Gå til innhold

Dere med alkoholiserte foreldre.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Dere som har fortalt her I tråden, hvor gamle er dere? Jeg skrev et lengre svar lengre oppe, og jeg var født i 1980, så jeg vokste opp i 1980årene. Og jeg har lest mange lignende historier, og mange av dem er fra 80tallet.

Anonymkode: dde9c...140

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Både mamma og pappa drakk. Men mamma skjulte det, og drakk ikke mye bare litt hver dag.

De ble skilt da jeg var 7 år. Måtte være hos pappa en dag i uken og annenhver helg. Det gikk forsåvidt greit, men var rotete og han hadde ikke alltid mat i huset.

Alle var sure på ham, så jeg gikk i forsvarsmodus. Han var ikke slem mot meg. Men det var alltid noe rot og tull med ham. Leide leiligheter han hadde ødelagt og hvor vi ble prøvd ansvarlig.

Det skjedde flere ganger i voksen alder også. 

Nå ringer han innimellom og ber om penger, men jeg har blokkert ham, så  hører kun på talemeldinger. Han er alltid full når han ringer. Jeg er ufør med minstesats og meget lav fungering, så jeg har ikke mulighet til å hjelpe. Det var alltid mannen min som måtte hjelpe ham, og jeg ble redd det skulle gå ut over vår relasjon. Jeg var også redd han skulle havne i narkotikagjeld og at det kunne være farlig for barna mine.

Saksbehandleren hans ringte meg og anbefalte meg å melde meg av som pårørende, slik at kommunen kunne ta over.

Så jeg måtte ta et valg, og kuttet kontakten. 

Jeg har dårlig samvittighet for det hver dag, men jeg vet det er det rette.

Anonymkode: 599bb...64f

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Både mamma og pappa drakk. Men mamma skjulte det, og drakk ikke mye bare litt hver dag.

De ble skilt da jeg var 7 år. Måtte være hos pappa en dag i uken og annenhver helg. Det gikk forsåvidt greit, men var rotete og han hadde ikke alltid mat i huset.

Alle var sure på ham, så jeg gikk i forsvarsmodus. Han var ikke slem mot meg. Men det var alltid noe rot og tull med ham. Leide leiligheter han hadde ødelagt og hvor vi ble prøvd ansvarlig.

Det skjedde flere ganger i voksen alder også. 

Nå ringer han innimellom og ber om penger, men jeg har blokkert ham, så  hører kun på talemeldinger. Han er alltid full når han ringer. Jeg er ufør med minstesats og meget lav fungering, så jeg har ikke mulighet til å hjelpe. Det var alltid mannen min som måtte hjelpe ham, og jeg ble redd det skulle gå ut over vår relasjon. Jeg var også redd han skulle havne i narkotikagjeld og at det kunne være farlig for barna mine.

Saksbehandleren hans ringte meg og anbefalte meg å melde meg av som pårørende, slik at kommunen kunne ta over.

Så jeg måtte ta et valg, og kuttet kontakten. 

Jeg har dårlig samvittighet for det hver dag, men jeg vet det er det rette.

Anonymkode: 599bb...64f

Så vondt å lese. Du tok et fantastisk modig og godt valg ❤️

Anonymkode: a2aa4...ab5

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...