Gå til innhold

Typen nekter å rydde etter seg.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Han gjør mye mer enn hva du gjør så du har absolutt ingen rett til å klage.

Høres ut som dere ikke har unger engang? Hvor lang tid tar det per dag i snitt å holde ett hjem ved like uten barn? 20 min? 30? Du vasker ikke huset flere timer hver dag, og i hvert fall ikke i 8 timer! Og du bor jo der også, ikke bare han, du måtte gjort husarbeid om du bodde alene også!

Det er trist du har ME og jeg kan ikke vite hvordan du har det selvklart, men jeg syns du ikke bare burde vaske huset, men du  burde lage mat til han OG rydde etter han også, du gjør alt for lite til å klage over noe som helst. Fyren jobber 8 timer og pusser opp huset etter jobb også klager du over at du må kaste noen tomflasker oppi en pose?

Du klager over at du ikke blir hørt og ikke føler deg respektert. Fyren din jobber 10 ganger mer enn deg, hører og respekterer du han?! Hvor respektert tror du han føler seg når han jobber seg i hjel og du syter over noen brødsmuler? Er du klar over hvor dritt han føler seg når han gir partneren sin ALT og får bare barnslige respektløse handlinger i retur?

La mannen komme hjem til ett varmt måltid, så kysser du han og takker han for jobben han gjør, så tar du oppvasken etterpå så han får slappe av.

Du er ekstremt heldig og bortskjemt. Slutt å være så respektløs og fokuser på å bli en bedre partner, sola sirkler ikke rundt deg!

Slutt å tenke på hvordan han får deg til å føle i 2 sek, så setter du deg ned å tenker på hvordan du får han til å føle i stedet, det er det en partner gjør.

Anonymkode: 86ae2...185

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Høres ut som dere ikke har unger engang? Hvor lang tid tar det per dag i snitt å holde ett hjem ved like uten barn? 20 min? 30? Du vasker ikke huset flere timer hver dag, og i hvert fall ikke i 8 timer! Og du bor jo der også, ikke bare han, du måtte gjort husarbeid om du bodde alene også!

Det er trist du har ME og jeg kan ikke vite hvordan du har det selvklart, men jeg syns du ikke bare burde vaske huset, men du  burde lage mat til han OG rydde etter han også, du gjør alt for lite til å klage over noe som helst. Fyren jobber 8 timer og pusser opp huset etter jobb også klager du over at du må kaste noen tomflasker oppi en pose?

Du klager over at du ikke blir hørt og ikke føler deg respektert. Fyren din jobber 10 ganger mer enn deg, hører og respekterer du han?! Hvor respektert tror du han føler seg når han jobber seg i hjel og du syter over noen brødsmuler? Er du klar over hvor dritt han føler seg når han gir partneren sin ALT og får bare barnslige respektløse handlinger i retur?

La mannen komme hjem til ett varmt måltid, så kysser du han og takker han for jobben han gjør, så tar du oppvasken etterpå så han får slappe av.

Du er ekstremt heldig og bortskjemt. Slutt å være så respektløs og fokuser på å bli en bedre partner, sola sirkler ikke rundt deg!

Slutt å tenke på hvordan han får deg til å føle i 2 sek, så setter du deg ned å tenker på hvordan du får han til å føle i stedet, det er det en partner gjør.

Dette makkverket var kanskje gøy for deg å skrive, men ikke særlig morsomt. 2/10.

• Liker 16
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hansehan skrev (4 minutter siden):

Dette makkverket var kanskje gøy for deg å skrive, men ikke særlig morsomt. 2/10.

Hva er du uenig i? Om du jobbet fulltid og pusset opp ett hus etter jobb og hadde en dame som bodde med deg gratis som er arbeidsledig og går rundt å syter om at du legger fra deg tomme brusflasker i boligen og at du vekker "stakkars hun" når du står opp klokka 7 om morgenen for å dra på jobb, hadde du følt deg verdsatt og respektert da?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

🧵Lang tekst! Tror det kommer til å klikke for meg snart. Typen jobber i full jobb og vi bor i huset han har kjøpt, som han pusser opp etter jobb. Jeg er ikke i jobb, siden jeg har slitt lenge med utmattelse/me. (Noe som forsåvidt ikke er godt tatt i mot, eller han har noe forståelse for, han sier jeg bare er lat og ikke gidder. Det jeg står i er vanskelig nok i seg selv, men å ha «partneren» min si sånt får meg bare til å føle meg enda mer alene. Men uansett)

Jeg får i hvert fall bo hos han uten å betale, men jeg betaler internett og tv kanaler pluss at jeg gjør alt av husarbeid. Vasker klær, støvsuger, tørker støv, vasker gulv, bad, tømmer søppel osv. Han gjør ikke noe av det. Noe jeg syns er fair. 

Problemet er at når jeg har vasket og holdt på i flere timer, noe som også krever ekstra av meg, så lager han seg mat, lar alt stå, masse smuler over hele benken, han setter det noen ganger over oppvaskmaskin sånn at jeg skal sette det inn(nei det er ikke godt nok), han slenger fra seg Pepsi flasker og sokker. Som jeg liksom skal gå å plukke opp. 

Etter sikkert 20 beskjeder hvor jeg startet med «fint hvis du kan sette inn i oppvaskmaskinen, fint hvis du kan ta vekk smulene siden jeg har akkurat vasket alt her»

Til « kan du bare vaske bort smulene dine? Det er ikke så vanskelig, du tar bare fjøla under benken sånn, tørker alt over på den for å så åpne søpla og børste det ned med kluten»

Til « du er ikke en tenåring jeg skulle måtte gå rundt å mase på, du er en voksen mann på snart 30 år! Jeg er heller ikke morra di som skal fly rundt å plukke opp etter deg». 

Til å fortsatt ikke bli hørt. Føler nå det handler om å ikke vise respekt, men sånn « du er vaskedama mi, her skal du gå å rydde alt etter meg» typ opplegg. 

Det jeg gjorde til slutt var å ta de to pepsi flaskene som lå slengt på teppet, samt tallerkenen og smulene hans, for å så legge de i sengen hans. Vet det er drøyt men syns det er vel fortjent. 

Dette syns han var morsomt og bare lo av det. 

Har latt det gå i en liten stund før jeg tok opp kampen igjen. Jeg sendte en sms når han jobbet nede « kan du rydde kjøkkenet etter deg? Jeg skal bake der i morgen og har ikke tenkt til å rydde opp alt etter deg hele tiden» til å ikke få svar. Dagen etterpå lå alt der som vanlig. 

Igjen tok jeg å la ting på sengen hans. Han bare la det på min side. Samme kveld hadde han vært å lett etter noe på vaskerommet, bare slengt klær rundt og satt skittentøyskurven midt i rommet omtrent. Jeg tok derfor klærne hans som lå på vaskerommet og slang de rett utenfor, i gangen til badet. 

Dette bare lå sånn en stund, før han dagen etter hadde lagt seg mat igjen og lot alt stå. 

Han hadde kjøpt kebabtallerken som han puttet i en pose for å kaste. Den har bare stått i stua siden jeg ikke har tatt den. Satt den inn på rommet hans etterhvert, så begynte den å lukte. Våknet idag av at det ikke luktet godt i stua, da har han bare satt den ved trappa og ikke tatt den med ned for å kaste den. Han mener tydeligvis liksom at jeg skal tørke opp smulene hans, gå med søppelet hans osv. Jeg blir direkte kvalm åssen det er mulig å ha så lite respekt for en person. Det har jeg sagt til han også. 

Så gjør han sånne småting som når dorullen er tom, så slenger han dorullen bare på baderomsgulvet, selv om vi har en stråkurv med lokk rett ved siden av til doruller. 

Jeg føler jeg kommer til å klikke mentalt på han snart. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre lenger. Det hjelper ikke si ifra ordentlig, si ifra surt, ta igjen, eller la han få tid. 

Jeg har så lyst til å flytte vekk herfra. Helst idag. 

Men jeg har ingen steder å dra, ingen jeg kan bo hos i familien siden jeg er tross alt 30 år. Vanskelig for meg å flytte også siden jeg ikke har egenkapital så må leie. Har heller ikke jobb:/ 

Føler meg fanget i et mareritt med en person som rett og slett er ondskapsfull og utnytter min sårbare posisjon. 

Jeg vet gutter kan være håpløse på å rydde, men det skal ikke være mulig å holde på sånn her. Når jeg tross alt vasker alt ellers. Vanskelig å holde motivasjonen oppe når jeg gang på gang kommer til sånt. 

Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre lenger før jeg seriøst kommer til å klikke på han. 

Tusen takk til deg som leste hele innlegget. Håper jeg kan løse dette snart. 

Anonymkode: e4ae3...43b

Hvorfor er du egentlig sammen med dette barnet? Hva får du egentlig ut av forholdet? 

Jeg hadde satt foten kraftig ned og sagt han måtte skjerpe seg. Eller jeg hadde gjort det slutt og flyttet 🙄 

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hva er du uenig i? Om du jobbet fulltid og pusset opp ett hus etter jobb og hadde en dame som bodde med deg gratis som er arbeidsledig og går rundt å syter om at du legger fra deg tomme brusflasker i boligen og at du vekker "stakkars hun" når du står opp klokka 7 om morgenen for å dra på jobb, hadde du følt deg verdsatt og respektert da?

Du er ikke mye til mann hvis du forventer at dama di som er sjuk skal gå og plukke opp dritten etter deg, da er du en jævla amøbe.

Altså, kaste dassrullene på gulvet istedenfor å putte dem i søpla, kaste skittentøyet overalt. Har du like dårlig boevne som partneren til TS?

Endret av Hansehan
La til litt
  • Liker 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Dette kan du da ikke på ramme alvor mene? 😬 Du er jo fullstendig på bærtur 😄 Leste du i det hele tatt ts sitt første innlegg? 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Enig med deg. Dama må slutte å syte. Hilsen kvinne.

Anonymkode: b9c89...2b9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hansehan skrev (18 minutter siden):

Du er ikke mye til mann hvis du forventer at dama di som er sjuk skal gå og plukke opp dritten etter deg, da er du en jævla amøbe.

Altså, kaste dassrullene på gulvet istedenfor å putte dem i søpla, kaste skittentøyet overalt. Har du like dårlig boevne som partneren til TS?

Nei jeg slenger ikke dritt rundt meg, jeg putter ting der det tilhører. Det forandrer ikke faktumet at partneren til TS gjør dramatisk mye mer enn hun. La oss si han jobber 8 timer og pusser opp i 2 timer og hun bruker 30 min per dag på renhold, han gjør bokstavelig talt 20 ganger mer enn hun! Ja hun har ME og som sagt kan ikke jeg vite hvor mye dette preger hun, men om det hadde vært så alvorlig hun ikke kan jobbe så får jo hun 315.000 i året i uføretrygd og har derfor lett råd til hushjelp om hun vil ha det. Og som jeg også sa så må jo hun gjøre mesteparten av husarbeidet som hun gjør nå uansett om hun er singel.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Enig med deg. Dama må slutte å syte. Hilsen kvinne.

Anonymkode: b9c89...2b9

Hahahahh, hilsen mann* vi tror ikkepå deg ;) din mannebaby

Anonymkode: 33df6...14c

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mardina skrev (29 minutter siden):

Dette kan du da ikke på ramme alvor mene? 😬 Du er jo fullstendig på bærtur 😄 Leste du i det hele tatt ts sitt første innlegg? 

Kan du komme med noe spesifikk kritikk på innlegget mitt? Hva sa jeg som ikke er sant? Er hun ikke selvopptatt? Er hun ikke bortskjemt? Er hun ikke barnslig? Leste du TS sitt innlegg i det hele tatt?

Jeg leste TS sitt innlegg, jeg leste om en mann som gjør 20 ganger mer enn en kvinne, en kvinne som er utakknemlig og barnslig, som får livet servert på ett sølvfat av partneren sin og som gjør særdeles lite i retur.

Men hun er jo kvinne og derfor er jo hun automatisk offeret eller? Nei uffa slemme mannen, jobber 10 timer for dag for å putte tak over hodet på partneren sin og så VÅGER han å legge fra seg en tomflaske Pepsi i sitt eget hus? Burde vært skutt denne fyren. Seff er hun offeret, han sier jo slemme ting, hun sier sikkert aldri noe slemt til han, aldri baksnakker hun han eller noe som helst! Viser bare respekt for partneren sin hun.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Hilsen incel som snart drar til Thailand for og finne seg kone fordi norske damer ikke plukker opp søplet som jeg kaster på gulvet 🤣🤣🤣

Anonymkode: 54072...d87

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei jeg slenger ikke dritt rundt meg, jeg putter ting der det tilhører. Det forandrer ikke faktumet at partneren til TS gjør dramatisk mye mer enn hun. La oss si han jobber 8 timer og pusser opp i 2 timer og hun bruker 30 min per dag på renhold, han gjør bokstavelig talt 20 ganger mer enn hun! Ja hun har ME og som sagt kan ikke jeg vite hvor mye dette preger hun, men om det hadde vært så alvorlig hun ikke kan jobbe så får jo hun 315.000 i året i uføretrygd og har derfor lett råd til hushjelp om hun vil ha det. Og som jeg også sa så må jo hun gjøre mesteparten av husarbeidet som hun gjør nå uansett om hun er singel.

Vel, mannen til TS slenger dritten rundt seg og forventer at hun skal plukke opp etter ham, og du mener at hun skal kysse ham og takke ham når hun har ME og han kaller henne lat? Er du riktig navla? Hun gjør jo alt husarbeidet, men han forventer å slippe dritten sin der han går og står og at hun skal plukke opp etter ham. Jeg ville følt meg som en dritt hvis jeg behandlet kona som en tjenestepike som skulle plukke opp de sure sokkene mine og dassrullene jeg slengte rundt meg, men dere synes visst det er en ok måte å behandle kvinner på. Normale menn tørker opp etter seg etter å ha griset, kaster dorullene i søpla, går ut med sitt eget søppel og håndterer sitt eget skittentøy.

ME er en alvorlig sykdom med sterk funksjonsnedsettelse. Forestill deg at du har influensa, sterke muskelsmerter, høy feber  og migrene samtidig. Det er ikke så ulikt symptomene på ME, selv om det varierer med alvorlighetsgrad. Forestill deg at du har alt dette og en partner som forventer at du skal stå på pinne for vedkommende. Og uansett hva slags inntekt hun har, så er det jo meningsløst at hun skal bruke den på hushjelp som skal plukke opp hans søppel.

Hvis hun bor alene (som hun jo uttrykker at hun ønsker sterkt), så slipper hun å rydde opp etter en voksen kødd av en mann uten boevne.

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså. Her er det snakk om at han slenger ting på gulvet i stedet for en kurv to cm unna. 

Anonymkode: c424b...54a

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han pusser opp sitt eget hus. Dette har ingenting med henne å gjøre. Det kommer ikke henne til gode at han pusser opp et hus han eier alene.

• Liker 2
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøsses da....! Jeg er dessverre en uforbederlig rotekopp selv, men selv jeg hadde jo i alle fall prøvd å gjøre en innsats, og i hvert fall fått ut matavfallet når det begynner å lukte! Til og med plassering av kurv til doruller har jeg ordnet selv. Riktig nok den late versjonen, ved å plassere den der de pleier å havne, men ...

Og det han sier om at du bare er lat sier i grunn mer om menneskesynet hans enn evnen til å rydde etter seg. En ting er at sånne ting kan være vanskelig å forstå for dem som ikke har kjent på kroniske smerter/ubehag/utmattelse selv. Han her gidder jo ikke å prøve å forstå engang!

Anonymkode: 56576...29b

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du ikke egen inntekt da, TS? Så flytt ut da vel.

Jeg synes overhodet ikke synd på deg forresten. Når du lever med en dritt som du ikke elsker bare på grunn av at du ikke vil bo i en liten leilighet uten eget vaskerom, så kan du bare ha det så godt. 

Anonymkode: ccf1a...2c0

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Til « du er ikke en tenåring jeg skulle måtte gå rundt å mase på, du er en voksen mann på snart 30 år! Jeg er heller ikke morra di som skal fly rundt å plukke opp etter deg». 

Er du sikker? Jeg leste bare hit, for meg var saken klar i første avssnitt der du forteller hvordan han henvender seg til deg angående helsen din. Siden du bor der gratis og har lite utgifter så håper jeg du sparer dem så du snart kan dra din vei. 

Anonymkode: 3c04e...e12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flytt, TS. Grunnen til at han ikke gjør det slutt med deg, er at han er redd for å miste "mamma" som plukker og vasker etter ham. Prøv å veie fordeler og ulemper mot hverandre. Hvis du flytter, får du:

* ro til å håndtere sykdommen din - ingen forteller deg at du er lat og på denne måten utøver psykisk press på deg til å yte mer

* mindre jobb - ikke vaske andres klær, tørke andres søl, lage mat til andre mv.

* bedre selvrespekt - du har ingen som både forteller og viser deg at du er ingenting verdt

* mer frihet - du kan legge opp dagene dine slik du vil.

• Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Kan du komme med noe spesifikk kritikk på innlegget mitt? Hva sa jeg som ikke er sant? Er hun ikke selvopptatt? Er hun ikke bortskjemt? Er hun ikke barnslig? Leste du TS sitt innlegg i det hele tatt?

Jeg leste TS sitt innlegg, jeg leste om en mann som gjør 20 ganger mer enn en kvinne, en kvinne som er utakknemlig og barnslig, som får livet servert på ett sølvfat av partneren sin og som gjør særdeles lite i retur.

Men hun er jo kvinne og derfor er jo hun automatisk offeret eller? Nei uffa slemme mannen, jobber 10 timer for dag for å putte tak over hodet på partneren sin og så VÅGER han å legge fra seg en tomflaske Pepsi i sitt eget hus? Burde vært skutt denne fyren. Seff er hun offeret, han sier jo slemme ting, hun sier sikkert aldri noe slemt til han, aldri baksnakker hun han eller noe som helst! Viser bare respekt for partneren sin hun.

Du vet at hjemmeARBEID også er arbeid, ikke sant? Hvis hun flytter ut, hvem skal plukke det han kaster på gulvet og søler på kjøkkenet? Jo, det er han. I tillegg blir han nødt til å ta ALT av husarbeid, noe han slipper i dag. Man kan ikke vise respekt for noen som behandler deg som slave med vilje. De fleste oppegående mennesker slenger ikke tomme doruller på gulvet på gjørs når søppeldunken står 1 meter unna. Jeg kaster aldri noe på gulvet i mitt eget hus, nettopp fordi "moren min jobber ikke her". Jeg gjorde ikke det som barn heller. Ikke lar jeg søl og søppel etter middagslaging ligge på kjøkkenbenken - det er svært uheldig å ha skittent kjøkken på grunn av blant annet farlige bakterier. Hva skal hun være takknemlig for, egentlig? Han går på jobb i 8 timer, hun tar seg av huset disse 8 timene, selv om hun er alvorlig syk. Når disse to har gjort sine oppgaver i 8 timer, er det ikke slik at hennes arbeidsdag fortsetter utover kvelden, mens hans arbeidsdag er ferdig. Og ikke nok med det, han roter og griser med vilje fordi han nyter at en underdanig kvinne plukker etter "herren" sin.

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ts sin mann er rimelig frustrert over situasjonen og demonstrerer det på en lite konstruktiv måte. 

Så begynn der ts. Spør han hva som skal til for at han skal få det bedre. 

Mange menn tåler svært dårlig at partner blir syk. Derav drittslenginga. Han jobber mye og er sliten. Han betaler mest. Og hans partner har verken jobb eller penger. Mulig han har oppfattet at hun bor hos han av bekvemmelighet også? 

Jeg hadde plukket opp etter han enn så lenge. Det er jo sykt irriterende. Men du ts er jo sykt irriterende du også. Jeg tror jeg hadde måtte ha gått noen runder med meg selv om jeg hadde en syk partner uten jobb som forlangte full orden i huset mitt i en stressende periode. 

Jeg er uføretrygdet kvinne med MS. Jeg er gift og plukker opp etter min mann i perioder der han jobber mye overtid. Det tar meg 5 minutter. Det inkluderer å plukke opp klær fra gulvet på soverommet. Tørke over bord og benk. Skifte dorull. 

Så ja. Se litt på hva du mister fordi du ikke gidder å tørke opp noen smuler. 

Anonymkode: 0a5bc...2d7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...