AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #1 Skrevet 29. november 2023 Har ganske vondt på høyre side nederst i magen, men er bare 5 uker gravid, vet ikke om de kan se på UL om fosteret ligger på rett sted nå? Har sendt mail til en privat klinikk og spurt, men får nok ikke svar i dag. Anonymkode: 57a3c...ebd
AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #2 Skrevet 29. november 2023 Rundt uke 7, da får du også sjekke om det er hjertelyd Anonymkode: 3f69c...bdb
AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #3 Skrevet 29. november 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Rundt uke 7, da får du også sjekke om det er hjertelyd Anonymkode: 3f69c...bdb Kan man virkelig ikke se tidligere enn det om fosteret ligger på rett sted!? Tenker ikke på hjertelyd. Anonymkode: 57a3c...ebd
AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #4 Skrevet 29. november 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kan man virkelig ikke se tidligere enn det om fosteret ligger på rett sted!? Tenker ikke på hjertelyd. Anonymkode: 57a3c...ebd Jo det er nok mulig i uke 5. Men har du så vondt da? Det er normalt med murringer i starten alltså Anonymkode: 3f69c...bdb
AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #5 Skrevet 29. november 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jo det er nok mulig i uke 5. Men har du så vondt da? Det er normalt med murringer i starten alltså Anonymkode: 3f69c...bdb Det er såpass at jeg sliter med å stå oppreist, og jeg fryser veldig, det føles litt ut som jeg holder på å få feber. Så kanskje det ikke har sammenheng med graviditeten i det hele tatt? Anonymkode: 57a3c...ebd
AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #6 Skrevet 29. november 2023 De kan i noen tilfeller se fra rundt 5+5 - kommer ann på plasseringen, men helst vil de at man bør være passert 6+3 for å se pga enklere å finne når hjertet slår. Jeg opplevde EXU i fjor. Selv med ekstreme smerter og massive blødninger tok de meg ikke inn for UL før 7+2. De tenkte SA og hadde liten kapasitet. Sykehuset la seg langflat etterpå for å ikke ha tatt meg inn første gang jeg ringte 6+0, for det kunne gått skikkelig ille. Endte med operasjon og 5 uker på sykehuset. Man kan få feber hvis det er en exu f.eks fordi kroppen kan oppfatte fosteranlegget som en inntrenger/infeksjon den skal bekjempe. Hvis de ikke vil sjekke med UL, be om hcg blodprøve for å følge med på stigningen. Det kan i noen tilfeller indikere om det ligger feil. Anonymkode: 2c7df...1a8
AnonymBruker Skrevet 30. november 2023 #7 Skrevet 30. november 2023 Jeg hadde TUL i 7+1, fikk da bekreftet hjertebank, hvor mange og om embryo var riktig plassert. På det punktet var jeg tilbakesatt til 6+1 pga utviklingen, men den gikk tilbake til orginalen etter en ultralyd i uke 12. Derfor er det lurt å vente til ihvertfall 7 uker så du ikke kommer for tidlig å det stresser deg mer. Vil også legge til at jeg var øm nederst i magen på høyre side selv fra rundt 7 uker tror jeg.. så kan absolutt være normalt og. Anonymkode: 46c31...4bf
AnonymBruker Skrevet 30. november 2023 #8 Skrevet 30. november 2023 Jeg var på ultralyd 5+6😊 da så vi så at det lå i livmor, en plommesekk og såvidt et lite embryo🙈 Anonymkode: 6a597...39e
AnonymBruker Skrevet 30. november 2023 #9 Skrevet 30. november 2023 Hvis du har symptomer på exu så bør du kontakte lege med en gang, de kan se om det er exu i uke 5 ja! Ville dratt på legevakt om jeg var deg. Anonymkode: 12a39...85b
AnonymBruker Skrevet 30. november 2023 #10 Skrevet 30. november 2023 Med såpass vondt og feber ville jeg dratt på legevakt. Anonymkode: 191ca...5a0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå