AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #1 Skrevet 29. november 2023 Vi har nettopp flyttet. To voksne. Vi har tatt med oss alle møblene fra den gamle leiligheten. Så den nye er bortimot likt møblert. Men her er det rare: I den gamle leiligheten var det veldig mye støv. Når vi tørket støv, gikk det ikke mange timene (føltes som minutter) før alt var støvete igjen. I den nye leiligheten er det nesten ikke støv. Holder fint å tørk støv en gang i uka, og da er det nesten ikke synlig. I den gamle var det grått av støv allerede etter 1 dag. Så vi har de samme møblene, vi er de samme menneskene, har de samme klærne. Type oppvarming og ventilasjon er det samme i begge leilighetene. Finnes det en logisk forklaring? Anonymkode: 5c805...61e
AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #2 Skrevet 29. november 2023 Ja trekk og isolasjon har mye å si. Jeg bodde et sted hvor jeg tørket støv hver 10 dag eller noe, nå bor jeg i gammelt hus som trekker en del og jeg må tørke støv helst annehver dag. Ventet en gang en uke, og det så ut som det hadde gått 2 mnd.. Anonymkode: 18a96...096
AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #3 Skrevet 29. november 2023 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Ja trekk og isolasjon har mye å si. Jeg bodde et sted hvor jeg tørket støv hver 10 dag eller noe, nå bor jeg i gammelt hus som trekker en del og jeg må tørke støv helst annehver dag. Ventet en gang en uke, og det så ut som det hadde gått 2 mnd.. Anonymkode: 18a96...096 Så det kan være forklaringen. Det var mer trekkfullt i den gamle leiligheten. -ts- Anonymkode: 5c805...61e
AnonymBruker Skrevet 30. november 2023 #4 Skrevet 30. november 2023 Jeg vil påstå at den med mye støv var den sunneste for det er ikke bra med for tette hus. Uøkonomisk ja, men sunnere. Anonymkode: a253a...774 3
AnonymBruker Skrevet 30. november 2023 #5 Skrevet 30. november 2023 Det er ikke så veldig rart. Utemiljø har mye å si for hvor støvete det blir inne. Støv utenfra kommer inn via ventiler og når dere lufter. Den gamle leiligheten min hadde soverommet ut mot en ganske trafikkert vei, og det ble ekstremt støvete der, kontra resten av leiligheten som hadde vinduer andre veien. Anonymkode: cbfd4...b6a
AnonymBruker Skrevet 30. november 2023 #6 Skrevet 30. november 2023 Soverommet vårt blir fort støvete, for der har vi ofte vinduene åpne og de vender ut mot en trafikkert vei. Støyskjermen i mellom funker bare på støy, mao. Resten av huset holder seg levbart en uke. Anonymkode: 1c610...1d3 1
AnonymBruker Skrevet 30. november 2023 #7 Skrevet 30. november 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg vil påstå at den med mye støv var den sunneste for det er ikke bra med for tette hus. Uøkonomisk ja, men sunnere. Anonymkode: a253a...774 Vi har balansert ventilasjon, listen er mye renere og friskere i forhold til der vi bodde før med mye støv. Anonymkode: f2723...4f3
AnonymBruker Skrevet 30. november 2023 #8 Skrevet 30. november 2023 Ofte kan man se at det støves ulikt også. I vår gamle stue ble det ikke et tynt støvlag overalt, men derimot noen store hybelkaniner to bestemte steder. Her vi bor nå får vi ikke hybelkaniner, men derimot et tynt støvlag over alt. Anonymkode: c8224...03d 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå