Dere alle som syter her inne har gjort feil dere også. Ikke påstå noe annet. Deilig å kaste den første sten si. 

Den der «dere har også gjort feil» er så utrolig teit! Ja, det har vi nok. Men ikke denne feilen som det faktisk var snakk om. Og jepp, ser ut som du har valgt å ha dårlige sosiale antenner. Og at broren er smålig og lettkrenka? Syns han virker super! Han ville lage middag også, ordner med pepperkakestund for niesen, hatt henne på overnatting. Sikker på han er smålig? 

Anonymkode: 2b396...fe2

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sannhetsøkende skrev (12 timer siden):

Herlighet! Det var da makan til hvordan dere  selvgode hylekoret skulle ta av. Ro dere fot helv#te ned! Har dere aldri gjort noe "galt" selv? Hvis man skal skamme seg av sånt, eller føle seg som er elendig menneske for noe så lite, så skjønner jeg godt hvorfor det er krig I verden. 

Syns broren din kan komme seg over dette. Når ble denne broren din født? Han må være veldig ung for å tåle så inderlig lite. Dette var ikke noe å snakke om da jeg var liten. Såklart barn vil spise McDonald's de også, og at DE syns det var dårlig at dere spiste mat foran dem, uten at de fikk.  Men så kan din snowflake av en bror kanskje forklare dem situasjon også. Sånn er det noen ganger. Håper virkelig ikke at den reaksjon gjør skade på barna. Barn skal tross alt lære. De får ikke som de vil hele tiden. Du var ikke klar over at de bakte heller. Trodde jo dere skulle dra med en gang. Til neste gang så vent til dere har dratt med å bestille noe mat. Så får de andre jobbe med seg selv og komme seg over dette nå. Du har vel vært snill ellers? Håper det teller noe for dem. Alle kan gjøre litt feil innimellom. Til og med hylekoret på KG kan det. Selv om de snakker som de er uten feil selv. Vi vet jo at ingen er det😂 

Dette er ikke verden ende! 

For å bruke dine ord, det handler for helv»ette ikke om å tåle, det handler om at ta har dårlig folkeskikk!

Man er ikke en selvgod idiot bare fordi man ser at det ble utrolig rart å trøkke i seg foran resten. Enten burde ts sagt nei til pepperkakebaking eller spist kald mat på vei hjem! Og joda, driti på draget har jeg gjort mange ganger, men dette er et spørsmål ts kom med, da bør hun tåle svar. 

Anonymkode: 3422c...c21

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var jo bare bra, du slapp å utsette andre for søppelmat.

Så om jeg var din bror ville jeg vært glad for at du IKKE tok med mat til oss :) Men spis gjerne selv, utendørs eller i bilen din. For MøkkDonalds lukten vil jeg ikke ha inne hos meg.

Sjokker over de andre kommentarene her, som er bare syting.

Anonymkode: c925d...e07

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommentarene her er jo helt ville 😂😂 Ja, litt kjipt at en 2 åring ikke også fikk brus da...i guess? Men der var da svært så aggressive folk her inne ble. 

Folk på KG spiser jo AAAAALDRI på Maccern, spiser bare knekkebrød og hjemmebakt brød. Burger og brus "er ikke mat" og ja at mulig annet folk her hyler ustanselig. Men plutselig er det en DØDSSSYND å ikke bjuda på burger og brus til en haug med småunger. 

Forøvrig føler jeg at det var en tråd om akkurat samme greia for noen år tilbake? Noen som husker? Sitter trollfarmen her bare å resirkulerer tråder?

Anonymkode: ac4fd...80e

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Kan dette være sant? 

Anonymkode: b7e43...0e8

Nei. 

Jeg ser ikke for meg at noen voksne kunne vært så korttenkt og kjipe. De fleste småunger ville synes at det var en urettferdig og kjip løsning. 

Barna våre som er under ti har allerede i flere år nå kunnet dette med at er det ikke nok til å dele så drar du det ikke med deg heller. Om det gjelder snop, mat, leker osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

visp skrev (12 timer siden):

Gjort er gjort og spist er spist. Familien kommer seg nok over dette. Du hadde ikke planlagt å måtte spise det foran alle. Er virkelig McDonalds så veldig populært blant unger? 

Hva om ts hadde med en levergryte.... like fælt da?

Ja, selvfølgelig er plasser som McDonald’s og Burger King populært blant barn flest. Det var de også da jeg var ung, men du er kanskje en del år eldre enn meg, og dermed ikke fått med deg populariteten? Men det er altså veldig populært😊

Det er veldig kjipt å ta med mat og spise foran andre, har man vanlig folkeskikk gjør man ikke dette. Det er smålig, og jeg skjønner ikke hvordan mennesker kan være så selvsentrert at de gjør sånne ting og tenker at det er greit. Tipper ts ville tenk helt annerledes rundt det, om det var broren som dro med seg McDonald’s hjem til henne, kun for seg selv og barna sine. Ekstra flaut er det jo fordi barne til ts hadde vært på overnatting hos broren, fordi ts var bortreist. Snakk om å være smålig og korttenkt, så jet har stor forståelse for at broren snakket til ts i etterkant. Håper ts la seg langflat, men tviler egentlig siden hun virker å ikke forstå poenget (i og med at hun opprettet denne tråden).

Og ja, om det så var levergryte (skjønner ikke helt hvorfor du drar inn det?), så tilbyr man å dele maten når man tar det med inn til andre for å spise. 

Anonymkode: 921d3...6cc

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Kommentarene her er jo helt ville 😂😂 Ja, litt kjipt at en 2 åring ikke også fikk brus da...i guess? Men der var da svært så aggressive folk her inne ble. 

Folk på KG spiser jo AAAAALDRI på Maccern, spiser bare knekkebrød og hjemmebakt brød. Burger og brus "er ikke mat" og ja at mulig annet folk her hyler ustanselig. Men plutselig er det en DØDSSSYND å ikke bjuda på burger og brus til en haug med småunger. 

Forøvrig føler jeg at det var en tråd om akkurat samme greia for noen år tilbake? Noen som husker? Sitter trollfarmen her bare å resirkulerer tråder?

Anonymkode: ac4fd...80e

Joda, spiser det og mye annet jeg. Det jeg reagerer på er å ta med take away inn til andre å så kun være de eneste som får. Det normale er å ringe bort, hei vi tenkte bestille noe på veg hjem, skal dere ha noe? Evt spise alene i bilen. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Den der «dere har også gjort feil» er så utrolig teit! Ja, det har vi nok. Men ikke denne feilen som det faktisk var snakk om. Og jepp, ser ut som du har valgt å ha dårlige sosiale antenner. Og at broren er smålig og lettkrenka? Syns han virker super! Han ville lage middag også, ordner med pepperkakestund for niesen, hatt henne på overnatting. Sikker på han er smålig? 

Joda, du har gjort galt som sikkert har blitt snakket om bak ryggen din. Såklart jeg bruker den du har gjort noe galt du også. For det er jo sant. Men du tåler ikke å høre det. Denne saken her er lite å lage krig for. Det er faktisk helt sykt hvordan dere skaper dere. Skam dere!

AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

For å bruke dine ord, det handler for helv»ette ikke om å tåle, det handler om at ta har dårlig folkeskikk!

Man er ikke en selvgod idiot bare fordi man ser at det ble utrolig rart å trøkke i seg foran resten. Enten burde ts sagt nei til pepperkakebaking eller spist kald mat på vei hjem! Og joda, driti på draget har jeg gjort mange ganger, men dette er et spørsmål ts kom med, da bør hun tåle svar. 

For å bruke mine ord? Det du sier er at dere ikke tåler noe så lite og må lage er helvete? Dette skal ikke glemmes, ei heller tilgis? Ja, dette er smålig og sier masse om dere. Så ille var det ikke. Opplevd noe av det samme selv, at noen har vært så frekke og ikke tilby eller ta mye fra meg. Også som liten. Men nå lever vi i en tid hvor alt er fryktelig galt. 

Ts må tåle svar ja...? Men dere må også tåle å høre at dere ser veldig selvgode og smålige ut. Må sikkert trå på eggeskall.  nær dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sannhetsøkende skrev (3 minutter siden):

Joda, du har gjort galt som sikkert har blitt snakket om bak ryggen din. Såklart jeg bruker den du har gjort noe galt du også. For det er jo sant. Men du tåler ikke å høre det. Denne saken her er lite å lage krig for. Det er faktisk helt sykt hvordan dere skaper dere. Skam dere!

For å bruke mine ord? Det du sier er at dere ikke tåler noe så lite og må lage er helvete? Dette skal ikke glemmes, ei heller tilgis? Ja, dette er smålig og sier masse om dere. Så ille var det ikke. Opplevd noe av det samme selv, at noen har vært så frekke og ikke tilby eller ta mye fra meg. Også som liten. Men nå lever vi i en tid hvor alt er fryktelig galt. 

Ts må tåle svar ja...? Men dere må også tåle å høre at dere ser veldig selvgode og smålige ut. Må sikkert trå på eggeskall.  nær dere.

I alle dager… jeg tror ikke du skjønte hva jeg skulle frem til. Alle har gjort noe galt, men nå er det nå slik at det er en konkret handling  blir diskutert. Da er det jo helt ulogisk å dra inn om jeg har gjort noe galt og blitt pratet om? Det har helt sikkert blitt gjort, men det har altså ikke relevans for denne saken. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Barnet mitt sov hos broren min og hans familie i helgen pga jeg var bortreist. Før jeg hentet henne dro jeg innom mc'ern og kjøpte middag til meg og henne. Dette var fordi jeg kom tidligere enn det jeg sa, og en god stund før middagstid. Jeg hadde tenkt at vi skulle spise dette i bilen på vei hjem. Da jeg kom holdt de på å pynte pepperkaker som de hadde bakt, så datteren min hadde ikke pakket ferdig. Hun skulke også ha med pepperkakene sine hjem, så vi kunne ikke dra med en gang.

Derfor så tok jeg med middagen inn slik at vi spiste der. Broren min har reagert på dette i etterkant , og mente det var smålig og at jeg kunne hørt med de. De har tre barn, og disse ble litt lei seg/frustrert over at vi drakk brus og spiste burger osv. De er 2,4 og 6.år. jeg mener at de burde tåle dette, og jeg har dessuten veldig dårlig råd og ikke råd til å kjøpe til flere. Broren min mener dette er et dårlig argument, da de mener de heller kunne ha laget middag tidligere slik at alle kunne spist sammen. 

Var dette virkelig så rart å gjøre?

Anonymkode: f29fe...4ab

Ja det er veldig spesielt. Ville aldri gjort noe sånt mot mine tantebarn. Kunne ikke falt meg inn en gang. Da hadde man heller reist innom der på veien hjem

Anonymkode: 034fe...c7e

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

I alle dager… jeg tror ikke du skjønte hva jeg skulle frem til. Alle har gjort noe galt, men nå er det nå slik at det er en konkret handling  blir diskutert. Da er det jo helt ulogisk å dra inn om jeg har gjort noe galt og blitt pratet om? Det har helt sikkert blitt gjort, men det har altså ikke relevans for denne saken. 

Syns du ikke selv flere av dere overreagerer her? Dere snakker som om barna skal får traumer her. Barn har aldri vondt av å lære at de ikke alltid får. De sultet ikke akkurat de barna. De har det godt. De baker og får det de trenger. Ikke alle som får det. Ts vet jo at hun ikke skal gjøre det igjen, men hun har ikke all verden og maten måtte spises. Kaster ikke maten heller, bare fordi noen mener dette er så feil. 

Dette er diskusjonsforum, så alle her må tåle motsvar. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sannhetsøkende skrev (4 minutter siden):

Syns du ikke selv flere av dere overreagerer her? Dere snakker som om barna skal får traumer her. Barn har aldri vondt av å lære at de ikke alltid får. De sultet ikke akkurat de barna. De har det godt. De baker og får det de trenger. Ikke alle som får det. Ts vet jo at hun ikke skal gjøre det igjen, men hun har ikke all verden og maten måtte spises. Kaster ikke maten heller, bare fordi noen mener dette er så feil. 

Dette er diskusjonsforum, så alle her må tåle motsvar. 

Har ikke lest alt, og vet ikke hvem av alle «derene» du mener. Vi er tross alt en del enkeltindivider her, ikke en Dere- masse. Men dersom noen har skrevet at barna får traumer av dette, så vil jeg si at vedkommende overreager, ja. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Ja det er veldig spesielt. Ville aldri gjort noe sånt mot mine tantebarn. Kunne ikke falt meg inn en gang. Da hadde man heller reist innom der på veien hjem

Anonymkode: 034fe...c7e

Hva er det TS gjør mot sine tantebarn?

Hva er dette for en gal forestilling alle svarene her har, man må jo ikke kjøpe mat til andre. Dette var jo også familie, da er normere noe slakkere enn hos andre.

Broren skal jo være glad TS ikke tok med søppelmaten. Vær heller takknemlig for det! Tenk på barnas beste, det er IKKE å spise mat fra MøkkDonalds!

Anonymkode: c925d...e07

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har ikke lest alt, og vet ikke hvem av alle «derene» du mener. Vi er tross alt en del enkeltindivider her, ikke en Dere- masse. Men dersom noen har skrevet at barna får traumer av dette, så vil jeg si at vedkommende overreager, ja. 

Da burde du aldri hatt barn. Seriøst!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...