Gå til innhold

Typen nekter å rydde etter seg.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

🧵Lang tekst! Tror det kommer til å klikke for meg snart. Typen jobber i full jobb og vi bor i huset han har kjøpt, som han pusser opp etter jobb. Jeg er ikke i jobb, siden jeg har slitt lenge med utmattelse/me. (Noe som forsåvidt ikke er godt tatt i mot, eller han har noe forståelse for, han sier jeg bare er lat og ikke gidder. Det jeg står i er vanskelig nok i seg selv, men å ha «partneren» min si sånt får meg bare til å føle meg enda mer alene. Men uansett)

Jeg får i hvert fall bo hos han uten å betale, men jeg betaler internett og tv kanaler pluss at jeg gjør alt av husarbeid. Vasker klær, støvsuger, tørker støv, vasker gulv, bad, tømmer søppel osv. Han gjør ikke noe av det. Noe jeg syns er fair. 

Problemet er at når jeg har vasket og holdt på i flere timer, noe som også krever ekstra av meg, så lager han seg mat, lar alt stå, masse smuler over hele benken, han setter det noen ganger over oppvaskmaskin sånn at jeg skal sette det inn(nei det er ikke godt nok), han slenger fra seg Pepsi flasker og sokker. Som jeg liksom skal gå å plukke opp. 

Etter sikkert 20 beskjeder hvor jeg startet med «fint hvis du kan sette inn i oppvaskmaskinen, fint hvis du kan ta vekk smulene siden jeg har akkurat vasket alt her»

Til « kan du bare vaske bort smulene dine? Det er ikke så vanskelig, du tar bare fjøla under benken sånn, tørker alt over på den for å så åpne søpla og børste det ned med kluten»

Til « du er ikke en tenåring jeg skulle måtte gå rundt å mase på, du er en voksen mann på snart 30 år! Jeg er heller ikke morra di som skal fly rundt å plukke opp etter deg». 

Til å fortsatt ikke bli hørt. Føler nå det handler om å ikke vise respekt, men sånn « du er vaskedama mi, her skal du gå å rydde alt etter meg» typ opplegg. 

Det jeg gjorde til slutt var å ta de to pepsi flaskene som lå slengt på teppet, samt tallerkenen og smulene hans, for å så legge de i sengen hans. Vet det er drøyt men syns det er vel fortjent. 

Dette syns han var morsomt og bare lo av det. 

Har latt det gå i en liten stund før jeg tok opp kampen igjen. Jeg sendte en sms når han jobbet nede « kan du rydde kjøkkenet etter deg? Jeg skal bake der i morgen og har ikke tenkt til å rydde opp alt etter deg hele tiden» til å ikke få svar. Dagen etterpå lå alt der som vanlig. 

Igjen tok jeg å la ting på sengen hans. Han bare la det på min side. Samme kveld hadde han vært å lett etter noe på vaskerommet, bare slengt klær rundt og satt skittentøyskurven midt i rommet omtrent. Jeg tok derfor klærne hans som lå på vaskerommet og slang de rett utenfor, i gangen til badet. 

Dette bare lå sånn en stund, før han dagen etter hadde lagt seg mat igjen og lot alt stå. 

Han hadde kjøpt kebabtallerken som han puttet i en pose for å kaste. Den har bare stått i stua siden jeg ikke har tatt den. Satt den inn på rommet hans etterhvert, så begynte den å lukte. Våknet idag av at det ikke luktet godt i stua, da har han bare satt den ved trappa og ikke tatt den med ned for å kaste den. Han mener tydeligvis liksom at jeg skal tørke opp smulene hans, gå med søppelet hans osv. Jeg blir direkte kvalm åssen det er mulig å ha så lite respekt for en person. Det har jeg sagt til han også. 

Så gjør han sånne småting som når dorullen er tom, så slenger han dorullen bare på baderomsgulvet, selv om vi har en stråkurv med lokk rett ved siden av til doruller. 

Jeg føler jeg kommer til å klikke mentalt på han snart. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre lenger. Det hjelper ikke si ifra ordentlig, si ifra surt, ta igjen, eller la han få tid. 

Jeg har så lyst til å flytte vekk herfra. Helst idag. 

Men jeg har ingen steder å dra, ingen jeg kan bo hos i familien siden jeg er tross alt 30 år. Vanskelig for meg å flytte også siden jeg ikke har egenkapital så må leie. Har heller ikke jobb:/ 

Føler meg fanget i et mareritt med en person som rett og slett er ondskapsfull og utnytter min sårbare posisjon. 

Jeg vet gutter kan være håpløse på å rydde, men det skal ikke være mulig å holde på sånn her. Når jeg tross alt vasker alt ellers. Vanskelig å holde motivasjonen oppe når jeg gang på gang kommer til sånt. 

Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre lenger før jeg seriøst kommer til å klikke på han. 

Tusen takk til deg som leste hele innlegget. Håper jeg kan løse dette snart. 

Anonymkode: e4ae3...43b

• Liker 1
  • Hjerte 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

OJ/ 

Han er heller ikke en lat fyr, han er veldig ordentlig, jobber masse, ser bra ut, fin familie osv. Alt er på plass unntatt respekt, folkeskikk og snillhet. Mot meg i hvert fall. Mot andre så er han snill, respektfull og ordentlig mot. Men føler det hele bare er en fasade. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje upopulære forslag det jeg kommer med nå, men du har jo faktisk prøvd å snakke med ham mange ganger. Jeg ville gjort:

1: Ryddet alt mens jeg sparte opp til å leie. (For egen sjelefred) Søkt meg en liten deltidsjobb dersom jeg var i form til det. Flyttet ut når forholdene lå bedre til rette for meg

2: Flyttet ut 

Anonymkode: ddf34...175

• Liker 10
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får du noe støtte fra Nav? 
Høres ut som han absolutt ikke respekterer deg nei, det hadde jeg ikke funnet meg i.

å leie er så mye bedre enn å bo med et sånt menneske. ME/utmattelsen vil ikke bli bedre når man har det dårlig i hjemmet hvor man skal føle seg trygg. 

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

shorty skrev (6 minutter siden):

Får du noe støtte fra Nav? 
Høres ut som han absolutt ikke respekterer deg nei, det hadde jeg ikke funnet meg i.

å leie er så mye bedre enn å bo med et sånt menneske. ME/utmattelsen vil ikke bli bedre når man har det dårlig i hjemmet hvor man skal føle seg trygg. 

Jeg kan søke støtte hos de og få hjelp til leilighet. Er jo absolutt sant:/ Dette er jo bare toppen av isfjellet. Er bare litt hardt å ta det skrittet, siden nå bor jeg i en nyoppusset leilighet, har god plass til ting, vaskerom og alt. Så skal jeg flytte med alle tingene mine til en liten leilighet. Har jo en del ting i en alder av 30 år. Passe til et hus. Ikke en liten leilighet. Men må vel igjennom litt kjipe ting for å få det bedre i det store og det hele. Bedre å bo lite enn med en som dette. 

• Liker 4
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han synes jo åpenbart at det som er viktig for deg ikke er viktig for han, som dessverre betyr at du ikke er viktig for han. Hadde aldri funnet meg i den type behandling. Hvorfor er dere sammen i utgangspunktet?

Anonymkode: 3a634...990

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mest trolig er han av typen som ikke vil ha på seg at han avslutter et forhold, og i hvert fall ikke at han dumper en dame som er syk.

Derfor oppfører han seg så bedritent at du  skal gå fra ham. Da vil han kunne si at han støttet deg, lot deg bo gratis, at du aldri satte pris på alt han gjorde for dere - han får sympatien, han slipper å få dårlig rykte på seg. (Alternativt er han en så stor slask at han når du har flyttet ut kommer til å forsøple leiligheten, og at han bare har glede i å psyke deg ned slik han gjør nå - uansett en mann ingen kvinne kan bo med!).

Men du blir bare sykere av å bo med ham, så du skal bare gi blaffen i hans spill - du må flytte fra ham! Han bryr seg ikke, han forsøker å få deg ut.

Ta vare på deg selv, kontakt Nav og start livet ditt på nytt - det vil bli bedre etterhvert etter at du har kvittet deg med ham!

❤️

Anonymkode: c625a...9f1

• Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke ryddet en dritt etter en slik person. 

Kan du ikke ordne deg eget soverom i huset frem til du finner ditt eget sted, så kan du bare slenge all dritten inn på hans rom? Klær, boss, tomflasker osv. Hadde ikke falt meg inn å sove i samme seng som en som kvalm person, fysj!

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Mest trolig er han av typen som ikke vil ha på seg at han avslutter et forhold, og i hvert fall ikke at han dumper en dame som er syk.

Derfor oppfører han seg så bedritent at du  skal gå fra ham. Da vil han kunne si at han støttet deg, lot deg bo gratis, at du aldri satte pris på alt han gjorde for dere - han får sympatien, han slipper å få dårlig rykte på seg. (Alternativt er han en så stor slask at han når du har flyttet ut kommer til å forsøple leiligheten, og at han bare har glede i å psyke deg ned slik han gjør nå - uansett en mann ingen kvinne kan bo med!).

Men du blir bare sykere av å bo med ham, så du skal bare gi blaffen i hans spill - du må flytte fra ham! Han bryr seg ikke, han forsøker å få deg ut.

Ta vare på deg selv, kontakt Nav og start livet ditt på nytt - det vil bli bedre etterhvert etter at du har kvittet deg med ham!

❤️

Anonymkode: c625a...9f1

Jeg tenkte faktisk akkuratt det samme! Noe jeg sa til han i går, men det sa han ikke stemte. Jeg spurte han rett ut, vil du at jeg skal flytte? Er det derfor du oppfører deg sånn her, du vil gjøre meg så lei at jeg drar, men du tør ikke være den som gjør det slutt? Siden du tenker på at familien min hadde blitt skuffet over deg osv.

Nei, det var ikke sånn! 

Men jeg tror du har helt rett<3 Må også være en grunn for at jeg har tenkt akkurat det.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg tenkte faktisk akkuratt det samme! Noe jeg sa til han i går, men det sa han ikke stemte. Jeg spurte han rett ut, vil du at jeg skal flytte? Er det derfor du oppfører deg sånn her, du vil gjøre meg så lei at jeg drar, men du tør ikke være den som gjør det slutt? Siden du tenker på at familien min hadde blitt skuffet over deg osv.

Nei, det var ikke sånn! 

Men jeg tror du har helt rett<3 Må også være en grunn for at jeg har tenkt akkurat det.

Han er som sagt utrolig opptatt over hva folk tenker om han. Setter seg selv aldri i dårlig lys, koste hva det koste vil. Mens bak fasaden er han helt forferdelig. Men det er det ingen andre som merker. Ikke hans egen familie engang. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PhilosopherSe7en skrev (30 minutter siden):

Jeg hadde ikke ryddet en dritt etter en slik person. 

Kan du ikke ordne deg eget soverom i huset frem til du finner ditt eget sted, så kan du bare slenge all dritten inn på hans rom? Klær, boss, tomflasker osv. Hadde ikke falt meg inn å sove i samme seng som en som kvalm person, fysj!

Jeg sover faktisk på « gjesterommet», egentlig fordi han snorker så mye og rører på seg om natten. Pluss at kl 7 på morningen når han skulle stå opp, skrudde han på taklyset, skulle finne seg klær i kommoden og bråket med det. Var null hensyn å ta til meg som lå å sov og ikke skulle opp så tidlig. Så det gadd jeg fint ikke lenger. Jeg er for det meste her på rommet, når han er ferdig å jobbe på kvelden. Om jeg er i stua slenger han bare noe dårlig til meg og trykker meg ned. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Han synes jo åpenbart at det som er viktig for deg ikke er viktig for han, som dessverre betyr at du ikke er viktig for han. Hadde aldri funnet meg i den type behandling. Hvorfor er dere sammen i utgangspunktet?

Anonymkode: 3a634...990

Jeg aner ikke hvorfor han er sammen med meg, når alt han har å si til meg, er dårlige ting om meg. Trodde kanskje det var fordi han syns det er fint å ha noen som rydder for Jan siden han har så lite tid til det og jobber så mye. Pluss at jeg tror han liker å ha meg som en han kan få til å føle seg dårlig og trykke ned, når han føler seg dårlig selv. Jeg tror også det er en blanding av at han ikke vil gjøre det slutt, og jeg bruker lang tid på å dra på grunn av mine utfordringer. Som økonomi, hele prosessen med å flytte, finne noe som er greit og nok plass osv. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bedre å bo i en liten leilighet eller hybel for seg selv, enn med en som behandler deg respektløst.

• Liker 3
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

exictence skrev (1 minutt siden):

Bedre å bo i en liten leilighet eller hybel for seg selv, enn med en som behandler deg respektløst.

Ja vet 😔 skjønner ikke hvorfor det er så vanskelig for meg å komme meg vekk. 

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er sammen med en mannebaby, ikke bare det men også en sexist som bruker deg som husslave.  Følg www.instagram.com/mansbebisar og kom deg the fuck away from him 

Anonymkode: f4ac5...6e6

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er et hensynsløst rasshøl som bruker deg som slave og ikke respekterer deg. Du må komme deg vekk så fort som overhodet mulig. Flytt hjem for en liten periode mens du finner deg et sted å bo, det går sikkert fint ♥️ Jeg bodde selv hjemme for en liten periode da jeg var 28 år. Var sammen med en drittsekk som var sykelig sjalu og ikke gjorde annet enn å trykke meg ned og mistenke meg for ting jeg aldri hadde gjort. Brukte meg som slave og jeg måtte gjøre alt husarbeidet, selv om jeg hadde full jobb. Fikk ikke lov å møte venner eller noen ting. Hadde hest også og han nektet meg å dra i stallen. Jeg er kronisk syk og sliter også med utmattelse, men det trodde han ikke på, mente jeg bare var lat. I helgene drakk han seg alltid dritings og var svært ubehagelig i fylla. Slet med å gå jeg også, men klarte det til slutt. Bodde på pikerommet hos foreldrene mine i 2-3 uker til jeg fant meg et annet sted å bo.

Masse lykke til, håper du kommer deg unna så fort som mulig. Du kan ikke la han ødelegge deg sånn 💜

Anonymkode: 15258...bf1

• Hjerte 2
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...