AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #1 Skrevet 29. november 2023 Tidlig dette året var jeg hos fastlegen fordi jeg kjente en kul i armhulen og kunne se på utsiden at der var noe (en liten utbuling). Men han trykket litt og sa at han kjente ingen kul, så dette var ingenting. Jeg prøvde å si at JEG kjente jo noe, som ikke har vært der før - men fikk bare et nedlatende svar om at det sikkert bare var en muskel jeg var borti...Jeg spurte hva den utbulingen kommer av da, og han svarte, nedlatende igjen, at det er bare løs hud.... Siste tiden har jeg ikke barbert armhulene, og ikke stått foran speil når jeg tar på deo, men i sted skulle jeg barbere meg, og da så jeg at kulen har blitt mye større, så det kan ikke være tvil om at dette er noe.... Jeg er litt redd nå, fordi jeg har følt meg utmattet og dårlig ganske lenge, og siste 3 mnd har jeg gått ned 15 kg... Har vært flere ganger til legen og bedt om blodprøver, men alt har vært normalt. Håper virkelig ikke dette er noe alvorlig som ikke viser på blodprøver, for da er det i så fall fastlegen min som har utsatt meg for unødvendig fare.... Vil gjerne høre om noen har hatt en slik kul som ble fjernet, og hva resultatet ble ❤️ Anonymkode: 78d4b...7cb 1
AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #2 Skrevet 29. november 2023 Jeg hadde en slik, det viste seg å være en kvise. Men legen må vurdere den. Anonymkode: 87b6a...878
AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #3 Skrevet 29. november 2023 Ville bestillt ny time hos legen og krevd at han det ble undersøkt. Anonymkode: 16a4a...a7b 1
nurse07 Skrevet 29. november 2023 #4 Skrevet 29. november 2023 Du må gå til en annen lege. Jeg hadde ikke slått meg til ro med at dette er «ingenting». I de fleste større byer kan man kjøpe feks undersøkelse hos private ultralydleger, tror jeg ville tatt noe sånt! Uansett om det er ufarlig, så er det jo godt å få vite! ❤️ 1 1
AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #5 Skrevet 29. november 2023 Her må du bare kreve at legen skal undersøke nærmere. Håper du får svar ❤️ Anonymkode: 6d44b...6ee
AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #6 Skrevet 29. november 2023 Jeg har også sånn. Gikk til legen og ble tatt veldig alvorlig, sendt til mammografi og ultralyd. Viste seg å være bare brystvev, men jeg ville bedt om å få det sjekket. Gå til en annen lege om ikke fastlegen tar det alvorlig. Anonymkode: efcd0...213 1
AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #7 Skrevet 29. november 2023 Gå til legen igjen. Si at du skal ha journalført at du har tatt kontakt ang voksende kul i armhulen, utmattelse og 15kg vekttap. Han kommer garantert ikke til å avfeie deg denne gangen. I verste fall, så tar du en privat legetime, og skulle det vise seg at alt ikke er bra etter undersøkelser så tar du det videre med klage, slik at legen får tilsyn. En privat legetime er de pengene verdt. Synes du har all grunn til å være bekymret. Anonymkode: 129fc...d31 1 2
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2023 #8 Skrevet 3. desember 2023 AnonymBruker skrev (På 29.11.2023 den 22.18): Gå til legen igjen. Si at du skal ha journalført at du har tatt kontakt ang voksende kul i armhulen, utmattelse og 15kg vekttap. Han kommer garantert ikke til å avfeie deg denne gangen. I verste fall, så tar du en privat legetime, og skulle det vise seg at alt ikke er bra etter undersøkelser så tar du det videre med klage, slik at legen får tilsyn. En privat legetime er de pengene verdt. Synes du har all grunn til å være bekymret. Anonymkode: 129fc...d31 Godt svar! kan be om snarlig henvisning til skjekk. mest sannsynlig er det ufarlig, men det vet man jo ikke før en har undersøkt Anonymkode: c638a...832
Gregarious Skrevet 3. desember 2023 #9 Skrevet 3. desember 2023 Vektnedgang alene er nok til å bli utredet grundig. Bestill privattime om du ikke blir tatt serøst av fastlege. En undersøker gjerne om det foreligger forstørret lymfeknute ved hevelse i dette området. 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #10 Skrevet 11. desember 2023 Takk for alle svar ❤️ Bestilte time til privat ultralyd, og ble da henvist til biopsi, som jeg skal ta om 2 dager... Er ganske så redd, men prøver å tenke positivt 😏 TS Anonymkode: 78d4b...7cb 6 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #12 Skrevet 11. desember 2023 Jeg har en helt lik,dukket opp da jeg gikk gravid med mitt andre barn for 23 år siden. Det viste seg å være brystvev og jeg fikk beskjed om at det var veldig vanlig. Anonymkode: df7bc...a78
Rødstrupa Skrevet 11. desember 2023 #13 Skrevet 11. desember 2023 AnonymBruker skrev (På 29.11.2023 den 18.51): Tidlig dette året var jeg hos fastlegen fordi jeg kjente en kul i armhulen og kunne se på utsiden at der var noe (en liten utbuling). Men han trykket litt og sa at han kjente ingen kul, så dette var ingenting. Jeg prøvde å si at JEG kjente jo noe, som ikke har vært der før - men fikk bare et nedlatende svar om at det sikkert bare var en muskel jeg var borti...Jeg spurte hva den utbulingen kommer av da, og han svarte, nedlatende igjen, at det er bare løs hud.... Siste tiden har jeg ikke barbert armhulene, og ikke stått foran speil når jeg tar på deo, men i sted skulle jeg barbere meg, og da så jeg at kulen har blitt mye større, så det kan ikke være tvil om at dette er noe.... Jeg er litt redd nå, fordi jeg har følt meg utmattet og dårlig ganske lenge, og siste 3 mnd har jeg gått ned 15 kg... Har vært flere ganger til legen og bedt om blodprøver, men alt har vært normalt. Håper virkelig ikke dette er noe alvorlig som ikke viser på blodprøver, for da er det i så fall fastlegen min som har utsatt meg for unødvendig fare.... Vil gjerne høre om noen har hatt en slik kul som ble fjernet, og hva resultatet ble ❤️ Anonymkode: 78d4b...7cb Dersom du har gått ned 15 kg i løpet av kun 3 mnd. og føler deg utmattet og dårlig så går du til lege på nytt. Ta blodprøver mm.
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #14 Skrevet 11. desember 2023 Sikkert ikke noe farlig og kan godt være en betent hårsekk. Jeg har hatt liknende andre steder på kroppen. Likevel er det fint å få det sjekket for å være på den sikre siden. Ønsker deg lykke til ❤️ Anonymkode: 18906...b63
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå