Sandra1989 Skrevet 29. november 2023 #1 Del Skrevet 29. november 2023 Hei! Er utdannet lærer og har en del arbeidserfaring, mest som barnehagelærer og litt som lærer. Jeg har jobbet lenge og har en god del ansiennitet. Når jeg leverte inn alt ble det i min beregning 9 år. Men nå svarte HR at de legger meg fra Mai 2016. Altså 7,5 år. Går opp ca 35 000 fra 6 års ansiennitet til 8 år, så jeg føler at de prøver å være lure så de ikke må betale det høyere lønnstrinnet enda. Noen som har peiling på ansiennitet som kan gi meg litt tips på hvordan jeg skal gå videre? Har attest fra 4 arbeidsgivere. 2 år som lærer (1 år av disse i mammapermisjon for barn nr 2) 3 år som barnehagelærer (1 år av disse i mammapermisjon for barn nr 1) 1 år som barnehagelærer 3 år som barnehageassistent 1 år i arbeidstrening fra NAV i barnehage Hva er det de kan ha tatt bort for å ha regnet seg fram til 7,5 år ansiennitet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #2 Del Skrevet 29. november 2023 Du jobbet jo ikke 2 av de årene... Anonymkode: 74827...8d7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #3 Del Skrevet 29. november 2023 Har du jobbet 100% hele tiden? Anonymkode: 0bc34...454 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fighter83 Skrevet 29. november 2023 #4 Del Skrevet 29. november 2023 (endret) Du må nok godta dette om du ikke har forhandlet lønn. Forhandle deg til f.eks 16 års ansiennitet neste gang før du signerer kontrakt. Endret 29. november 2023 av Fighter83 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #5 Del Skrevet 29. november 2023 Få hjelp fra fagforening til å finne ut om de har regnet riktig. Anonymkode: 2680b...e94 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Juliv Skrevet 30. november 2023 #6 Del Skrevet 30. november 2023 - 2 år som lærer (men 1 år i permisjon) - 3 år som barnehagelærer (men 1 år i permisjon) - 1 år som barnehagelærer - 3 år som barnehageassistent - 1 år i arbeidstrening Totalt, uten permisjon: 2 + 3 + 1 + 3 + 1 = 10 år Hvis vi trekker fra permisjonstiden (2 år totalt), blir det 8 år. Men igjen, har du muligens ikke har jobbet nøyaktig 3 og 2 år kanskje du har jobbet 2 år og 10 mnd eller 11mnd du skjønner hva jeg mener😅 hatt en mnd med ulønnet perm ??? 7,5 år høres ikke urimelig ut. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skjold Skrevet 30. november 2023 #7 Del Skrevet 30. november 2023 Ansiennitet blir regnet i timer, ikke i år. Så om du jobber 50% feks. så tar det 2 år å gå opp 1 trinn. Om fulltid i yrket ditt er 1700 timer i året for eksempel så må du ha 13600 timer erfaring for å få 8 års ansiennitet, hvor mange år du har vært lærer er ikke relevant. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandra1989 Skrevet 30. november 2023 Forfatter #8 Del Skrevet 30. november 2023 Alt er 100% jobb. Bortsett fra arbeidstreningen hos NAV som var 90%. I tillegg til disse fulltidsjobber som står her har jeg lagt ved attest på 4 måneder deltidsjobb i Oslo Kommune etter avsluttet heltidsjobb pga studier og 1 år 80% jobb i en annen kommune. Så har til og med mer enn disse men for ordens skyld regnet jeg ikke inn deltidsjobbene men bare heltid fordi de visste jeg ville bli godkjent. 2 års foreldrepermisjon skal inntegnes som ansiennitet for lærere i KS. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2023 #9 Del Skrevet 30. november 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Du jobbet jo ikke 2 av de årene... Anonymkode: 74827...8d7 Det skal ikke ha noe å si. Anonymkode: 0015e...b0e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2023 #10 Del Skrevet 3. desember 2023 Sandra1989 skrev (På 30.11.2023 den 6.58): Alt er 100% jobb. Bortsett fra arbeidstreningen hos NAV som var 90%. I tillegg til disse fulltidsjobber som står her har jeg lagt ved attest på 4 måneder deltidsjobb i Oslo Kommune etter avsluttet heltidsjobb pga studier og 1 år 80% jobb i en annen kommune. Så har til og med mer enn disse men for ordens skyld regnet jeg ikke inn deltidsjobbene men bare heltid fordi de visste jeg ville bli godkjent. 2 års foreldrepermisjon skal inntegnes som ansiennitet for lærere i KS. Hva sier fagforeningen din da? Er du sikker på at årene som barnehageassistent og året med arbeidstrening regner med på lik linje som mer relevant jobb? Anonymkode: b9c08...653 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2023 #11 Del Skrevet 3. desember 2023 I følge KS sin tariffavtale skal du ha minst 9 år. Jeg tror ikke praksisen det ene året skal telles med, men skulle du starter hos oss måtte jeg sjekket ut det med Samfunnsbedriftene. Det vil dog lønne seg for deg å levere attester også for da du jobbet deltid, for all erfaring teller. En endring i avtalen for et par års tid siden, gjør at all jobbing teller - uansett om du jobbet 30% eller 100%. Har HR en begrunnelse på hvorfor de sier 7,5 år? eneste logiske er at du har opphold mellom ulike stillinger, at du har gått ledig noen måneder her og der. Anonymkode: 8e6cb...39c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2023 #12 Del Skrevet 3. desember 2023 Etter nye regler fra februar i år skal all privat og offentlig tjeneste gi ansiennitet. Men, det gjelder kun ved nyansettelse. Anonymkode: bc286...881 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå