Gå til innhold

Noen som har fått med skjeggkre fra pappesker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leser at det er vanlig, eks at de kan komme fra pappembalasjen fra IKEA etc. men har noen erfart det? Hvor kom eskene fra? Hvordan oppdaget dere det?

Anonymkode: e47fd...e1d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hatt skjeggkre, men det er umulig å si om det kom fra pappesker og evnt hvilke pappesker. Alt av emballasje/esker er risiko, ikke bare fra IKEA. De elsker å være i de små lommene i pappen, mørkt og tørt. 

Anonymkode: f9915...59a

Skrevet

Ja, pakket opp en eske fra ikea og der kravlet det en skjeggkre gitt

Anonymkode: 06c93...faf

Skrevet (endret)

De kan også følge med i veska man bruker frem og tilbake fra kontoret. 

De kan også komme som egg, så med mindre man plasserer pappeske i et hvitt forseglet rom og følger med i ukesvis er det veldig vanskelig å si hvor slikt kommer fra 

Endret av newman01
  • Liker 1
Skrevet

Bor i blokk, flere av leilighetene her har. Har jeg tatt det med hjem via papp? Eller ved å sette fra med veske i offentlig rom? Eller har de krøpet oppi en sko mens jeg var et sted? Eller har noen av naboene tatt det med hjem?

Det er umulig å vite. Jeg er glad for at det er blitt mer vanlig, og håper at trenden fortsetter. For jeg håper det ikke går negativt ut over et evt. salg av leilighet i fremtiden.

De er virkelig ikke noe stress å ha i hus. Jeg er mer plaget av edderkopper enn skjeggkre. Jeg vet at mange sier dette er nattdyr og om man ser på dagtid så har man et stort problem. Men jeg er også et nattdyr, og jeg ser sjeldent noe til dem. Annen hver/tredje hver måned kanskje ser jeg et av dem.

Og de går i oppløsning bare man så vidt er borti dem, tåler lite, ikke som edderkopper eller andre kryp som man nesten må finne slegga for å drepe 😬

Anonymkode: d08e8...ecc

Skrevet

Ja, i en eske fra Elkjøp

Anonymkode: d5485...39c

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Bor i blokk, flere av leilighetene her har. Har jeg tatt det med hjem via papp? Eller ved å sette fra med veske i offentlig rom? Eller har de krøpet oppi en sko mens jeg var et sted? Eller har noen av naboene tatt det med hjem?

Det er umulig å vite. Jeg er glad for at det er blitt mer vanlig, og håper at trenden fortsetter. For jeg håper det ikke går negativt ut over et evt. salg av leilighet i fremtiden.

De er virkelig ikke noe stress å ha i hus. Jeg er mer plaget av edderkopper enn skjeggkre. Jeg vet at mange sier dette er nattdyr og om man ser på dagtid så har man et stort problem. Men jeg er også et nattdyr, og jeg ser sjeldent noe til dem. Annen hver/tredje hver måned kanskje ser jeg et av dem.

Og de går i oppløsning bare man så vidt er borti dem, tåler lite, ikke som edderkopper eller andre kryp som man nesten må finne slegga for å drepe 😬

Tja, jeg bodde med kre og synes det var helt forferdelig. En gang kravlet det et kre opp fra sukkerposen da jeg skulle ha sukker! Og flere ganger kravlet de på vegger etc. Synes det var helt fryktelig ekkelt. De kunne være overalt. Heldigvis greide jeg å flytte fra dem ved å fryse alt jeg hadde.

Anonymkode: 8edc0...50a

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

(Har så langt vært forskånet for det heldigvis, selv om vi har hatt massevis av pappesker og fremdeles har noen

0D811B40-4B20-4748-BE05-648D0307F05A.gif.a2c85f808942f375dc8c978bc0a38444.gif

ABAD50DD-0864-42C0-B204-289778302BC8.gif.00dd6fa2cb23981e6ecff416a2b6aa74.gif)

Skrevet

Virkelig ikke noe stress? Snakk for deg selv! 

Jeg håper at "trenden" IKKE fortsetter. 

Anonymkode: 19aab...692

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Leser at det er vanlig, eks at de kan komme fra pappembalasjen fra IKEA etc. men har noen erfart det? Hvor kom eskene fra? Hvordan oppdaget dere det?

Anonymkode: e47fd...e1d

Jeg har hatt skjeggkre som kom fra naboen. Det første stedet jeg noensinne så skjeggkre var på balkongen.

For å berolige dere som uklart hvorfor er urolige for de små krypene så overlever de utendørs i Norge straks temperaturen når 12-15 plussgrader. Da kryper de med enkelhet langs veggved, fasader, balkonger etc og inn i nabohusene. Har aldri forstått hvorfor folk tror de bør uroe seg for *esker*. Dette er helt ufarlige insekt som overlever ute deler av året, folkens.

Og, ja, jeg har hatt kryp som kom ut av pappesker. Av de typene jeg har sett personlig er skjeggkre de klart minst foruroligende.

Alkurat nå, ts? Sett eskene dine utenfor og ta med tingene inn etter nøye inspeksjon. Gjør helst det samme med julepresanger. Og ikke bekymre deg for skjeggkre - det er nemlig like gjerne veggdyr i de samme eskene, veskene, ranslene og pakkene. ;) Og de - de ER skumle.

Anonymkode: c0e0c...c75

• Nyttig 1
Skrevet

Vi legger til grunn at skjeggkrea kom med pappen. Vi bor i et nybygd hus, og kjøpte mange IKEA-garderobeskap o.l., så pappen ble liggende noen dager i hus. Jeg tenkte ikke over det da, men vi så jo flere skjeggkre da vi var på lageret og hentet IKEA-møblene. Men skjeggkre var husets minste problem, vi fikk dekket behandling av skadedyrsfirma gjennom forsikringen og har ikke sett et kre siden. 

Anonymkode: 266ce...84b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...