Gå til innhold

Jeg vet ikke om jeg tør å spørre en gang for det er så mange rare svar her inne, men… hvordan hindre valpen i å hoppe opp i sofaen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi kan ikke ha han i stua uten at han prøver seg på å hoppe oppi sofaen, og med prøver seg, mener jeg spretter oppi ved hver anledning. Han er 13 uker og har holdt på sånn i en ukes tid. Hver gang tar vi han ned og sier nei, og hver gang spretter han oppi igjen.  Vi må putte han i valpebingen, men vi kan jo ikke ha det sånn? Noen triks?

Anonymkode: 10735...b70

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dere må komme ham i forskjell, stopp eller avled ham før han kommer seg opp. Det er intenst en ukes tid, men han lærer 🙂

Anonymkode: 6fe6f...d66

Skrevet

*forkjøper

Anonymkode: 6fe6f...d66

Skrevet

Fortsett som du allerede gjør. 
Tror ikke du kan regne med så mye fremgang med en så liten valp. 
ha tålmodighet så ordner det seg. 
Jeg ville heller ikke ha hund i sofaen, og hun lærte det med tiden ☺️

Anonymkode: 42742...1dd

Skrevet

La han gå med en liten sele med band i. Stopp han før han hopper oppi. Ellers må du bare ta han ned, mildt og bestemt, hundrevis av  ganger.. 🙂

Anonymkode: d6f6c...2ef

Skrevet

Har valpen en egen plass å ligge? Tren på at han skal ligge i egen seng. Si gå og legg deg og gi belønning. Dette krever noe trening.

Du må være konsekvent og tydelig når du tar han ned fra sofaen. Det skal ikke være rom for tvil om hva du ønsker fra han. Så ber du han gå bort i sin seng, leder han og belønner. Det tar tid, men er vel verdt innsatsen. Masse lykke til!

Anonymkode: 776c2...75f

Skrevet

Takk! Da fortsetter vi bare. Tenkte kanskje vi gjorde noe gærent når han ikke forstår det gang på gang på gang. 
TS

Anonymkode: 10735...b70

Skrevet

Du kan også "straffe" han med at han ikke får være med dere og at det skjer noe kjedelig, f eks at han må være i et annet rom en stund. Vi avvente vår hund med å sette den på kjøkkenet med lukket dør om den hoppet i sofaen. Gjorde det samme om den bjeffet når det ringer på døren. Da må han være på kjøkkenet mens vi åpner. 

Anonymkode: 62fb0...b2f

Skrevet

Vær tolmodig…… ta han ned fra sofaen, ros han når han er på gulvet. Ros og belønning når han ligger på plassen sin/sengen. Gjerne ha en seng/teppe ved sofaen dersom han vil være nær dere.

Anonymkode: 7dd79...c44

Skrevet

En valp er for umoden til å forstå at det det du gjør betyr at du ikke vil ha den i sofaen. Den er en baby. 

Når hunden blir voksen så kan du stoppe hunden FØR den rekker å komme opp i sofaen, hver gang. Til slutt vil den da sannsynligvis slutte å forsøke (hvis du forsøker å gjøre noe men aldri lykkes med det, så vil du til slutt la være å forsøke).

Merk at hunden fint kan hoppe opp i sofaen når du ikke er hjemme, så hvis du ikke ønsker den der overhodet så bør den ikke ha tilgang til sofaen når den er alene hjemme.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...