Gå til innhold

Venninne som ghoster eller sliter?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har en venninne som aldri inviterer og som alltid har en unnskyldning på lur når jeg gjør det. Hadde normalt droppet vedkommende, men vet at hun i perioder faktisk sliter mye både mentalt og fysisk og bruker dette som "gyldig" unnskyldning. Hun vil derimot ikke ha hjelp.

Hva gjør man med slike? Tenker på seg selv og går videre, eller tvinger seg på?

Anonymkode: 41d06...d3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan ville du ha blitt behandlet av venninner, om du slet psykisk og ikke var klar til å motta hjelp? 

Anonymkode: 62a78...ea0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker du kan spørre henne rett ut. At du er litt usikker på om hun egentlig vil ha kontakt eller ikke. Siden du vet hun ikke alltid er i form, og ofte må si nei. Men at du ikke vil mase på henne videre om hun sier nei, fordi kontakten ikke er ønskelig.  

Jeg er selv syk og må ogte avlyse eller si nei. Men da påpeker jeg også at jeg er lei for det, og at jeg skal prøve neste gang. Og at jeg setter stor pris på å bli spurt.  Altså kommer med iallefall noe, så de ikke skal tro det er pga dem jeg sier nei. Så hvis det er 0 på den fronten,  ville jeg nok ha tolket det for at kontakten ikke var ønskelig 

Anonymkode: 987f5...6f4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har en venninne som aldri inviterer og som alltid har en unnskyldning på lur når jeg gjør det. Hadde normalt droppet vedkommende, men vet at hun i perioder faktisk sliter mye både mentalt og fysisk og bruker dette som "gyldig" unnskyldning. Hun vil derimot ikke ha hjelp.

Jeg har hatt flere slike venner. Og det blir bedre når jeg kutter de helt ut. Ikke noe kontakt. Jeg hater slike venner. De kommer å stikker når de vil. Ugreit

Anonymkode: c8ac4...864

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke alle har like mye behov for sosialisering, trenger ikke bety at hun ghoster. 

Anonymkode: 5d96a...c0d

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Inviter men ikke mas eller ta det personlig når det ikke passer, så klart skal du ikke ikke tvinge deg på (??)  eller troppe opp på døra. Bare vær vanlig.

Anonymkode: f1116...d8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Inviter men ikke mas eller ta det personlig når det ikke passer, så klart skal du ikke ikke tvinge deg på (??)  eller troppe opp på døra. Bare vær vanlig.

Anonymkode: f1116...d8a

Dette gjorde en venn av meg, da jeg var kjempesyk(kvalme, en del oppkast, kronisk diare 2 mnd og totalt utmattet). Jeg skrev at jeg ikke orket å prate i tlf; han ringer ca tre ganger i uka, og det er kun han det dreier seg om. Takler det sånn passe, men overhodet ikke noe når jeg er ekstremt dårlig. Plutselig ringte det på døra kl 8.30 en morning; jeg sovnet rundt kl 05, og var akkurat stått opp. Hadde blokkert han på tlf noen dager pga ekstrem utmattelse.

Det var idiotisk å åpne, men ren refleks. Og han hadde aldri gitt seg, så på et tidspunkt hadde jeg måttet forholdt meg til han. Jeg tar avstand og sliter med å håndtere både han og andre som ikke takler mine dårlige perioder der jeg kun eksisterer. Gikk ned 11 kg den perioden og var helt ute. Å bry seg om andre blir såret blir uviktig for meg. Når det er sagt, så bruker jeg ikke feks depresjon som unnskyldning for å ikke svare/bry meg.

Anonymkode: 77ed7...3a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som om venninnen din trenger tid til seg selv og ønsker å være mye alene. Hadde absolutt ikke presset meg på!

Best å bare la henne være i fred og legg heller fokuset på deg selv og andre venninner. Alle forhold går i bølgedaler over tid, men om dere forsvinner litt vekk fra hverandre nå betyr det jo ikke at det trenger å bli vonde følelser mellom dere for det. Bare ta det som det er og lev ditt eget liv 🙂

Så tar hun nok kontakt når/om hun vil og er klar for det. Sikkert lettere for deg hvis du bare aksepterer situasjonen med lett hjerte og fokuserer på ditt.

Anonymkode: f661e...562

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man slutter å tenke på seg selv og godtar at det folk kan gi ofte ikke vil være på nivå med det man ønsker seg i en ideell verden, men det er stort sett bedre enn ingenting.

Anonymkode: 19bfc...ac9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...